AIK vill spela i KHL

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Piggelin » sön feb 14, 2010 11:39 am

Är det ingen moderator som har vaknat ännu?
Vad har Nedomanskys inlägg med att AIK vill spela i KHL att göra?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön feb 14, 2010 10:04 pm

Har SOMLIGA av Er så taskig Läsförståelse så Ni inte noterat att tråden allt som oftast handlar om Ekonomi och denna gång om S24`s erbjudande om Extrapengar till HA`s Klubbar, att Ni då läser så sabla illa att Ni inte kan skilja ut Ömans SjälvMål i denna fråga OCKSå, Tyvärr Ylar Öman i media med kluven stämma :wink:

Ömans önskan om rättvisa kan väl börja i sitt EGET Bolag, eller..... :?

Sen begriper moderatorena Mer än Er särskilt alla De Osakliga påhopp Ni praktiserar i ALLA trådar när ni inte klarar av Mina Argument.

Kör på Ni bara, Jag bryr Mig NADA.

ps. Lycka till med återbetalningen :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Niles » sön feb 14, 2010 10:05 pm

Skaffa dig ett liv, det du har är ju patetiskt :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön feb 14, 2010 10:10 pm

Ännu ett genomtänkt och begåvat inlägg av Niles i tråden AIK i KHL :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Niles » sön feb 14, 2010 10:12 pm

Du är ju synonymt med AIK, lika trött. Så placeringen var det inget fel på. Frågan är väl om vi inte kan skicka dig oxå till KHL?
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » sön feb 14, 2010 10:50 pm

NEDOMANSKY skrev:
Ömans önskan om rättvisa kan väl börja i sitt EGET Bolag, eller..... :?

Vadå rättvisa i sitt eget bolag,har inte hört någon som har känt sig orättvis behandlad i hans bolag och att sedan dra in bolag som inte har med hockey att göra är ett så lågt lågvattenmärke som bara kan komma ifrån en som dej.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön feb 14, 2010 10:53 pm

Jag hänger inte heller med i kurvorna nu.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön feb 14, 2010 11:14 pm

Ok då är Vi överrens, Världen är Orättvis, Lakers har en högre Hallhyra än övriga i HA, OK.

Lakers får ett större Driftsbidrag än någon annan klubb i HA, OK.

Öman är Affärsman, i ett ICKE Kommunistiskt Land, OK.

De olikheter som Vår Gode Öman har i sitt Holdingbolag återspeglar på ett enkelt sätt även de olikheter som finns mellan klubbarna i HA, OK.

Det som skrivits ovan av Mig är menat som en Metafor för att åskådligöra att Vi lever i en Fri Marknadsekonomi,, Gudskelov
Det tycker Jag Öman borde tänka på när Han drar från höften i media UTAN att först ha kollat med S24 :oops:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Räven » sön feb 14, 2010 11:16 pm

Jag ser Öhman som en person som vet vad han vill och han vet också vad han gör och när han ska göra det. När det gäller Lakers så har han ett sådant Lakershjärta att frågan är om det finns någon annan som är i närheten.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » sön feb 14, 2010 11:21 pm

Men nu handlade ju detta inte om Öhman som person. Tycker det är fel av Nedomansky att dra in det civila (och så tycker jag även om det skulle handlat om övriga funktionärer/spelare). Öhmans roll och agerande som ledare i VLH är ok att diskutera, men inte utanför. Jag tänker inte moderera tråden utan hoppas vi kan fortsätta att diskutera sånt som har direkt beröring med hockeyn framöver.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » mån feb 15, 2010 10:04 am

Det är svårt att förstå att Neddo överhuvudtaget håller på Lakers. Att ge sig på Öhman på detta sätt tyder på direkt okunskap. Vad Öhman gör och har vid sidan om hockeyn har väl inte med Lakers att göra? Det Öhman gör är precis det alla andra klubbar i AS gör ( exklusive Aik ), dvs klagar på den ekonomiska doping som Aik erhåller.

Utan Öhman hade vi inte haft något Växjö Lakers. Möjligtvis hade Växjö HC funnits kvar och vi hade fått se Rydaholm eller Diö spela i Växjö ishall.

Lägg ner med din klagosång Neddo. Skriv gärna med håll inte på med direkta personangrepp, det är så djälva lågt!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » mån feb 15, 2010 11:32 am

Just därför att Jag håller på Lakers så bryr Jag Mig om vad som händer i densamma.

Sedan 1997 så har det hänt mycket positivt, MEN även det som är mindre lyckat.

Som Lakers grundare och Big Boss får Öman ta ömsom Vin och Vatten, Han har givit sig in i något som är ett Getingbo vad gäller konkurrens, då passar det sig inte att som Privat Näringsidkare OJA sig över Marknadekonomins avigsidor och yla mot månen när någon varit taskig i Sandlådan. Annars är Svensk Scoutrörelse eller Diakoniverksamhet ett alternativ.

Har inte sagt något om Öman privat, är man en offentlig företrädare för ett Bolag som bygger Arena med skattebetalarna som garant och inte tvekar att använda Media för sina syften så får man tåla kritik precis som de spelare han äger i sitt Lag.

När det gäller Ekonomisk Doping så gör nog alla Lakersfans bäst i att hålla en rätt Låg Profil :wink:
Senast redigerad av NEDOMANSKY mån feb 15, 2010 2:50 pm, redigerad totalt 1 gång.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Box Play » mån feb 15, 2010 12:00 pm

NEDOMANSKY skrev:När det gäller Ekonomisk Dpoing så gör nog alla Lakersfans bäst i att hålla en rätt Låg Profil :wink:

Tycker att du kan föregå med gott exempel här Neddo!!!!!!!!!

Att Öman gick ut i media ang. S24 tvingade fram ett raskt svar och lite stålar till VLH.

over and out
Box Play
Forumentusiast

Inläggav Niles » mån feb 15, 2010 12:01 pm

Problemet med dig är ju att du utgår från tesen att alla är dumma i huvudet och att Lakers består av talibaner och rufflare som gör sitt bästa för att sänka klubben och göra livet så djävligt som möjligt för alla inblandade. Det gör att din trovärdighet är lägre än en kall polarnatt. Sen att du svingar samurajsvärdet som om du vore krockskadad gör ju inte saken bättre. Självinsikten är det också djävligt dåligt ställt med. Nån bra stämning bidrar du inte heller med. Tragiskt.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » mån feb 15, 2010 12:10 pm

Öman har inte ojat sig i egenskap av privat näringsidkare utan som företrädare för Växjö Lakers. Han ansåg, med all rätt, att ett enskilt lag ej skulle gynnas framför andra. Detta har även påpekats av företrädare för andra lag i AS.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Charlamov » mån feb 15, 2010 12:21 pm

Öhman "glömde" att ta reda på fakta innan han uttalade sig och därför står han med byxorna nere vid knäna.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Box Play » mån feb 15, 2010 12:52 pm

Jag noterar igen då:

Att Öman gick ut i media ang. S24 tvingade fram ett raskt svar och lite stålar till VLH.

Over and out
Box Play
Forumentusiast

Inläggav Roggan » mån feb 15, 2010 12:57 pm

Box Play skrev:Jag noterar igen då:

Over and out

:ok: Bra gjort Öman!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » mån feb 15, 2010 3:02 pm

När det gäller Trovärdighet så ligger HockeyKlubbar och dess Styrelser lite pyrt till på rankinglistan över befattningshavare i Riket Svedala, min Gode Niles :eeeh:

Lakers har bitvis skötts som när ett gäng Tonåringar spelar Ölspelet en Fredagkväll :(
Då har ändå diverse VUXNA personer suttit där, att Lakers nästan lyckades gå i KK 2 gånger inom en 10-årsperiod gör ingen imponerad tyvärr.

OM INTE ni inser att Lakers är STÖRRE än Öman så ligger klubben riktigt illa till.

Charlamov sa det rätta, för mycket brallorna nere vid benen av Öman dessvärre, trots sin insats för klubben.

Tänk OM Öman kunde bli lika Engagerad över J-Lagens kvalitet som över någon liten skitkanal på internet, så skulle trovärdigheten öka .
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Roggan » mån feb 15, 2010 3:03 pm

:ajaj:
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Piggelin » mån feb 15, 2010 3:15 pm

:sleeping:
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » mån feb 15, 2010 8:09 pm

:lol: :ajaj:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Box Play » mån feb 15, 2010 8:42 pm

Tänk om det krävs ett framgångsrikt A-lag för att få ett framgångsrikt Junislag.

Säger inte att det är så men VÅGA tänka tanken.

Vem har stålarna jo A-laget att spela Div-2 och lägga alla stålar på Junisarna håller inte finns inte tillräckligt uthålliga sponsorer för det INSE.

Over and out
Box Play
Forumentusiast

Inläggav NEDOMANSKY » mån feb 15, 2010 9:19 pm

Du köper alltså Skrönan om att Alla A-Lag är grunden för varje förenings framgång :?:

Nästa fråga blir då, Hur mycket framgång behövs för alla A-Laget i Landet för att det ska kunna Satsas på U och J :?:

Och hur mycket pengar måste hamna i Spelare och tränares fickor innan det blir klokt att börja använda slantarna på Ungdomen :?:

A-Laget har INGA stålar om inte Årsmötet låter styrelserna att strunta i U och J. :wink:

Sponsorer från div.4 till HA får ingen utväxling på sina satsade pengar, pengarna på dessa nivåer är rena allmosor till klubbarna, där pengarna oftast hamnar i tränares och spelares fickor. i de allra flesta fall i helt Meningslösa försök i klubbarna att klättra i seriessystemet, typ Alvesta SK, när publiken är 150 som betalar en 50-lapp finns inga förutsättningar för ett A-Lag egentligen, allt bygger på företags Allmosor och föräldrars hårda arbete för att avlöna/subventionera en massa medelmåttors fritid.

Jag tycker att Lakers i och med den Allsvenska statusen som Lindgren säkrade har ett ansvar att ge tillbaka till Basverksamheten U och J, Det har varit dags länge i Lakers att verkligen SATSA på dessa, Men Årsmötet och Styrelserna slarvar bort både pengar och möjligheter och ber om än mer tid innan det är dags.

Skämmes ta Mig F-n :!:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Varanen » mån feb 15, 2010 10:07 pm

Lugn och fin nu.

1) Du får det att framstå som om VLH inte skulle ha en U -och J-verksamhet. Det är inte sant och det vet du.

2) Ponera att vi verkligen skulle lägga ner representationslaget. Menar du på allvar att hockeyn skulle bli mer framgångsrik i Växjö av det?

3) Rätt magstarkt av dig att läxa upp sponsorerna avseende utväxlingen av deras insatta medel. Jag har en känsla av att de vet det bättre än du. Och även om de inte skulle göra det är det deras pengar.

4) Lindgren var headcoach i det LAG, som representerade FÖRENINGEN, och tog oss till AS. Helt riktigt, men Lindgren ensam har inte säkerställt något. Inte heller CJ eller Öhman, eller sponsor x eller åskådare y eller Lakej z. Men tillsammans skapade de förutsättningarna för sportslig framgång, då som nu även om vår headcoach heter Karlsson.

Blanda inte ihop Alvesta och VLH. Du kan inte heller dra raka paraleller mellan föreningarna. Två skilda världar med skilda förutsättningar.

Sedan är jag lite förvånad över att du vill starta en värvningscirkus på J-nivån. Självklart skulle vi ha ett bättre J-lag om vi skulle lägga pengar på att värva eller till och med inrätta en sportchefsposition som IFB gjorde. Kanske blir det så i framtiden, men inte idag. Frågan är vem som borde skämmas?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » mån feb 15, 2010 10:17 pm

nu blev jag avogt inställd!

Faen vad folk gnäller,aldrig har vi varit så bra som vi är nu,aldrig har det varit ett sånt jäkla gnäll.

Herregud om vi går upp i eliten,då kommer ju folk demonstrera på torget hur illa det är!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Box Play » mån feb 15, 2010 10:20 pm

Ja

Over and out
Box Play
Forumentusiast

Inläggav Per Carlsson » mån feb 15, 2010 10:22 pm

Malul, det är väl inte så himla mycket gnäll från så många olika håll. Det är mest pajasen Nedomansky som gnäller!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » mån feb 15, 2010 10:23 pm

ja det är ju förstås sant :)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån feb 15, 2010 10:26 pm

Tycker det är rätt lugnt bland normalt folk. Att en pajas löper amok i forumet gör inte att himlen trillar ner.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tis feb 16, 2010 12:15 am

Så sant som det är sagt. Det är en och annan stolle som förpestar forumet med sitt eviga tjat. Inget att fästa så stor uppmärksamhet vid.

Den som är perfekt själv, behöver inte leta fel hos andra. :roll:
(Gammalt ordspråk, men tänkvärt)
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis feb 16, 2010 1:01 am

När det gäller Öhman är han den klart bäste personen för att garantera att allt går rätt till och att klubben har en trygg framtid ekonomiskt.

När han gör uttalande såsom det mot S24, så får det med sig att dessa herar reagerar och antingen förklarar sig eller rättar till eventuella fel.
Att Öhman skulle stå med byxorna nere är lika fel som om det är badväder i Helgasjön imorgon, med en vattentemp på 20 gr.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tis feb 16, 2010 10:22 am

Är du säker nu Räven så det inte är den där paranoian :wink:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tis feb 16, 2010 10:47 am

Men herre... Vad jag menade var att Öhman i detta fallet verkar ha uttalat sig utan att ha torra skor på fötterna samt att jag "antydde" att även solen har fläckar. Självklart hyllar även jag Öhman och är HELT införstådd med att Lakers inte hade funnits idag - med stor sannolikhet - utan honom. Idrotts-Växjös störste pådrivare och visionär är han, visst... men även han kan ibland ha fel eller uttala sig med torra läppar. Det var just det jag försökte få Öhmans lakejer att inse. Kanske dax att kalla in Hans Scheike?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav NEDOMANSKY » tis feb 16, 2010 2:16 pm

Varanen har rätt när han skriver att man inte ska jämföra Lakers och Alvesta SK, det gör Jag inte , men Jag förstår ,att ha de bägge klubbarnas namn i samma mening är en Svindlande tanke bara det.

Ändå tillämpas samma Principer där som i de FLESTA Hockeyklubbar, A-Laget är nästan aldrig tillräckligt bra för att det ska vara dags att satsa på U-J verksamheten.

Jo Varanen, Lakers har både U och J, detta är en del av Problematiken, När Öman drog igång Lakers så blev det ett enormt uppsving vilket har lett till 50 barn i varje årskull och KÖ för deltagande. Man borde ha hanterat detta på ett bättre sätt av Lakers under dessa 13 år.Det räcker inte med 5 minuter i paus 1.
Jag misstänker starkt att som Du skriver det är just en av avsikterna med ett framgångsrikt A-Lag att få intresse för Sporten, Men när Man fått detta intresse, VAD är då PLANEN?, för att dessa barn/föräldrar inte ska svikas, eller det kanske VAR Planen. Man kan INTE skylla på Kommunen, denna bildade inte Lakers.

Lakers har nu från och med årgång -87 haft samma förutsättningar som tex. TAIF o Troja att forma morgondagens A-Lagsspelare, VAD har hänt?
EN, Björn Karlsson har tagit en Tröja under denna tid(Gäry är -85:a).

Huvudelen av Lakers Sponsorer skänker Allmosor och får endast Goodwill tillbaka som bäst, även Paldan sa detsamma i en intervju i Viasat, så det bör nog stämma, eller.....?

Varanen Du kanske inte vet att det redan idag är en Värvningscirkus på J-sidan, Vilken serie tror Du Lakers J skulle legat i om det inte vore så.
Lakers J har inget bra rykte tyvärr, resultaten visar detta också, var det inte meningen att Lakers J-Verksamhet skulle vara i Toppklass?

Det vore mycket klokt att satsa STORT på J-sidan för att höja nivån, finns inget mer lönsamt sätt än att utbilda egna A-Lagsspelare.

se. HV/Brynäs/SAIK/DIF och inte minst Modo(inte nu misskötsel där också)

Precis som för Evert så Administrerar Öman även de Mindre framgångsrika delarna i Lakers, det får Hyllningskören leva med, även om De inte inser det.

ps. Jag upprepar frågan till BoxPlay, Hur bra måste det gå för Lakers för att klubben ska satsa på U-J verksamheten :?:

eller räcker det med att som Niles 13 år i sträck säga - ALLT ska bli JÄTTEBRA, senare :?
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey