AIK vill spela i KHL

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Hatapopcornssupportrar » fre apr 02, 2010 12:36 pm

Vackraste klubbmärket: Menar du på fullaste allvar att 25 000 är ett rimligt straff för det som hände ?`Ni har haft fans som bankat på motståndarbås förr, sedan är det ju ett skämt att det inte står några snutar mellan aik-fansen och spelarbåset, inkompetensen är total både i AIK-folket som ansvarar för säkerheten samt snutarna, ni skulle givetvis få spela resten av matcherna i KS inför tomma läktare !
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav Herr Oberst » fre apr 02, 2010 3:32 pm

Vackraste klubbmärket skrev:25000 kronorsboten samt eventuellt efterföljande böter kommer AIK IF att vidareförmedla till den identifierade vettvillingen som stormade Rögles spelarbås. Naturligtvis kommer klubben även att stämma honom och han är redan portad från att gå på alla AIK:s hemmamatcher i alla sportsektioner de följande 3 åren.

Jävligt naivt att tro att det kommer fungera.
Det är AIK som brustit i säkerheten och ingen annan. AIK står för arrangemanget. AIK är ansvariga.
Finns inte en chans i helvetet att man kan lasta över all böter på en person. No fucking way.
Det handlar liksom inte bara om en person utan den största bristen är att man låter omkring 40-50 risksupportrar förflytta sig tätt intill Rögles bås. Hade domaren haft lite stake hade han blåst av matchen 11-12 minuter in i tredje perioden
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Vackraste klubbmärket » fre apr 02, 2010 6:51 pm

Hatapopcornssupportrar skrev: ni skulle givetvis få spela resten av matcherna i KS inför tomma läktare !

Och vad skulle ni fått av det?
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Vackraste klubbmärket » fre apr 02, 2010 6:58 pm

Herr Oberst skrev:
Vackraste klubbmärket skrev:25000 kronorsboten samt eventuellt efterföljande böter kommer AIK IF att vidareförmedla till den identifierade vettvillingen som stormade Rögles spelarbås. Naturligtvis kommer klubben även att stämma honom och han är redan portad från att gå på alla AIK:s hemmamatcher i alla sportsektioner de följande 3 åren.

Jävligt naivt att tro att det kommer fungera.
Det är AIK som brustit i säkerheten och ingen annan. AIK står för arrangemanget. AIK är ansvariga.
Finns inte en chans i helvetet att man kan lasta över all böter på en person. No fucking way.
Det handlar liksom inte bara om en person utan den största bristen är att man låter omkring 40-50 risksupportrar förflytta sig tätt intill Rögles bås. Hade domaren haft lite stake hade han blåst av matchen 11-12 minuter in i tredje perioden

Naivt att tro att fetböter hade gjort någon skillnad. Om AIK betalar böter så kommer det knappast att hindra folk från att fortsätta bete sig som svin. Däremot finns chansen att man lägger ned om man själv får punga ut kulorna ur egen ficka.

Farthinder på vägarna brukar ju få bilisterna att sakta ned;... MEN du kanske också propagerar för att bötesbelägga kommunen där trafikföreseelsen förekommit istället och straffa kommunen för att man inte gör något åt enstaka idioter som brukar vägarna inom den.

Nästa gång är det kanske en Röglemupp som får spelet och attackerar bortabåset. Betänk den möjligheten istället. :roll:

Dessutom har tävlingsnämnden förmodligen även beaktat faktumet att publiken provocerats av en Rögle-spelare så den har nog gjort en bedömning som inte är fullkomligt vinklad åt något håll.

Intressant att SSK/Rögle spelare hemfaller åt att provocera publiken på Hovet men inte spelare Från Almtuna, Leksand och Växjö...Kanske beror på att man inte får den lätta resan genom KS man trodde att man skulle få :?:
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Talismanen » fre apr 02, 2010 9:46 pm

Hatapopcornssupportrar skrev:Vackraste klubbmärket: Menar du på fullaste allvar att 25 000 är ett rimligt straff för det som hände ?`Ni har haft fans som bankat på motståndarbås förr, sedan är det ju ett skämt att det inte står några snutar mellan aik-fansen och spelarbåset, inkompetensen är total både i AIK-folket som ansvarar för säkerheten samt snutarna, ni skulle givetvis få spela resten av matcherna i KS inför tomma läktare !

