Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ja, och hade 50% av våra ramträffar studsat in istället för ut så hade vi vunnit med 4-0…vlk skrev:Hade våra 4 toppspelare gjort endast 2 mål hade det förmodligen stått 2-2 nu.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
400 mil norrut ? Då hamnar du inte i Skellefteå om då inte tar vägen runt Paris [emoji38]Towen skrev:Jag är inte lika säker. Skellefteå har intressantare toppar, och hemmafördelen kan väga mer när avstånden är långa (oavsett flyg). Nu skall Bandyklubben inleda med att åka 400 mil norrut till den västerbottniska tundran - Och ett lag som knarkar SM-finaler dagligen. Ett lag som får en extra kick och känner största guldvittringen sedan 2013 - just för att de SLIPPER OMÖJLIGA ÖVERJÄVLIGA VÄXJÖ
Bandyklubben är dessutom i en lite ny sits - i semin går man ännu på rus efter knocken i kvarten, fortfarande som skrällgäng och underdog utan krav - NU är man riktigt haussade, har hunnit börja tänka.. på torg, firande och banketter, första historiska guldet.. tänk om.. Det stavas GULDFROSSA. Nej, det här blir en tuffare resa för halvdanskarna.
vlk skrev:Jag har noll känslor för varken den ena eller andra i finalen. Förmodligen kommer jag inte att se något av det. Det hade varit lättare om finalen innehållit något riktigt hatobjekt [emoji38][emoji38], typ FBK.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Det hade varit krigsrubriker i tidningarna. Att detta är döden för hockeynPerson skrev:Helvete vilket liv det hade varit om vi varit i final.
Allt rasade efter att Kossila skulle slussas in igen. All hierarki slogs sönder och vi körde honom som ledare av förstakedjan in i kaklet trots att alla hela tiden såg att han var en helt annan sämre spelare efter skadan. Detta i kombination med att Östlund stämplade ut för säsongen efter junior-VM, gjorde att guldet blev till sand.Dysterqvist skrev:Detta tar nog Rögle, dom börjar takta igång efter sitt speluppehåll samtidigt som Skellefteå börjar knäa pga skador.
Man kan tycka vad man vill om att 9:e laget har chans på SM-guldet, men sveper man ettan, tvåan och besegrar trean är man fan värda guldet. Det är ju NU man ska vara som bäst, och det är Rögle. Växjö var som bäst i februari till ingen nytta.
Jag var lite ironisk men stör mig på att all media samstämt vidhåller att hockeyn är död utan Stockholmslag - trots publikrekord 2 år i rad!Varanen skrev:Men frågan är om inte Dif hade varit bättre för intresset. Media är extremt Stockholms-centrerat. Plus att det är lite konstigt att hockeyn i Sverige är en sån lantis-sport. Tyvärr är stockholmarna gräsätare och staden är så uppdelad mellan klubbarna att inget lag kan bli stadens, likt Frölunda i Gbg.
Men hockeykunnande ska premieras och kulturkramarna i BIF vann mot kulturkramarna i DIF rätt överlägset.
Nä, Everbergs slöjdlärare är det överlägset mest patetiska reportage i historien!Varanen skrev:Dessutom är han expert på att låsa motståndarens klubba i armhålan. Han och Gyngiläinen är bäst på det i Svedala.
Och vi får inte glömma hans skicklighet i träslöjd. Något Cmore älskar mer än något annat.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster