VÄXJÖ ARENA

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav erok » sön feb 21, 2010 3:51 am

vi gnäller på andra klubbar för att dom inte vill ha ungdomsverksamhet men när vår egen inte vill ha sina damer i kval till högsta serien då är det helt ok.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Stinklink » sön feb 21, 2010 4:26 am

Jag kan tycka att det är bara att acceptera att allt inte alltid är rättvist. Allt handlar om pengar, en ungdomsverksamhet är väldigt viktig för en förening. Tyvärr har inte damhockey någon hög status, iallafall inte i detta landet. Jag tycker självklart att damhockey ska drivas så långt det går, men tycker inte att det ska gå så långt att det blir till någon slags välgörenhetsnivå. Det är inte lätt för en klubb som Växjö Lakers att göra detta iallafall. Min uppfattning är att klubben gör en rätt bedömning att försöka utvecka damhockeyn på detta sätt med att mana på förbundet att göra en förändring. För att tyvärr är inte damhockey i Sverige ingen någon publiksport eller på något sätt någon stor idrottsverksamhet. Isåfall finns det större föreningar i Sverige som ska driva denna fråga vidare. Det är för mig orimligt att "lilla" Växjö Lakers ska bedriva ett damlag som ska spela enbart "för skoj skull" på föreningens bekostnad. Iallafall inte i högsta serien med dessa kosnader som verkar tillkomma.
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör

Inläggav erok » sön feb 21, 2010 4:38 am

du har kanske rätt men damlaget har alltid fixar fram sin egen ekonomi, Dom har även som jag fattat det fått fram pengar till att åka till detta kval. men VLH vägra dom ju även detta enligt hemsidan. Det är mest detta jag hänger upp mig på. För vad säger att dom går upp. Ska dom inte få chansen om de nu själva har samlat in sina pengar att vara med å lära precis som herrarna ska vara det i kvalserien utan att de har lyft ett finger för att skaffa sponsorer till sitt lag.

Att det inte finns nått intresse för damlaget har jag också stor förståelse för. Men detta är väl lite LLs fel med. Hade LLs skrivigt i sina stadgar redan från början att vi ska stötta hela föreningen och inte bara A-lag tror jag redan nu att det hade varit fler medlemmar i LL och att det funnits en etablerad klack på deras hemmamatcher.

För hade damerna haft LLs förtroende och stöd tror jag inte Lakers hade vågat gå ut med att dom vägras åka till kval. Så pass stort inflytande tror jag faktiskt LL har. Därmed inte sagt att det behöver vara folk som redan går på herrmatcherna utan en helt ny genraton av människor som går på damhockey för att dom gillar mer innebandy än ishockey. Jag säger inte att jag vet att det skulle vara så men eftersom både LL och VLH nu har stängt sina dörrar så är det ju inte lättare för damerna att komma upp. LL kan öppna sin dörr lite på glänt om viljan finns. Genom som jag skrev innan. Låta puben vara öppen även när damerna spela match en lördag. genom att försöka värva helt nya männislor på skolor och torg. Tror nog damerna själva skulle kunna vara en stor värvningscentral åt LL om det funnits en klacksekton åt damhockyn med. Båda hade tjänat på det i längden. Men detta är bara vad jag tror

Att jag drog parallellen innebandy - damhockey är för att det är förbjudet att tacklas i dessa bägge sporter. Men ska faktiskt erkänna själv att det är ganska underhållande att se damer spela. Inte för att jag har sett Lakers damer men därimot Björklövens tjejer har jag sett imallanåt. Gratis inträde och ett sätt att lära känna nytt folk här uppe. Kaffet smakar som sagt lika dant oavsett vilka som spelar. Och ja dom är jävligt duktiga på att hantera puck och göra fina finter när dom lyckas med det. Visserligen alldeles för mycket misstag under en hel match för att man ska vara riktigt nöjd men som sagt man lär sig nog älska den sporten med efter några gånger per år
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Rex » sön feb 21, 2010 8:10 am

Niles skrev:Tråden handlar om Lakers nya arena. Gör en egen forumkategori till Neddo där muppen kan veva sin rebus dag ut och dag in.

Skriv om damhockey under någon annan tråd
Användarvisningsbild
Rex
Forumentusiast

Inläggav erok » sön feb 21, 2010 8:41 am

damhockyn spelar väl i Lakers nya arena.
Eller ja det vet vi ju inte om det nu kommer bli omklädningsrum till dessa.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » sön feb 21, 2010 11:08 am

Hur kan du påstå att det är LLs fel?
Det är lätt att skriva masssa skit 100 mil bort. Öhman räddade vår kris och jag litar på Öhman gällande organisationen och planeringen för damhockeyn. På detta sätt sätter han lite press på förbundet som säkerligen agerar snabbare med närmre resor. Det blir dyrt att ha både Dam och Herr på den nivån när vi är så pass mycket efter topplagen som vi är.

Juniorerna är viktigare än damhockeyn något måste prioriteras. Många lag har inte ens ett damlag för det första
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön feb 21, 2010 12:36 pm

Ja du lakersfan. Läs en gång till. När vi satt på hotellet 99 tror jag det var å spånade hej vilt hur vi ville ha LL så fick iallafall jag intrycket attt det var hela Lakers verksamhet vi skulle stötta å inte bara A-laget. Men nån stans på vägen har det blivigt förändringar.

redan då spånade vi om en stor satans fond där alla skulle kunna vara med å skänka en slant i månaden till J-verksamheten för att krossa taif och trojas pruduktion av egna spelare. Redan då spånade vi om att ha en egen lokal. Redan då spånade vi om att arangera utlandsresor som upptakt till seriepremiären. Redan då började vi dröma om att Lakers skulle bygga en stor satans hockeyarena.

För att lyckas med detta och för att få igenon våra drömmar hade vi även som mål att bli över tusen medlemmar. Idag har vi kommit halvägs med det målet vilket är jävligt bra. men bra kan alltid bli bättre oavsett.

Och en viktigt sak att tillägga. redan då snackade vi om att för att bli Jävligt accepterade hos folket snackade vi om att göra olika insatser utanför Lakers verksamhet så som att skänka pengar till typ Barncanserfonden eller något liknande för att även få medlemmar som inte var så värst hockeyintresserade men ändå kände att dom vill stötta oss för att vi arbetade för bra saker som inte var hockeyrelaterat.

Nån som minns?????
Senast redigerad av erok sön feb 21, 2010 1:10 pm, redigerad totalt 1 gång.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » sön feb 21, 2010 1:07 pm

SKÄRPNING!
DENNA TRÅD HANDLAR OM DEN NYA ARENAN :!:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön feb 21, 2010 1:13 pm

Ja det gör den. Men allt hör liksom samman. Nu kommer vi ha en jävligt fin arena och folket kommer att strömma. Om inte detta bakslag kommer göra att växjöborna blir upprörda och förbannade på VLH vilket vi inte får hoppas.

Så på tisdag morgon skulle jag bli Jävligt glad om man kunde läsa. Lakers Lakejer tror på damerna. Därav skänker dom 2000 kr till damlaget.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön feb 21, 2010 3:58 pm

Menar L03 att Lakers har satsat på Juniorerna, dessa som INTE HÅLLER för den A-Tröja Evert anser är nödvändig :?

Bekymmret för Lakers är att det som fungerar mindre bra numera inte får nämnas i en allt mer reflexmässigt behov av att försvara ALLT som Lakers ledning gör, det är för många saker som är Negativa när framgångssagan med god ekonomi rullar vidare, Öman ger LL och ett sjunkande antal normalåskådare en ny Arena precis som De Romerska Kjesarna Gav Folket Gladiatorspel för att de skulle glömma verkligheten och den kritiska Senaten. (det som sker har redan hänt tidigare:wink: )

Underskatta INTE Halva befolkningen som potentiella åskådare, Lakers leker med Elden. Stor del av tex. Modos publikökning efter Nya Arenan var Kvinnor :wink:

L03 nämner PRESS på Förbundet, Öman sätter alltid press på andra, ANDRA ska lösa Lakers problem hela tiden 8O , Han skapade Hypen men har haft bekymmer att hantera projektet, PRESSEN ligger på honom själv :!:

När Damerna offrats och bildat en egen förening som kommer att få MASSIVT stöd av Kommunen och RÄTT till den istid i Arenan som önskas, VILKA blir Hjältar och VEM får bära Skammen, för att tjäna några ynka 1000 lappar.

Vilken del av Föreningen ska Offras Då :dontknow:

Hockeyskolan
U
J
HockeyGym
:dontknow:

Lakers visste när säsongen började vad som gällde, VAD har hänt sedan dess, eftersom detta utspel görs :dontknow:

L03 tycker man ska prioritera, RÄTT! säger Jag, Läs då Everts Filosofibroschyr under Marknad på Hemsidan.

Man satsar på en GEMENSAM VÄRDEGRUND där U-J är Grunden för en STABIL Långsiktig Förening, man prioriterar inte en NY Arena när en Ombyggd nuvarande med TältHall varit mer Ekonomiskt lämpligt.

Jag vill se bevis för en stark ekonomi och ökade sponsorintäkter av Lakers nu när Bygget ska ta sin början och inte en massa petande i Småsaker som Damlaget av en Klubb som vill tillöra Toppen i Landet.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Qrax » sön feb 21, 2010 5:16 pm

Växjö Lakers är ett föredöme som överhuvudtaget har ett damlag. Det är alla andra klubbar som inte har något damlag som det borde skapas negativa rubriker om. Växjö Lakers är den mest jämställda hockeyklubben i hela länet men är den enda som får skit för att det inte är just jämställt. Det bästa hade varit om vi inte haft något damlag. Trots att det då varit en helt mansdominerad förening så hade garanterat jämställdhetsförespråkarna blivit tystare.
Qrax
Forumproffs

Inläggav Fredrik R » sön feb 21, 2010 5:21 pm

Huvudet på spiken Qrax, klockrent inlägg! :clap:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön feb 21, 2010 5:27 pm

Ja du fredrik eller har man ett damlag å låter dem gå hela vägen tills sersongen är slut. Så som herrar och juniorer får göra. För vad händer om damerna bryter sig ut å bildar en egen klubb men juniorverksamhet.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » sön feb 21, 2010 5:32 pm

Eller så sitter man uppe i Norrland och gnäller på allting som sker här nere. Jag håller med Qrax till 100%.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön feb 21, 2010 5:41 pm

Qrax och FredrikR, förklara Logiken i Ert resonomang med tanke på de bekymmer Öman beskriver för DamHockeyn som har FÅ utövare i Sverige :?

Vilket är Ert problem :?:

Att Lakers får kritik eller att lakers gör Fel.

detta handlar inte om Jämställdhet, utan om KLUBBTILLHÖRIGHET!!!

Är själv inte förtjust i DamHockey(Undershållsvärdet), men imponeras av det arbete De lägger ner, HÅRT arbete skall inte underskatts utan respekteras.

Lakers Damer förtjänar att omfattas av Klubbens ansvar tills den Dagen de bildar eget, Jag tror att det är en tidsfråga och kan bli deras Lyckodrag, med en jäkla support i och Runt Växjö :wink:
Det finns redan idag sponsorer som stöttar enbart Ladies :!:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav erok » sön feb 21, 2010 5:54 pm

Precis så neddo. Som medlem skulle man fan gå i taket som damerna behandlas av klubben. Tror med det kan bli ett jättelyft för damhockyn om dom bildar eget. Fösta klubben i sverige skulle jag tro. Har iallalfall googlat och hittar ingen. Kanske detta VLH vill innerst inne? Som sagt laget tillhör Lakers och ska behandlas som vilket lag som helst i föreningsamanhang.

Men som sagt. Just nu tror jag detta skadar VLH mer än vad det var tänkt från början.

Den som söker nhan finner.

** Damutskottet i Göteborgs Ishockeyförbund består av representanter för de fyra klubbar som har renodlade tjejlag inom området; Järnbrott HK, Hisingen Hockey, Lerums BK och Hovås Hockey Club. Utskottet träffas varje månad och arbetar uteslutande för att främja tjejhockeyn. Någon konkurrenssituation finns i detta stycke inte mellan klubbarna.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » sön feb 21, 2010 7:28 pm

Primeau skrev:Saxat från dagens SMP:

Arenastad?
Ett märkligt stolpskott av Lakers styrelse. Gäller beskedet att damerna inte får kvala kommer jag att rösta nej till byggnation av ny arena när ärendet kommer till fullmäktige för slutligt avgörande.

Gunnar Storbjörk (s)

:eeeh:

Saxat från SMP:
Kommunen ska ställa krav
Min inställning är densamma som Gunnar Storbjörks (S).

Carin Högstedt, (V)

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » sön feb 21, 2010 7:50 pm

det bästa verkar som om vi kanske skulle spränga hela växjö i luften,då slipper många ha den huvudvärk de vaknar varje dag med så fort dom öppnar ögonen.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön feb 21, 2010 7:55 pm

Det bästa hade varit att vlh hade låtit damerna kvala å hållt truten om denna fadäs. Då hade det varit frid å fröjd bland växjöborna och vlhs anhängare.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav ultraboy » sön feb 21, 2010 8:27 pm

Det bästa vore om vi hade någon slags spärr, så man inte kunde komma in på forumet från norrland och inte veta vad man snackar om.
y.
Användarvisningsbild
ultraboy
Forumentusiast

Inläggav Niles » sön feb 21, 2010 8:32 pm

Man skall ju inte ändra sig för några politiker som söker billiga poäng i alla fall. Dessutom är arenan redan beslutad vilket man borde känna till. Tror "politikerna" kommer från Tingsryd (som väl inte ens har nån damhockey).
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » sön feb 21, 2010 8:35 pm

Primeau skrev:
Primeau skrev:Saxat från dagens SMP:

Arenastad?
Ett märkligt stolpskott av Lakers styrelse. Gäller beskedet att damerna inte får kvala kommer jag att rösta nej till byggnation av ny arena när ärendet kommer till fullmäktige för slutligt avgörande.

Gunnar Storbjörk (s)

Saxat från SMP:
Kommunen ska ställa krav
Min inställning är densamma som Gunnar Storbjörks (S).

Carin Högstedt, (V)

Bra, då vet man ju vad man INTE ska rösta på vid valet i sep...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » sön feb 21, 2010 8:43 pm

Det är väl ingen som på fullaste allvar tror att det är nämnda politiker som skrivit dessa kommentarer???
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Niles » sön feb 21, 2010 8:51 pm

Har nu mailat de två berörda politikerna för att få reda på om dom skrivit kommentarerna. Har dom det ska dom få väldigt kniviga frågor i retur.

Politiska billiga poäng är det värsta jag vet, det slår alltid tillbaka. :twisted:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » sön feb 21, 2010 9:43 pm

Bra Niles ,rapportera vad du får för svar om inte annat så gör det på PM till mej.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » sön feb 21, 2010 11:02 pm

http://www.vaxjolakers.se/website1/1.0. ... 2_grp-s1/3

Vad är det som är så fruktansvärt med detta?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön feb 21, 2010 11:20 pm

Vad skulle vara så fruktansvärt om Lakers Styrelse precis innan Kvalseriestarten gick ut med att Lakers drar sig ur på grund av att Man inte är SJÄLVFÖRSÖRJANDE på spelare, och inte vill värva sönder andra klubbar :?

detta ovan, + att serien pågått ett tag nu för Damlaget, det är lite mysko tycker många med Mig att poletten ramkat ner först i mitten på Februari :?

Nog hade även en nykter betraktare som du anders83 önskat en starkare kassa än detta :(

Finns det något annat rimligt skäl än pengabrist :dontknow: , som inte kunnat vänta till nästa Årsmöte.

ps. Är Ni SÄKRA på att det är SLUTLIGT beslutat om Arenan :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Primeau » sön feb 21, 2010 11:34 pm

Power Play skrev:Det är väl ingen som på fullaste allvar tror att det är nämnda politiker som skrivit dessa kommentarer???

Jo, jag.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön feb 21, 2010 11:51 pm

ultraboy skrev:Det bästa vore om vi hade någon slags spärr, så man inte kunde komma in på forumet från norrland och inte veta vad man snackar om.

Ja du man läser ju innantill på hemsidan. Ny arena vilket är jävligt possitivt för klubben. Negativt är att damerna inte får göra färdigt sin serie fullt ut. Vad är det jag inte vet?
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » mån feb 22, 2010 1:03 am

Jag tycker det är både kul och sorgligt att se att det finns en del inom våra egna led som får så otroligt mycket luft under vingarna så fort det nalkas något som kan verka negativt för vår klubb. Ni som inte är nöjda med de jobb som den invalda styrelsen gör, så gör nått åt de!! Är ni inte redan medlemmar så se till och bli det, och gå och avsätt Öhman och Co vid årsmötet då, men se till att ha förslag på kunnig ersättare med er.

Det är så jäkla LÄTT att veta hur det ska gå till tydligen, trots att man inte har en aning om hur det ser ut bakom kulisserna.

Jag säger det igen, Kommunistiskt dravvel!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav NEDOMANSKY » mån feb 22, 2010 1:24 am

Kanske just för att en del vet hur det brukar gå till bakom Kulisserna som många blir bekymrade :(

Ändrade strategibeslut typ Förändrade mål med tex. ett Dam-lLge tas normalt upp på dagordningen inför ett Årsmöte, Snabba Styrelsebeslut utan medlemmars påverkan brukar tyda i en negativ riktning dessvärre :(

Med PutteA`s logik så kan fel/misstag aceppteras så länge ingen kö till ordförandeposten existerar :?

Mycket är positivt med det är sällan som det positiva skadar en förening, utan det brukar tragiskt nog vara det Negativa, att då blunda för dessa missgrepp har lett till bekymmer för Lakers tidigare.

Men bryr Ni inte Er inom LL, så gör nog dessvärre Merparten av Växjöborna med omnejd det :ajabaja:

Var ärliga, detta var klantigt av styrelsen, att få Damlaget emot sig som jobbat som satan för att få det att funka, UTAN ett årsmötesbeslut på ståndpunkten. Såvida inte likviditeten är begränsad :dontknow:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav erok » mån feb 22, 2010 1:49 am

Jag är helt klart bekymmrad precis som många andra. negativt som fan är ju detta för klubben. Vad är det som är fel när man måste skära i en orginisaton innom lakers som själv drar in pengar till sin verksamhet??

Och framförallt nu när det ska byggas en hall för närmare 250 miljoner? som ska ge ökat publikunderlag. De sponsorer som redan sponsra damlaget och allt folk som jobbar med dem tror ni verkligen dom lyfter på hatten å säger. Tack lakers precis dettta vi har kämpat för under hela året. Att bli blåsta på kofekten strax innan målinjen
Senast redigerad av erok mån feb 22, 2010 1:54 am, redigerad totalt 1 gång.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Hatapopcornssupportrar » mån feb 22, 2010 1:52 am

Det är inte svårare än såhär, supply and demand... Damfotbollstjejerna gnäller för dom ej har mer i lön än killarna..ja undra va det kan bero på..Och damhockeyn är ju tyvärr fortfarande ett skämt, vilket os-turneringen verkligen bevisar, att sverige som ligger under med 13-0 blir extremglada när dom får in den viktiga 1-13 reduceringen visar ju vilken enorm vinnarskalle där finns...suck... Varken damfotboll eller damhockey drar IN några pengar, då är det givetvis omöjligt att få det att gå runt när sponsorer som skänker pengar i havet tröttnar !
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav erok » mån feb 22, 2010 2:02 am

damerna tillhör VLH. VLH tillhör medlemmarna. Tack varanen för att även du blev förbannad. vet inte hur många medlemmar lakers har som enbart jobbar med damsektionen. men tror nog att det kommer försvinna en hel del medlemsavgifter på det här framöver. och det är väl till att bita sig i svansen och det regält. Hur snygg reklam ger det VLH om damerna åker ändå men har klubbmärket dom ska vara stolta över överkryssat. Det ger absolut inte den possitiva bilden av VLH som klubb som många ger sken av. Nä LL. Visa nu att ni inte kommer acceptera detta så länge damerna tillhör VLH för att åtminstonde ha lite possitiva vibbar i orginisationen
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån feb 22, 2010 7:08 am

PutteA skrev:Jag tycker det är både kul och sorgligt att se att det finns en del inom våra egna led som får så otroligt mycket luft under vingarna så fort det nalkas något som kan verka negativt för vår klubb. Ni som inte är nöjda med de jobb som den invalda styrelsen gör, så gör nått åt de!! Är ni inte redan medlemmar så se till och bli det, och gå och avsätt Öhman och Co vid årsmötet då, men se till att ha förslag på kunnig ersättare med er.

Det är så jäkla LÄTT att veta hur det ska gå till tydligen, trots att man inte har en aning om hur det ser ut bakom kulisserna.

Jag säger det igen, Kommunistiskt dravvel!!!

Du spyr ju ut Fascistiskt dravel!!!!

USA:s förra president, George Bush jr, körde med det snacket. Antingen köpte man ALLT USA gjorde, eller så var man deras fiende. Jag anser fortfarande att VLH:s styrelse har tagit ett felaktigt beslut i DENNA fråga. Innebär inte att jag är VLH:s fiende. Dessutom tycker jag att beslutet att inte låta damerna fullfölja säsongen är av sådan dignitet att det bara kan tas av ett årsmöte.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey