Varanen har rätt när han skriver att man inte ska jämföra Lakers och Alvesta SK, det gör Jag inte , men Jag förstår ,att ha de bägge klubbarnas namn i samma mening är en Svindlande tanke bara det.
Ändå tillämpas samma Principer där som i de FLESTA Hockeyklubbar, A-Laget är nästan aldrig tillräckligt bra för att det ska vara dags att satsa på U-J verksamheten.
Jo Varanen, Lakers har både U och J, detta är en del av Problematiken, När Öman drog igång Lakers så blev det ett enormt uppsving vilket har lett till 50 barn i varje årskull och KÖ för deltagande. Man borde ha hanterat detta på ett bättre sätt av Lakers under dessa 13 år.Det räcker inte med 5 minuter i paus 1.
Jag misstänker starkt att som Du skriver det är just en av avsikterna med ett framgångsrikt A-Lag att få intresse för Sporten, Men när Man fått detta intresse, VAD är då PLANEN?, för att dessa barn/föräldrar inte ska svikas, eller det kanske VAR Planen. Man kan INTE skylla på Kommunen, denna bildade inte Lakers.
Lakers har nu från och med årgång -87 haft samma förutsättningar som tex. TAIF o Troja att forma morgondagens A-Lagsspelare, VAD har hänt?
EN, Björn Karlsson har tagit en Tröja under denna tid(Gäry är -85:a).
Huvudelen av Lakers Sponsorer skänker Allmosor och får endast Goodwill tillbaka som bäst, även Paldan sa detsamma i en intervju i Viasat, så det bör nog stämma, eller.....?
Varanen Du kanske inte vet att det redan idag är en Värvningscirkus på J-sidan, Vilken serie tror Du Lakers J skulle legat i om det inte vore så.
Lakers J har inget bra rykte tyvärr, resultaten visar detta också, var det inte meningen att Lakers J-Verksamhet skulle vara i Toppklass?
Det vore mycket klokt att satsa STORT på J-sidan för att höja nivån, finns inget mer lönsamt sätt än att utbilda egna A-Lagsspelare.
se. HV/Brynäs/SAIK/DIF och inte minst Modo(inte nu misskötsel där också)
Precis som för Evert så Administrerar Öman även de Mindre framgångsrika delarna i Lakers, det får Hyllningskören leva med, även om De inte inser det.
ps. Jag upprepar frågan till BoxPlay, Hur bra måste det gå för Lakers för att klubben ska satsa på U-J verksamheten
eller räcker det med att som Niles 13 år i sträck säga - ALLT ska bli JÄTTEBRA, senare