HOCKEY VM

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Stoffe » tor maj 15, 2008 9:36 am

Ja verkligen! Fan vad karln har utvecklats i LHC i år! Mårtensson är grym han med. Men det som helt klart imponerar mest är backbesättningen. Varit helt outstanding. M.Johansson D.Murray N.Wallin A.Strålman och det STÖRSTA UTROPSTECKNET FRÖGREN! :ok: Men allt besviken på en kille som R.Nilsson :cry:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » tor maj 15, 2008 9:45 am

Weinis var i stort LIKA bra 98/99 en aning mer rutinerad nu bara.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Pepparkaka » tor maj 15, 2008 12:32 pm

Stoffe skrev:Men det som helt klart imponerar mest är backbesättningen. Varit helt outstanding.

Håller med! Men glöm inte Lunkan i målet. Spelarna vet att de har en klippa i målet, så med honom blir det lugn och ro i backledet.
Pepparkaka
Forumamatör

Inläggav Stoffe » tor maj 15, 2008 1:02 pm

Pepparkaka skrev:Håller med! Men glöm inte Lunkan i målet. Spelarna vet att de har en klippa i målet, så med honom blir det lugn och ro i backledet.

Absolut vet jag om Lunkan, men han visste man innan vad han kunde. Backarna var därimot ner skrivna som satan. Men ack fick dom som gav sig på dom :wink: Strålman är garanterat våran nästa Lidas och ett stort plus är att han är RIGHTARE :ok:
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Stoffe » tor maj 15, 2008 1:04 pm

NEDOMANSKY skrev:Weinis var i stort LIKA bra 98/99 en aning mer rutinerad nu bara.

Hahaha du måste väl skoja? Så han har inte utvecklats ngt på 10 år?
Han har bara fått rutin? Nä du Neddo, vrid lite till på spannen kommer du också upptäcka det :wink:
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Sarrre » tor maj 15, 2008 1:19 pm

röd-vit skrev:WEINHANDEL, WEINHANDEL, WEINHANDEL, WEINHANDEL, WEINHANDEL, WEINHANDEL, WEINHANDEL, WEINHANDEL, WEINHANDEL, WEINHANDEL,
:lol: :lol: !!
Så stolt man är :P ,,

Weinhandl :wink:
Stolthet, hjärta & tradition - since 2001
Användarvisningsbild
Sarrre
Forumentusiast

Inläggav tche » tor maj 15, 2008 5:34 pm

Weinhandl 98/99 går inte att jämföra med Weinhandl 2008.
Han visar iofs samma målkänsla men lille vän det är inte Möllerstedt eller Saramaa han möter nu. Det är Kuba och Kaberle.
Inte ens med den ögonskada han ådragit sig (15% syn på ena ögat) går det att jämföra.
Användarvisningsbild
tche
Forumamatör

Inläggav Stoffe » tor maj 15, 2008 5:35 pm

tche skrev:Weinhandl 98/99 går inte att jämföra med Weinhandl 2008.
Han visar iofs samma målkänsla men lille vän det är inte Möllerstedt eller Saramaa han möter nu. Det är Kuba och Kaberle.
Inte ens med den ögonskada han ådragit sig (15% syn på ena ögat) går det att jämföra.

Första och sista gången jag är överens med en Trojan :wink:
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » tor maj 15, 2008 9:20 pm

Jag vidhåller att Weinis i stort har samma skills NU som 98/99, motståndet är bättre, så även medspelarna. Bästa poängmässiga säsonger är som följer:

Linköping 07/08 - 54m/62p
Modo 04/05 - 50m/46p
Houston Aeros 06/07 - 48m/45p
Troja-Ljungby 98/99 - 42m/39p
Modo 01/02 - 50m/34p

Hade Han utvecklats något enormt sedan 98/99 hade han fortfarande spelat i NHL i en framträdande roll.

Har sett Weinis sen Juniortiden och skillsen finns kvar, nu med rutin samt bättre Linemates :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Komodoödlan » tor maj 15, 2008 9:41 pm

I och med att Troja gick upp i HA så minskar nog inte chansen att Weinis ska vilja ta en funderare på att återvända hem igen. Men då tror jag ju att Trojas supportar kommer att kissa på sig, garanterat! :lol:
Komodoödlan

Inläggav röd-vit » tor maj 15, 2008 9:55 pm

Komodoödlan skrev:I och med att Troja gick upp i HA så minskar nog inte chansen att Weinis ska vilja ta en funderare på att återvända hem igen. Men då tror jag ju att Trojas supportar kommer att kissa på sig, garanterat! :lol:

Han har själv uttalat sig i flera intejuver (bl a i "Slitz" :P ) att sannolikheten att han någonsin kommer att spela i Troja igen är mkt liten...Om däremot Johan "bagarn" Andersson hade kommit tillbax en vacker dag, vilket jag tror han gör, så kan jag garantera dig att mina kalsingar hade fått en rejäl tvättning i tvättmaskinen :wink:
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Slavik » tor maj 15, 2008 10:36 pm

Mer beröm till "bagarn":
http://www.wikegard.se/
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs

Inläggav Primeau » tor maj 15, 2008 10:42 pm

Johan Andersson har alltid varit en av mina absoluta favoriter, hans inställning ute på isen är grymt skön att skåda.

NHL-varning på den snubben :!:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » fre maj 16, 2008 11:37 pm

duktigt svettig match mot canada men grabbarna gör det bra
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » lör maj 17, 2008 2:36 am

Visst gjorde dom det bra att kunna hålla 4-5. Men backarna gjorde några riktigt konstiga ingripanden på ett par av målen. Magnus Johansson gjorde en "Frögren", var av knattenivå ute på kanten! Ska man behöva gå fram sådär och bli så grundlurad på den är nivån!??. I dagens hockey tittar man hellre på pucken än på motståndaren, därför blir det som vid Magnus´misstag. Han vet ju att han är två huvuden kortare än Getslaf. Då måste man avvakta lite, eller gå på KROPP! Det var alldeles för lite fysisk hockey, inga tacklingar, hade behövts i den här matchen för att störa canadickerna. Murray hade behövt sätta några "proppar" i den här matchen för att få canadensarna i gungning. Samtliga Canadas mål var riktigt distinkta och hårda avslut upp i klykan, inte mycket att säga om. Det handlar om att ta vara på chanserna. Sen är jag inte helt övertygad om att Lunkan skulle ha tagit skottet ute på kanten som gick in i krysset vid första stolpen, för den var stenhård och väldigt välplasserad. Döm själva.

Sen vet jag inte om jag har sett ett så bra kanadensiskt lag förut, som matchen igenom spelat med en så grym intensitet och fart.
På något konstigt sätt så får kanadensarna det att se ut som att rinken är av stort mått eftersom de skapar sig så fria ytor som de gör.
Komodoödlan

Inläggav friberg » lör maj 17, 2008 11:43 am

dogge gjorde väl några tacklingar framförallt tänker ja på den bakom lunkan där han fick en canadick att trilla som en fura men som sagt så stod de upp väldigt bra det ska de ha en stor :golfclap: för
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » lör maj 17, 2008 12:44 pm

röd-vit skrev:
Komodoödlan skrev:I och med att Troja gick upp i HA så minskar nog inte chansen att Weinis ska vilja ta en funderare på att återvända hem igen. Men då tror jag ju att Trojas supportar kommer att kissa på sig, garanterat! :lol:

Han har själv uttalat sig i flera intejuver (bl a i "Slitz" :P ) att sannolikheten att han någonsin kommer att spela i Troja igen är mkt liten...Om däremot Johan "bagarn" Andersson hade kommit tillbax en vacker dag, vilket jag tror han gör, så kan jag garantera dig att mina kalsingar hade fått en rejäl tvättning i tvättmaskinen :wink:

Rätta mig om jag har fel, Weinhandl berättade väll bara för någon månad sedan att han har knappt inga vänner kvar i ljungby och att risken till att bosätta sig där i framtiden är minimal tack vare det!?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Hatapopcornssupportrar » lör maj 17, 2008 1:54 pm

Komodoödlan: Tror inte jag läst en enda matchanalys av dig där du INTE skrivit att "dom skulle tackats mer bla bla bla" Du tror inte det faktumet att deras BigLine vägde 100+ samtliga kedjespelare gör att det är nåååååågot svårare att störa dom fysiskt ?? Inte helt svårt att begripa...kan man tycka....

Riktigt bra insats av vårt B-lag, Men med en kass Lunkan och Kenny borta så blev det lite väl svårt tyvärr.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav tche » lör maj 17, 2008 2:11 pm

Svartvadet:
Läs inlägget igen, han skriver att chansen är minimal att Weinis kommer tillbaka. Kompisar har han såklart i Ljungby, men inte de närmsta. Föräldrarna bor ju kvar. Johan däremot kommer spela i Troja igen.

Oskar - Johan - Erik vill och kommer lira ihop i Troja.

Johan går in och vinner 3/3 tekningar i slutminuterna. Synd att pucken inte studsade vår väg, annars hade det blivit förlängning.
Användarvisningsbild
tche
Forumamatör

Inläggav röd-vit » lör maj 17, 2008 6:01 pm

Precis som Tche skriver är Weinhandls enda koppling till Ljungby att hans föräldra bor kvar här..Detta var anledningen till att han valde LHC och inte Modo, han ville komma närmare sin familj...

Sjukt stolt över Tre Kronors insats denna turnering!! Vilket kämpalag :o !!
Precis som vanligt var Mr.Andersson och Mr.Weinhandl bland dem bästa på plan..
Men tro inte att VM-finalen ska spelas utan Ljungbybor..Min gamla lärare Markus Vinnerborg ska döma VM finalen :wink: ..

Åter igen har hockeymetropolen Ljungby satt sig på världskartan !!!
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Lalin » lör maj 17, 2008 6:12 pm

Weinis är grym oavsett om han är från Ljungby. Det fattar vem som helst! Förövrigt känner jag en person med delvis rötter i Ljungby :o Vem kan det va? :D
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » lör maj 17, 2008 8:57 pm

Hatapopcornssupportrar skrev:Komodoödlan: Tror inte jag läst en enda matchanalys av dig där du INTE skrivit att "dom skulle tackats mer bla bla bla" Du tror inte det faktumet att deras BigLine vägde 100+ samtliga kedjespelare gör att det är nåååååågot svårare att störa dom fysiskt ?? Inte helt svårt att begripa...kan man tycka....

Riktigt bra insats av vårt B-lag, Men med en kass Lunkan och Kenny borta så blev det lite väl svårt tyvärr.
Med mina ögon sätt så ångrar jag aldig att jag har skrivit att "dom skulle tacklats mer blablabla". I dagens hockey ska man ju stå ett par meter ifrån och dutta med klubban istället för att "trycka till". Tyvärr är det så. Hur många farliga målchanser eller mål hade man kunnat avvärjat om spelaren hade stått och "flåsat motståndaren i nacken" längs sargen istället?
Men om det är så att man väger lätt mot dessa "jättar" (Magnus Johansson), så måste man vara "kall" och försöka ha lite marginal i sina försvarsattacker som back, och tänka ett steg före.
Komodoödlan

Inläggav NEDOMANSKY » sön maj 18, 2008 12:15 am

Summering av Tre Kronors Insats i VM, sett innifrån Hinken :eyecrazy:

En riktigt bra prestation av ett på pappret mediokert Lag.

Toppar:
Johan Andersson som härmed Gratuleras till ett NHL-kontrakt, Gör Personbästa vid rätt tillfälle :ok:

Weinhandel riktigt Vass med skills och vilja.

Strålman STRÅLANDE.

Douglas " Grim Reaper " Murray ny Nationalidol :bash:

ps. Lägg ner Bronsmatchen omgående :notOK:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Komodoödlan » sön maj 18, 2008 12:25 am

Finlands facit i bronsmatchen: 4 mål på 17 skott. 1 mål på vart 4:e skott.
Det gäller att göra mål på chanserna..

Personligen tycker jag att Murray måste utnyttjas oftare på det han är bra på, därför tycker jag att han skulle varit mer synlig i det fysiska spelet än vad han var mot Canada, det vill säga att reta upp motståndarna med sina justa "Frontalkrockar" till tacklingar. Canada kunde mer eller mindre obehindrat fullfölja sitt vägvinnande spel matchen igenom.

En spelare som är grovt överskattad är Robert Nilsson. För mig ska man inte spela i ett landslag bara för att man har en pappa som heter Kenta.
Enligt mitt tycke är han alldeles för "valpig" och behöver mogna betydligt i hans spel, bl.a i att vårda puck, "kyla", väga av situationer ja..what els?
Men när 25 NHL-proffs tackar nej så har vi uppenbarligen inte mer att komma med..Hade iofs hellre sett Johan "Lakers" Andersson istället. Han gör i alla fall alltid sitt jobb, minst lika bra som Johan "Troja" Andersson. :wink:
Komodoödlan

Inläggav Baker » sön maj 18, 2008 11:48 am

Va yrar du om Johan A mot Johan A? En är grym i VM med ett NHL kontrakt och en dominerar inte de matcher han spelar i allsvenskan i år och tar tillslut en plats i Frölunda.

Ditt ordbajseri gör att jag är mindre och mindre inne på detta forum. Du gör detta forum till mer och mer patetiskt. Är det 1741 inlägg du lyckats med? Av dessa säker 95% ren "bajs". Trist på ett i övrigt härligt forum.
Baker
Forumproffs

Inläggav Charlamov » sön maj 18, 2008 1:18 pm

Jag håller med Baker i allt utom procentsiffran... den ligger på drygt 99% :evil:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Komodoödlan » sön maj 18, 2008 6:58 pm

Baker skrev:Va yrar du om Johan A mot Johan A? En är grym i VM med ett NHL kontrakt och en dominerar inte de matcher han spelar i allsvenskan i år och tar tillslut en plats i Frölunda.

Ditt ordbajseri gör att jag är mindre och mindre inne på detta forum. Du gör detta forum till mer och mer patetiskt. Är det 1741 inlägg du lyckats med? Av dessa säker 95% ren "bajs". Trist på ett i övrigt härligt forum.
Jösses..ska du också börja!?? Är det någon som ordbajsar så är det väl du, Baker! Du tillhör ju samma gödselhög som dina andra likar på forumet när du har mage att skriva som du gör. Här får var och en tycka och spekulera som den själv vill, lägger mig fan inte i dina åsikter, förutom när jag inte tycker att du förtjänar att bli konfronterad, precis som nu! Skärpning, Baker!

Jag tycker nog Bois redan har redan tagit en plats i Frölunda trots att han inte alltid får så mycket istid, för den varierar rätt mycket.
Senast redigerad av Komodoödlan sön maj 18, 2008 10:45 pm, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan

Inläggav Komodoödlan » sön maj 18, 2008 7:25 pm

Charlamov skrev:Jag håller med Baker i allt utom procentsiffran... den ligger på drygt 99% :evil:
Så du var också tvungen att säga något bara för att jag gav dig en avhyvling senast!?? Trams!
Komodoödlan

Inläggav mace » sön maj 18, 2008 10:05 pm

ojoj, vilket mål ryssarna gjorde :P
KHK = Blekinges Stolthet!
Användarvisningsbild
mace
Forumentusiast

Inläggav serra » sön maj 18, 2008 10:07 pm

FY FAN VA GOTT...RUSSIA!!!!!!!!!!
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » sön maj 18, 2008 10:35 pm

Riktigt kul att se stora ryska hockeybjörnar glada som barn stå och fylleskråla sin nationalsång. Heatleys blick blev svartare och svartare :P
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » sön maj 18, 2008 10:47 pm

Den där Bykov, han log väl liiiite på smilbanden vá? Eller gick det över huvud taget att att se med blotta ögat.? :lol:
Komodoödlan

Inläggav friberg » mån maj 19, 2008 12:16 am

underbart att de tvålade te cana(dick)erna riktigt
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » mån maj 19, 2008 11:30 pm

CCCP " The Big Red Killing Machine Is Back " :D

Äntligen fick Höstlöven släpa Hängläpparna blodiga i Isen efter att Domarna slutat att ge De FEGA kräken Favörer, och var kommer Domaren ifrån :?: , Jo direkt från Snus-Jerrys Dosa :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lakershjärta71 » fre maj 07, 2010 10:53 pm

Tyskland-USA= 2-1 o.t
Jag vet inte vad ni andra tycker, men såg det inte ut som om Carter i USA stod med båda skridskorna i målgården vid 1-1-målet och klart störde den tyska målvakten efter att skottet avlossades? Samtidigt såg det ut som att Carter blev inknuffad mot målisen av en tysk försvarare. Vet inte hur domarna bedömde det, men de godkände målet, men när det är två huvuddomare förväntar man sig att de dömde rätt.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey