Lakers årsmöte Måndag 31/5

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » fre jun 04, 2010 1:21 pm

Det går att kolla under medlemsintäkter på resultaträkningen, i och för sig blir det bara ungefärligt där också eftersom det är 200 kr och 500 kr, i det sista kan det vara en hel familj.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » fre jun 04, 2010 3:18 pm

serra skrev:Anders, det var ju det Lakers gjorde. Ca 1000 medlemar

Då är det okey i min bok... märkligt att det skall blåsas upp i media för en sådan skitsak.

Hade dom inte presenterat något hade man ju undrat.

Men o andra sidan är ju VLH mästare på att trigga igång media med för den delen :roll:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav InmeDes » fre jun 04, 2010 3:48 pm

Men visst är det genant för en förening att vid ett årsmöte inte kunna redovisa exakt medlemsantal. Mina vänner det var inte vid vilken tidpunkt som helst under året. Det var vid årsmötet. Då måste man väl i händelse av omröstning ha absolut koll på vilka som är medlemmar eller inte. Rätta mig om jag har fel, Räven, du verkar ha erfarenhet av förenigslivet! Så skitsak vet jag inte om jag vill hålla med om.

Sedan att pressen hugger på det är ju självklart. Dom granskande journalisterna måste ju utföra sitt uppdrag. Och så kommer det andra som ett brev på posten. Om man inte kan sköta det ena hur sköter man då det andra etc etc.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Bamse_78 » fre jun 04, 2010 3:52 pm

Jag är medlem men har inte fått nått medlemskort så dom vet kanske inte att jag är medlem :)
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs

Inläggav Piggelin » fre jun 04, 2010 5:12 pm

Jag och restan av familjen är medlemmar och har fått medlemskort. :D
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » fre jun 04, 2010 6:07 pm

Intressant, jag har inte fått nått medlemskort? :dontknow:
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav dolitle » fre jun 04, 2010 6:42 pm

Växjö Lakers delar inte ut Taif:s medlemskort PeterLake, du får vända dig till rätt ställe.....
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » fre jun 04, 2010 7:04 pm

Jag fick mitt medlemskort hemskickat i a f .

Man fick ju medlemskap ihop med guldkortet
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » fre jun 04, 2010 7:42 pm

dolitle skrev:Växjö Lakers delar inte ut Taif:s medlemskort PeterLake, du får vända dig till rätt ställe.....

Jag vet inte vad jag ska säga.... :ajaj:
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav Räven » fre jun 04, 2010 7:53 pm

Jo InmeDes, jag har lång erfarenhet av föreningslivet, inte riktigt i lika stora föreningar som Lakers, men jag har alltid kunnat svara på exakt medlemsantal,fördelat på totalt antal, kvinnor män och ungdomar, eftersom jag alltid har haft ett uppdaterat medlemsregister, som man köper genom SPCS, skitenkelt om man sköter det vid avrje förändring. Jag kan till ocj med svara på när en medlem gick ut ur klubben på direkten.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » fre jun 04, 2010 9:33 pm

Det var ju ingen bra klubb om medlemmarna gick ur på direkten, Räven. :wink:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Lakershjärta71 » fre jun 04, 2010 10:02 pm

Är det inte så att man för varje säsong måste anmäla sitt intresse här på hemsidan om man vill bli medlem, och därefter sätta in avgiften på deras bankkonto? Därefter ska man väl få hem ett medlemskort.?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre jun 04, 2010 10:56 pm

Det sättet gillar jag inte att en medlem själv ska ta kontakt med en förening som man tidigare varit medlem i. Då skickar man ut ett inbetalningskort om kommande år, plus påminnelse om man ändå inte fått in avgiften. Detta gör att man tappar extremt lite medlemmar.

Jag förstår att du skämtar lite Power Play , men det är bra att ha vetskapen att den personen gick ut klubben ett visst år, samt att det är bra att veta om man tappade ett större antal medlemmar under ett specifikt år. Jag brukar alltid via e-post ställa en fråga varför man väljetr att inte betala en ny årsavgift. Det är oftast på det sättet som man får reda på de fel som föreningen gjort i fråga om medlemsvård. Då kan man bli bättre. vilket är viktigt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » fre jun 04, 2010 11:55 pm

Räven, de tre första meningarna är klockrena! Det är så det borde fungera.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » lör jun 05, 2010 8:16 am

Självklart skojade jag, Räven! Det var bara syftningsfelet i din mening som jag inte kunde låta bli att kommentera. I övrigt har du helt rätt i det du skriver!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Anders83 » lör jun 05, 2010 9:13 am

Hittade faktiskt ett vettigt inlägg i kommentarerna till Enestubbes blogg:

Hälsning från landet

1. IT har hel rätt, det kan hända och den enda som i så fall är skyldig är den som hade ansvaret inte klubben generellt. Det går å andra sidan att lösa genom att uppmana medlemmarna att förnya sina medlemskap och ge dem den informationen på match. Har hänt i skogen gällande sittplatserna en gång och det gick att bena ut.

2. Att ett positivt resultat före finansiella kostnader och eventuellt intäkter samt avskrivningar sjunker från + 700 till - 250 är inget konstigt alls. Dels äger man väl ngt som skrivs av med ca 1/7-del av dess värde, kan vara en klubbfastighet eller dylikt och dels har man säkert ränteförsluter rent bokföringstekniskt antingen till bank eller omräknat som ränteförluster gällande lån från medlemmar. Om man klubben är solid i balansen men inte överlikvid i resultaträkningen är det väl ytterst normalt(och smart) att inte skatta bort vinsten. Det är ett företag men drivs som en förening och det hade varit bakåtsträvande rent driftsmässigt att småklubbar lägger pengar på hög. Break-even och ett nett plus är ganska ultimat så länge man inte får elitseriens 8-siffriga bidrag. Så de som tror att storklubbarna är så jäkla duktiga affärsmän får omvärdera, det är snuskigt orättvist för de som ligger och hugger på ES. Se Rögle, eftersom det är spelarnas marknad går hela förbundsgaget till löner så utan lite flyt första åren eller någon extremt stor och extremt generös sponsor går det knappt att skapa någon soliditet.

3. Den där Johnjohn bidrar, (precis som exempelvis signaturen Dumle), inte med någonting som för ishockeydebatten framåt i Kronoberg. Grattis Johnjohn till ingenting.

Postad av Tiger 2010-0
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » lör jun 05, 2010 12:59 pm

He he... "IT" är jag det... 8)
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Föregående

Återgå till Hockey