Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Piggelin skrev:Det är ganska allvarliga beskyllningar du gör, är du medveten om det?
Akta dig väldigt noga.
Jag citerade endast för att detta ska finnas kvar på forumet eftersom man kan radera sina egna inlägg.Vackraste klubbmärket skrev:AIK har skickat in en motstämning mot Solna Kommun med krav på 12 miljoner SEK som man anser sig ha betalat för mycket och motstridigt hyresavtalets ursprunliga avsikt. AIK IF hävdar att man bekostat hela Ritorpprojektet och dessutom betalat mer hyra än vad som var överenskommet. Den ansvarige stadsdirektören ( Sune Reinhold) har för ett par veckor sedan stämts av svenska staten för korruption/förskingring i samband med byggandet av Swedbank Arena i Solna (nya nationalarenan) där han även utövat påtryckningar mot AIK Fotboll genom att kräva att klubben accepterar att bli permanent hyresgäst. Pengarna som AIK IF (ishockeyförening) skulle varit skyldiga Solna Kommun kan därför visa sig vara ett desperat sätt för honom att försöka driva in för att dölja sina smutsiga affärer som han nu kommer att rannsakas för. Vi får se vad utredningen visar och vad motstämningen kommer att resultera.
PutteA skrev:Innan jag ser kontentan av det du beskriver ser jag detta endast som ett sätt för AIK Hockey att förhala skuldkravet! På detta sätt kommer ju inte KFM åt AIK eftersom det i så fall ligger hos domstolen! Efter det kan det komma ett överklagande från AIK i händelse av ett negativt beslut! På det sättet kan man bedriva konstgjord andning ett tag tills antingen man löst sin ekonomi eller att slottet faller!
Känns konstigt att en person kan bedriva ekonomiska krav för en hel kommun! Måste ju finnas ett beslut i KF eller KS för att kommunen ska kunna gå ut med sådana krav tycker man ju, men saker kanske fungerar annorlunda i och omkring huvudstaden???
alfax skrev:Jag citerade endast för att detta ska finnas kvar på forumet eftersom man kan radera sina egna inlägg.Vackraste klubbmärket skrev:AIK har skickat in en motstämning mot Solna Kommun med krav på 12 miljoner SEK som man anser sig ha betalat för mycket och motstridigt hyresavtalets ursprunliga avsikt. AIK IF hävdar att man bekostat hela Ritorpprojektet och dessutom betalat mer hyra än vad som var överenskommet. Den ansvarige stadsdirektören ( Sune Reinhold) har för ett par veckor sedan stämts av svenska staten för korruption/förskingring i samband med byggandet av Swedbank Arena i Solna (nya nationalarenan) där han även utövat påtryckningar mot AIK Fotboll genom att kräva att klubben accepterar att bli permanent hyresgäst. Pengarna som AIK IF (ishockeyförening) skulle varit skyldiga Solna Kommun kan därför visa sig vara ett desperat sätt för honom att försöka driva in för att dölja sina smutsiga affärer som han nu kommer att rannsakas för. Vi får se vad utredningen visar och vad motstämningen kommer att resultera.
Piggelin skrev:Förtal är ett riktigt allvarligt brott.
Piggelin skrev:Du, Råttan, du skriver att Sune Reinhold har smutsiga affärer. Är han dömd för någonting ännu?
Är han inte det, så är det du håller på med riktigt allvarligt.
Förtal är ett allvarligt brott.
Piggelin skrev:Du påstår att han HAR smutsiga affärer. Vad har du för bevis?
Börjar du bli nervös i byxan?
Piggelin skrev:Jag bara låtsas, men det är ju värre med dig.
PutteA skrev:Har läst samtliga dina länkar och kan faktiskt inte se kopplingen mellan Reinholds affären och Solna kommuns krav på AIK Hockey?? Förstår inte vad hans inblandning och förehavande har med AIK:s problem med kommunen att göra? Sen att AIK hävdar att kommunen är skyldig dom pengar är ju gammal skåpmat!!!
Herr Oberst skrev:Har fått PM från Klubbmärket. Vem personen är spelar nog ingen roll och vill inte klubbmärket att namnet ska ut så håller jag på det. Är dock inte säker på om han driver med mig eller försöker vara seriös.
Förstår inte var den mannen skulle få dom pengarna ifrån. Verkar inte finnas någonting skrivet om honom den senaste tiden heller. Inte ett enda rykte någonstans på internet. Verkar bara som om någon droppat hans namn på Hovet.
Skulle dock inte ha något emot att se Mr X i en roll i Rögle BK. Han är en megalegend
Jag har sjukt svårt att tro att någon kommer gå in med några större summor i AIK. Fansen verkar ha gett upp för 20 år sedan. Publiksiffrorna blir sämre och sämre och den ena styrelsen efter den andra har misskött klubben i decennier.
PutteA skrev:Det är väl Jerka eller Wells då....
Vackraste klubbmärket skrev:AIK har skickat in en motstämning mot Solna Kommun med krav på 12 miljoner SEK som man anser sig ha betalat för mycket och motstridigt hyresavtalets ursprunliga avsikt. AIK IF hävdar att man bekostat hela Ritorpprojektet och dessutom betalat mer hyra än vad som var överenskommet. Den ansvarige stadsdirektören ( Sune Reinhold) har för ett par veckor sedan stämts av svenska staten för korruption/förskingring i samband med byggandet av Swedbank Arena i Solna (nya nationalarenan) där han även utövat påtryckningar mot AIK Fotboll genom att kräva att klubben accepterar att bli permanent hyresgäst. Pengarna som AIK IF (ishockeyförening) skulle varit skyldiga Solna Kommun kan därför visa sig vara ett desperat sätt för honom att försöka driva in för att dölja sina smutsiga affärer som han nu kommer att rannsakas för. Vi får se vad utredningen visar och vad motstämningen kommer att resultera.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster