AIK vill spela i KHL

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » fre dec 18, 2009 12:18 am

Var KHL en spektakulär räddningsplanka för att överleva? Trodde man att det skulle pumpas in pengar då?

Sedan kan jag tycka att det är märkligt att det inte lockar mer folk till hovet än vad det gör.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav mollers » fre dec 18, 2009 12:59 am

Räven skrev:Var KHL en spektakulär räddningsplanka för att överleva? Trodde man att det skulle pumpas in pengar då?

Sedan kan jag tycka att det är märkligt att det inte lockar mer folk till hovet än vad det gör.

Alla bortalags fans i hovet bojkottar ju aiks matcher då finns det ju inga dom kan kaxa med eller till och med slå.....
mollers
Forumdemon

Inläggav zorro » fre dec 18, 2009 1:25 am

AIK snart på en uterink nära dig. :)
http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-AV ... ?from=puff
Användarvisningsbild
zorro
Forumentusiast

Inläggav erok » fre dec 18, 2009 1:50 am

Läs å begrunda. Snart har vi kanske inte några idrottsklubbar kvar. Ska genast sluta prata om lottförsälning om detta går igenom

http://www.vk.se/Article.jsp?article=319298
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Tupac » fre dec 18, 2009 12:13 pm

Det verkar som det är nyhetstorka i hockeysverige. Många nätbilagor går ut med att AIK snart i konkurs och att spelarna inte får ut sina löner. Bullshit, säger jag bra. Visst att AIK:s ekonomi ansträngd så det är därför de har gjort en riktad nyemmission för att få in 8 miljoner. Än så länge har de fått in 5,6 miljoner. Därefter ska de göra en emission till där vem som helst kan köpa aktier i bolaget vilket är beräknat till 9,375 miljoner till i kassan.
Men visst skulle det kunna hända att de får frysa lönerna om de inte får in pengarna men det är det ingen som vet i nu läget. Problemet är publiken som inte kommer till matcherna. Hovet tar in 8090 pers medan AIK har än sålänge haft ett snitt på 2077 pers per match. Jag har ingen aning om hur många åskådare de har beräknat i budgeten men det lär vara med än det dubbla. Så de har tappat en par hundratusen kronor per match! Vilket förklarar situationen varför de är där de är nu. Så nu vill de ha fullt hus i Hovet varje hemmamatch.

Detta kom ut idag på AIK:s hemsida:

"AIK Ishockey som förening riskerar att inom kort tid behöva lägga ner hela verksamheten för gott på grund av vår allvarliga ekonomiska situation. Vår skuld uppgår idag till cirka 8 miljoner kronor och nu kräver våra gäldenärer oss på pengarna. Problemet är att vi inte kan göra rätt för oss vilket i sin tur innebär att vi helt enkelt försätts i konkurs.
Alla förhoppningar om att vinna kvalserien i HockeyAllsvenskan för att nå Elitserien eller att ta steget över till ryska proffsligan KHL kommer då inte att infrias. Vi kommer heller inte kunna spela klart denna säsong och vi är inte ens aktuella för spel i något seriesystem över huvud taget för något av de 13 lag vi ställer på isen idag, från våra knattar upp till A-laget.

89 år av makalösa framgångar och ett varumärke som möter respekt över hela ishockeyvärlden går då i graven.

Därför är det med stor sorg vi skriver detta brev till dig och vi hatar varje bokstav, ord och mening i det men vi kan inte längre blunda för den verklighet vi står inför. Tro oss, vi har vänt på varenda sten för att hitta en lösning men den näst sista stenen är nu vänd. Kvar finns det bara en sten och vi vet redan vilket svar som finns under den:
- alla AIK:are måste gå man ur huse för att fylla Hovet match efter match från och med nu säsongen ut!

Då klarar vi ekonomin, vi kan lösa våra skulder, ge våra spelare och ledare lön och vi kan bygga vidare på det AIK Ishockey vi jobbar för in i framtiden!

Lyssna på det här! Vi är den klubb i Sverige som har flest spelare som kandiderar till platser i alla de åtta landslag av Tre Kronor som Sverige ställer på en rink idag - från Team 16, Damlagen upp till A-landslaget. Ingen annan klubb är ens i närheten. Det Anders Gozzi, AIK Ishockeys sportchef, en gång i tiden myntade i devisen ”AIK Ishockey - Vi fostrar världsmästare!” är idag en vision vi lever upp till. Vi som är en del av verksamheten och som hängivet viger våra liv åt AIK Ishockey, ställer oss nu frågan om allt detta slit har varit förgäves?

Förhoppningsvis inte och det finns faktiskt ytterligare en lösning på problemet...

Om ni tror på det vi arbetar för och vill att vi ska överleva, ska ni satsa på AIK Ishockey genom köp av aktier. Att bli en del av utvecklingen av AIK Ishockey så att vi blir en ännu starkare förening som år efter år fostrar just världsmästare! Du har nu möjligheten att teckna aktier i poster om 200 stycken till en kostnad av 2 500 kr per post. Det kan låta lite märkligt i dagsläget men vi vill att du ska se det som en investering. En investering i en framtid som vi vet finns där om vi får chansen och en investering i ditt eget hjärta som bultar för AIK. Ett fullständigt prospekt hittar du på www.aik.se/ishockey.

Låt inte världen gå miste om AIK Ishockey..."

Fortsättning lär följa i dramat....
Användarvisningsbild
Tupac
Forumentusiast

Inläggav Räven » fre dec 18, 2009 1:08 pm

Oj, men då är det allvar om de går ut på sin egen hemsida med denna vädjan.

Men att publiken inte kommer måste såklart bero på något och frågan blir: Varför kommer inte publiken?

AIK har haft en publik precis som mollers skrev, både i fotboll och hockey som gärna använder metoder som gör att det säkert skrämmer bort familjer med barn. Vad vet jag. I en stad med över 1 miljon invånare så borde det finnas underlag.

Det kanske är så att det inte finns så många "äkta" Stockholmare, de flesta är inflyttade och har sina favoritlag utanför huvudstaden. HV har en supporterförening där exempelvis.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre dec 18, 2009 1:20 pm

Ligger mycket i vad Du skriver Räven ,framförallt från Norrland är det många inflyttade när Modo ,Skellefteå och Luleå spelar brukar Djurgården ha mycket publik.
Jag sörjer inte om Aik går i graven,bara de klarar sig serien ut så inte Lakers tappar de 6 poäng de tagit i år.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » fre dec 18, 2009 3:14 pm

Alltså man kan tycka mycket om AIK, och det gör vi också, men man blir fan mörkrädd av att detta fortsätter med förening efter förening. Med vårt eget ekonomiska debakel i färskt minne, och många andras; Varför förändras ingenting? Varför fortsätter de som styr föreningarna att leva i nån slags låtsasvärld? Jag blir bara förbannad (trots att det är AIK...) och ledsen, för hur man äventyrar för alla aktiva i föreningen.

:evil: och :cry:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav erok » fre dec 18, 2009 9:02 pm

power play. Läs länken jag skickade. Än värre kommer det att bli om detta går igenom. Moms skatt på allt framöver. Inte ens korvfösälningen på idrottsdagar ska vara skattefria längre. Detta är huribelt. När det finns frivilliga som vill ge sin förening lite extra inkomser så ska det bli skatt på dessa pengar. när tillockmed kaffet ska beskattas ja då kommer det fan inte bli lätt för de mindre klubbarna. Hoppas det blir rungande protester.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör dec 19, 2009 3:46 am

Ännu en vädjan till stockholmarna i allmänhet och aikarna i synnerhet.

http://www.aik.se/ishockey/aikindex.htm ... ockey.html

Tiden verkar knapp. Kanske om en månad

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/kon ... 958465.svd
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » lör dec 19, 2009 10:44 am

Ska vi skramla ihop till en julklapp åt dem åtminstone såhär i jultider ?

Bild
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav pedda » lör dec 19, 2009 10:48 am

Önsketänkande av AIK är detta...
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon

Inläggav Niles » lör dec 19, 2009 10:48 am

Bra förslag. Tycker vi skickar med en pälsmössa också, det är kallt i Sibirien.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör dec 19, 2009 12:57 pm

Pälsmössetifo skulle kanske vara nått när vi möter dom nästa gång :wink:

Och givetvis fågeldansen :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakej11 » lör dec 19, 2009 1:35 pm

Alltid Glad
Användarvisningsbild
Lakej11
Forumproffs

Inläggav erok » lör dec 19, 2009 1:56 pm

Mer ryskt än så här kan det väl knappast bli :lol:

http://www.rodastjarnan.com/kategori.ph ... %C3%B6ssor
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » mån dec 21, 2009 12:20 pm

Nu får de snart gå till matcherna också.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6323385.ab
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav erok » mån dec 21, 2009 12:27 pm

Nån som kan räkna på hur tabellen skulle se ut om aik kursar efter jul?
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån dec 21, 2009 4:42 pm

Släpp sargen och kom in i matchen är den senaste vädjan till råttorna.

http://www.aik.se/aikindex.html?/startsida.html

Nått alla lags supportrar borde tänka på från malmö i söder till kiruna i norr oavsett div och sport :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån dec 21, 2009 5:05 pm

Spontant kan jag tycka det är aik:s styrelse som borde släppa sargen och komma in i matchen. Makalöst missskött, khl-diskussionerna upplever jag mer och mer som ett sätt att slippa ta ansvar själva. Har man inga intresserade får man anpassa sig därefter. Man är nog oxå medvetna om att khl-spåret kommer att totalkrascha även om man målar upp det korrumperade spåret som en lösning på världsproblemen. Motorväg ner i källaren om inga tunga går in och stoppar in pengar, tror inte det är så jättelockande faktiskt.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån dec 21, 2009 5:23 pm

Det ena upproret löjligare än det andra .Kom in i matchen och inse fakta om högttänkande planer som blir ett fiasko.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån dec 21, 2009 5:53 pm

Åja var ju inte så länge sen VLH stod med skägget i brevlådan å vädjade. Men helt klart vi hade ju inte kapasiteten att kunna dra in mer folk i hallen. Hovet sväljer väl 8000 skulle jag tro. Och kollar man att dom går back med 8 mille per år kan man ju fundera på vad de räknar med i publikintäkter innan serien startar. Räknar dom med fullsatt å det kommer 2000 ja då går man back :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav ultraboy » tis dec 22, 2009 6:25 pm

y.
Användarvisningsbild
ultraboy
Forumentusiast

Inläggav alfax » tis dec 22, 2009 6:36 pm

Aik måste nu betala bussbolaget i förskott när de åker till bortamatcherna. 300.000 kr är obetalda till bussbolaget.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre dec 25, 2009 3:01 pm

Så j*vla misskött klubb. Snart slipper vi gnaget. Ännu skönare att slippa låtsas-supportrarna i växjö också
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » fre dec 25, 2009 7:09 pm

16 mille är ingenting för pamparna bakom AIK..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » fre dec 25, 2009 7:59 pm

Undras om deras klackkort kommer kosta 800 i den ryska ligan med? :lol:

Ja nu storsatsar dom verkligen på att fylla hallen de sista 12 matcherna. Ligger 16 kr över det pris som nedo har förespråkat hela tiden. Få se om dom lyckas fylla hovet nu. :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör dec 26, 2009 6:38 am

erok
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » lör dec 26, 2009 10:56 am

men OM resan fortsätter i Moskva ? Aik är där över och förhandlar om att få börja spela i KHL men kommer de ledande i sverige att tillåta Aik att bryta sig ur? tillåter de inte detta så bye bye med Aik men ja tror även om det skulle gå igenom så blir det bye bye med Aik iallafall för det är ju inte nån som vill se matcher på hovet där de inte känner igen något lag som kommer dit el spelare sen är det ingen som kommer följa med Aik över på deras borta matcher. hur får de allt att gå runt utan publik ,för som det är nu får de ju inte det att gå runt å de har ju inte nån publik nu heller. ja fattar inte.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav zorro » lör dec 26, 2009 11:19 pm

Detta kommer att gå åt H-VETE för AIK.
Men dom får skylla sig själva ekonomisk doping ska inte löna sig. :evil: :evil:
Användarvisningsbild
zorro
Forumentusiast

Inläggav pedda » lör dec 26, 2009 11:32 pm

Måste varit en sporre när ett Tjeckiskt Div 1-lag fick spela i nästa års KHL. Laglig Dopning måste detta vara enligt AIK. Om de kommer att spela där vilka spelare kommer de att ha? Deras första säsong blir de nog jumbos...
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon

Inläggav Niles » lör dec 26, 2009 11:42 pm

Ska dom till sibirien nu? Eller konken? Tror dom går mot en storhetstid..dom känns glödheta :clappy:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön dec 27, 2009 1:44 am

Bästa hade väl varit om svenska hockeyförbundet hade sakt. Ok AIK vill inte spela i den svenska ligan. Därav utersluter vi dem nu efter jul. Så får tre lag chansen att kliva upp i vår.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav mollers » sön dec 27, 2009 2:46 am

jag vill att aik inte konkar innan grundserien är slut för då förlorar vi 6/6 poäng
mollers
Forumdemon

Inläggav erok » sön dec 27, 2009 3:17 am

Åja inte bara vi som tappar poäng då. Som frågade innan. Nån som har koll på hur tabellen skulle se ut om de försvinner nu efter jul? Jag har det absolut inte
erok
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey