Det snackades om att arenan väntades kosta max 200 mille och träningshallen 20 om jag inte minns fel? Då snackades det mycket om att det inte skulle bli någon träningshall om arenan skulle komma att kosta mer än 200. Frågan är då bara: Hur stort snesteg har gjorts i kalkyleringen? Kan det vara så att arenan kom att kosta över 220 miljoner? Isåfall lär det väl inte bli någon ny arena på ett tag iallafall
Det som är det tråkigaste av allt är att om det inte blir någon träningshall just nu så är det riktigt synd om klubbens ungdomar, som just nu får LÅÅÅNGT ifrån den träningstid som behövs. Skulle detta ske finns det bara en lösning, som jag tror måste till! Tak över uterinken, för just nu smälter ju isen konstigt nog så fort det går upp på 1 plusgrad. Förra veckan kunde inte lagen träna på uterinken för att isen hade smält. Det håller inte.
Prioritera ungdomarnas istider annars kommer klubben nog tappa både sponsorer och intresse. Vet att redan nu många ungdomar väljer bort lakers pga av att dom inte får tillräckligt med istid.
Men tycker ändå att Arenan ska byggas, men ett tält över uterinken kan väl inte vara för mycket begärt?
I vanliga fall brukar jag tycka att Nedomansky är helt fel ute i vissa lägen. Men här har han en väldigt bra poäng!