Synd att ni tog med er den inkompetensen till era säkerhetsansvariga samt snuten i Lindab.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » lör apr 03, 2010 9:51 am

Nej men i äckelholm är allt perfekt :roll:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » lör apr 03, 2010 2:14 pm

Vackraste klubbmärket skrev:MEN du kanske också propagerar för att bötesbelägga kommunen där trafikföreseelsen förekommit istället och straffa kommunen för att man inte gör något åt enstaka idioter som brukar vägarna inom den.

Det står inte någonstans att kommunen tar ansvar för bilisternas agerande. Däremot är reglerna som sådana att AIK ska ansvara för spelare, domare och publikens säkerhet under deras arrangemang.

Låt bli att jämföra guld med gråsten

Vackraste klubbmärket skrev:Dessutom har tävlingsnämnden förmodligen även beaktat faktumet att publiken provocerats av en Rögle-spelare så den har nog gjort en bedömning som inte är fullkomligt vinklad åt något håll.

Säkerheten brast långt innan Rahimis mål och hyschning
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Power Play » lör apr 03, 2010 3:42 pm

Hörrudu solnapojk! Det är mer än sorgligt att du inte kan ta berättigad kritik mot din förening! Att du dessutom lägger ansvaret på röglespelaren är än mer patetiskt. Att man inte kan ta en så subtil gliring från en spelare säger dessvärre allt om de s.k. AIK-supportrarna. Det är beklämmande att höra...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 4:51 pm

Power Play skrev:Hörrudu solnapojk! Det är mer än sorgligt att du inte kan ta berättigad kritik mot din förening! Att du dessutom lägger ansvaret på röglespelaren är än mer patetiskt. Att man inte kan ta en så subtil gliring från en spelare säger dessvärre allt om de s.k. AIK-supportrarna. Det är beklämmande att höra...

Tona ned dig växjögubbe. Det är troligtvis tävlingsnämndens motivering. Inte min. Och det var ca 30 supportrar som misskötte sig den kvällen. Publiksiffran låg på ca 3900. Klura nu ut vad jag ville ha sagt eller be någon göra det åt dig om gåtan börjar sätta värkar i huvudet.
Senast redigerad av Vackraste klubbmärket lör apr 03, 2010 5:02 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 4:57 pm

Herr Oberst skrev:
Det står inte någonstans att kommunen tar ansvar för bilisternas agerande. Däremot är reglerna som sådana att AIK ska ansvara för spelare, domare och publikens säkerhet under deras arrangemang.

Låt bli att jämföra guld med gråsten

Det står inget om det. Men det går likt förbaskat att jämföra trots att det inte står stämplat på ett papper. Det står heller inte att man inte ska äta den vita stora minten i pissoaren. Men det kanske man måste förtydliga i Ängelholms herrtoaletter?

Herr Oberst skrev:Säkerheten brast långt innan Rahimis mål och hyschning

Jasså?! För att ett gäng hormonstinta tonåringar stod och dunkande med nävarna i reklamskyltarna i närheten av Rögle´s spelarbås? Rahimi skulle väl ha kunnat tysta ned dem med en hysching i det läget istället för när han skickade in den där lycka-till pucken i mål? Han föredrar väl att ligga lågt antar jag.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Power Play » lör apr 03, 2010 5:27 pm

Jag tror vi får lägga ned den här diskussionen med solnapojken, vänner. Allt talar ju ändå av sig självt...

Får mer mental respons av grannens 8-åring. :oops:
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Niles » lör apr 03, 2010 5:32 pm

Äh, skicka eländet till Sibirien så blir hela Sverige gladare.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » lör apr 03, 2010 7:20 pm

Vackraste klubbmärket skrev:
Herr Oberst skrev:Däremot är reglerna som sådana att AIK ska ansvara för spelare, domare och publikens säkerhet under deras arrangemang.

Det står inget om det. Men det går likt förbaskat att jämföra trots att det inte står stämplat på ett papper. Det står heller inte att man inte ska äta den vita stora minten i pissoaren. Men det kanske man måste förtydliga i Ängelholms herrtoaletter?

Så du menar att det inte står i tävlingsbestämmelserna att arrangerande lag är skyldiga att ansvara för säkerheten?
Så konstigt eftersom jag hittade denna intressanta text på swehockey.se

§ 5:14 ARRANGERANDE OCH GÄSTANDE FÖRENINGARS SKYLDIGHETER
Arrangerande och gästande förening är ansvariga för sina respektive spelares, ledares och supporters uppförande i
samband med och under match.
Arrangerande förening är också skyldig att tillse att god ordning råder bland publiken. Det är arrangerande förenings
skyldighet att vidta åtgärder för att skydda funktionärer och spelare mot övergrepp.
Vid brister i ansvar enligt ovan kan arrangerande och/eller gästande förening ådömas påföljd enligt TB 9:7 samt
enligt SIF:s stadgar.

En annan paragraf som kan vara intressant för dig är denna

§ 6:2 FÖRENING I KONKURS
Förening i konkurs får inte starta seriespel i nationella serier eller distriktsserier.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav alfax » lör apr 03, 2010 7:25 pm

Tydligare kan det INTE vara :!: :!:
Det har brustit från aik.s säkerhetsansvariga eller har de egna regler hos råttboet.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 7:54 pm

Power Play skrev:Får mer mental respons av grannens 8-åring. :oops:

Det betvivlar nog ingen.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 8:06 pm

Herr Oberst skrev:Så du menar att det inte står i tävlingsbestämmelserna att arrangerande lag är skyldiga att ansvara för säkerheten?

Var i min replik menar jag att att arrangerande lag intet är skyldig att ansvara för säkerheten? AIK:s matchvärdskap har brustit i säkerheten och man har blivit bötfälda.

Herr Oberst skrev:§ 5:14 ARRANGERANDE OCH GÄSTANDE FÖRENINGARS SKYLDIGHETER
Arrangerande och gästande förening är ansvariga för sina respektive spelares, ledares och supporters uppförande i
samband med och under match.

Arrangerande förening är också skyldig att tillse att god ordning råder bland publiken. Det är arrangerande förenings
skyldighet att vidta åtgärder för att skydda funktionärer och spelare mot övergrepp.

Vid brister i ansvar enligt ovan kan arrangerande och/eller gästande förening ådömas påföljd enligt TB 9:7 samt
enligt SIF:s stadgar.

Observera att det står kan och inte ska

En annan paragraf som kan vara intressant för dig är denna

Herr Oberst skrev:§ 6:2 FÖRENING I KONKURS
Förening i konkurs får inte starta seriespel i nationella serier eller distriktsserier.

Din uppmaning är noterad. Hade du varit lite mer uppdaterad om situationen i AIK IF så hade du vetat att det ekonomiska underlaget för att klara nästa säsongs elitlicens är säkrad. Pengar för ytterligare en ES-satsning saknas dock i nuläget men enligt rykten så är även det problemet på väg att lösas...med råge.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Power Play » lör apr 03, 2010 8:13 pm

Det betvivlar nog ingen.

Precis, det är ju det ingen gör.
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Herr Oberst » lör apr 03, 2010 8:22 pm

Vackraste klubbmärket skrev:Din uppmaning är noterad. Hade du varit lite mer uppdaterad om situationen i AIK IF så hade du vetat att det ekonomiska underlaget för att klara nästa säsongs elitlicens är säkrad.

Bryr mig inte så mycket om er faktiskt, men skulle vara kul om du hänvisar till någon källa som bekräftar detta
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 8:57 pm

Herr Oberst skrev:
Vackraste klubbmärket skrev:Din uppmaning är noterad. Hade du varit lite mer uppdaterad om situationen i AIK IF så hade du vetat att det ekonomiska underlaget för att klara nästa säsongs elitlicens är säkrad.

Bryr mig inte så mycket om er faktiskt, men skulle vara kul om du hänvisar till någon källa som bekräftar detta

Eftersom du inte bryr dig så bryr jag mig inte heller om att ange källa.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 9:01 pm

Power Play skrev:

Det betvivlar nog ingen.

Precis, det är ju det ingen gör.

Gott så. Allmänt känt att gubbars senilitet och infantilitet i allmänhet fungerar kompatibelt för ömsesidigt gillande och förstående.
Senast redigerad av Vackraste klubbmärket lör apr 03, 2010 9:02 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav alfax » lör apr 03, 2010 9:02 pm

Oberst:Tycker svaret var tydligt ,det finns ingen källa.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 9:03 pm

alfax skrev:Oberst:Tycker svaret var tydligt ,det finns ingen källa.

Finns gott om källor. Den som bryr sig finner det som eftersöks.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav PutteA » lör apr 03, 2010 9:06 pm

Hahaha, det där var lite fegt vackraste..., han bryr sig inte om AIK, men det är väl inte så konstigt med tanke på att hans hjärta ligger i RBK, likaså för min egen del, skiter fullständigt i AIK, men det är klart att är det så att den ekonomiska situationen inför nästa säsong är säkrad då är det klart man är nyfiken på källarn som bekräftar detta! Skulle ju i alla fall bli imponerad av att man på några månader fått ner sin tunga skuldbörda som då låg på ca 16 milj kr. Vilken som helst är ju nyfiken på nått sånt, självklart!!
Senast redigerad av PutteA lör apr 03, 2010 9:07 pm, redigerad totalt 1 gång.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 9:06 pm

Herr Oberst har fått information om källan via pm. Meddelandet finns dock intet bekräftat som "skickat" av någon anledning. Vet ej varför.
Senast redigerad av Vackraste klubbmärket lör apr 03, 2010 9:09 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav PutteA » lör apr 03, 2010 9:09 pm

Varför löjlar du dig, varför säger du det inte rakt ut????? Komiskt!!!
Senast redigerad av PutteA lör apr 03, 2010 9:12 pm, redigerad totalt 1 gång.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav alfax » lör apr 03, 2010 9:10 pm

Eftersom Du är på ett gästforum tycker jag du ska berätta den för oss också.Är källan så hemlig att du måste skicka den på PM?.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 9:11 pm

PutteA skrev:Varför löklar du dig, varför sägercduvdet inte rakt ut????? Komiskt!!!

För att jag kan
För att jag vill
För att jag inte måste

..ska jag fortsätta?
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav PutteA » lör apr 03, 2010 9:12 pm

Fjant
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav alfax » lör apr 03, 2010 9:12 pm

Vackraste klubbmärket skrev:Herr Oberst har fått information om källan via pm. Meddelandet finns dock intet bekräftat som "skickat" av någon anledning. Vet ej varför.
Det var nog källan som satte stopp :roll:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » lör apr 03, 2010 9:12 pm

Vem bryr sig om AIKÅ?
Dom ville ju inte spela i Sverige.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 9:14 pm

alfax skrev:Eftersom Du är på ett gästforum tycker jag du ska berätta den för oss också.Är källan så hemlig att du måste skicka den på PM?.

Vad har faktumet att jag är på ett gästforum med att göra att jag själv inte vill avslöja källan? Har skickat PM:et till Oberst och är han en gentleman som respekterar källan (vilket han bör!) så håller han det för sig själv. Nu skiter jag i detta. Vill han avslöja källan så kan jag inte hindrar honom men jag hoppas att han inte gör det för att det är sagt i förtroende.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav PutteA » lör apr 03, 2010 9:15 pm

:lol: Sant Pigge, särskilt när man sitter och surfar med iPhonen!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 9:16 pm

Piggelin skrev:Vem bryr sig om AIKÅ?
Dom ville ju inte spela i Sverige.

Ehhh...nähää? Trodde faktiskt att vi skulle spela våra hemmamatcher i Globen. Senast jag kollade låg arenan 7 km från kungliga slottet i Sveriges huvudstad.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 9:17 pm

PutteA skrev:Fjant

Noterat. Puss/
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav alfax » lör apr 03, 2010 9:18 pm

alfax skrev:Eftersom Du är på ett gästforum tycker jag du ska berätta den för oss också.Är källan så hemlig att du måste skicka den på PM?.

Vad har faktumet att jag är på ett gästforum med att göra att jag själv inte vill avslöja källan? Har skickat PM:et till Oberst och är han en gentleman som respekterar källan (vilket han bör!) så håller han det för sig själv. Nu skiter jag i detta. Vill han avslöja källan så kan jag inte hindrar honom men jag hoppas att han inte gör det för att det är sagt i förtroende.
Du blir ju bara löjligare och löjligare men vad kan man begära av en som försvarar att säkerheten inte garanteras av hans förening.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey