Inte kan de vara så dumma...? [Taif]

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav serra » mån aug 17, 2009 4:34 pm

Som sagt..tiden för utvisa...........
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån aug 17, 2009 4:34 pm

Taif har ungdomsverksamhet. Taif har ideellt arbetande människor. Kom han på det nu? Dessutom håller han ju nästan på med utpressning:

"Jag ska fundera över hur jag ska göra. Fortsätta gräva och kanske fälla dem? Nej, känns inte helt bra då andra kommer i kläm. Lägga ner och skita i det jag fått fram? Nej, inte så länge de s.k. "fansen" håller på som de gör. Dessutom har jag väldigt svårt att göra det utan en ursäkt från klubben, framför allt för anklagelserna som retade upp både mig och klubben efter noter. Eller retade upp, det gjorde oss heligt förbannade rent ut sagt."

Så om de elaka fansen lägger av med att kritisera honom och Taif ber om ursäkt så kommer han begrava bevis för olaglig verksamhet. Men vänta lite nu...är inte DET olagligt? Fransk pantomimteater på allra högsta nivå. :notOK:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » mån aug 17, 2009 4:50 pm

Jag tror att han mycke väl kan sitta på obehaglig information som kan skada klubben men knappast såpass att Tajf går upp i rök så att säga.

Varför tror jag det ? jag är övertygad om att i stort sett alla klubbar har något som ligger i bakgrunden som kan ses som obehagligt och vill man hitta saker så gör man det .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån aug 17, 2009 4:57 pm

Jag "tror" me att han har info.....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » mån aug 17, 2009 5:14 pm

Det gäller att passa på att SKO SIG som hockeyspelaren i Tingsryd sa :!:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav erok » mån aug 17, 2009 5:19 pm

Som nyhetsläsare jag är till smp har jag skickat länktarna till dem. Får se om de tycker ämnet är så pass intressant att de börjar gräva i det med.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » mån aug 17, 2009 5:21 pm

Jag tror han är i fet obalans. Fortsättningen blir intressant att följa oavsett substans i anklagelserna. Det är ju inte lite dynga i hans skottkärra...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav NEDOMANSKY » mån aug 17, 2009 5:22 pm

Precis som Smp grävde om Bussresan i Vintras :oops:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav AP » mån aug 17, 2009 9:25 pm

Här har ni lite kvällslektyr om Fahlander själv förresten, denna ärliga renlevnadsman som bara vill att allt skall gå sportsligt och moraliskt rätt till. Att han själv blev mångmiljonär på skattepengar som var avsedd till vård av sjuka människor är väl en sak. Men inte nöjde han sig med att stoppa försäkringskassans pengar i egen fika via ett kryphål, han skulle ha mer och tog det hela varvet runt jordklotet för att slippa beskatta dem i Sverige.

http://www.gp.se/content/1/c6/20/43/98/1259027.pdf
AP
Forumamatör

Inläggav erok » mån aug 17, 2009 9:35 pm

Hahahha ja efter detta så kan man nog räkna med att hatet från hans sida fortsätter. Taif - Fahlander 1-0 Här har ju AP bevis. Vad plockar Fahlander fram nu????

Tror jag ska maila han å visa vad jag nyss fick se för att se vad han kommer med nu
:wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tis aug 18, 2009 2:34 am

Något har Fahlander kanske fått nys om, men det är garanterat inget som kan skada klubben nämvärt för då skulle han såklart gått vidare med det hela redan. Att han nu kommit på att han tycker synd om dom oskyldiga som drabbas är ju bara för mycket, Fahlander är en översittare som inte bryr sig ett piss om andra!!!

Kul förresten att han gillar att kasta sten i glashus. :lol: :lol: :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav InmeDes » tis aug 18, 2009 8:34 am

Om farbror Fahlander har något att komma med ska han omedelbart anmäla det till aktuella myndigheter och förbund och inte hålla på att mumla i en blogg. Detta av respekt för TAIFs motståndarlag och andra inblandade. Finns det någon substans i ryktena så ska det upp i ljuset.

Men Fahlander njuter naturligtvis kopiöst på det sätt som han har lagt fram det och den uppståndelse det har fått på sina håll. Han kommer att suga på detta så länge han kan. Människan är pinsammare än den pinsammaste TAIF-supporter. Jag hade skämts om jag hade varit Örebroare.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Primeau » tis aug 18, 2009 9:46 am

Hallå där Des!
Jag instämmer helt i vad du skriver. Säg t ex att Öman eller någon från Lakers hade suttit och pladdrat all denna jävla smörja i en blogg, dag ut och dag in - det skulle jag tycka vore fruktansvärt pinsamt

:oops:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis aug 18, 2009 1:49 pm

Det som utspelar sig mellan Fahlander och TAIF är inte utan substans, dock är det inte säkert att den ena av Parterna vinner på Teknisk Knock-Out. Givetvis har Fahlander en agenda så även TAIF, att det utspelar sig för beskådande är faktiskt ganska roande.

TAIF har inte Min sympati, inte heller personer som gör Geshäft av Vårdapparaten. Men visst är det fantastiskt att en dömd skattefuskare åter Tjänstgör i De Svarta Kulornas Land, senast undet KO-Cup hördes bekymrade toner så långt norrut som Väckelsång om sakernas tillstånd :wink:

Tycker nog att Fahlander spritt lite ljus över Hockeyns lite mer okända delar, eller vad säger Ni om de flesta Hemliga Klubbar som endast främjar Ryktesspridning, lägg ut allas Löner offentligt så vet Fansen vad De betalar till :idea:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav J. » tis aug 18, 2009 1:49 pm

Håller också med i resonemanget. Här har vi alltså en sportchef och f.d. ordförande för en allsvensk (visserligen oetablerad) hockeyklubb som lallar runt på en blogg som värsta klassens fjortis.

Killen skapar ju inte bara problem för sig själv utan även för klubben han representerar. Nu finns det väl ingen som ser papperslaget Örebro som ett självklart välkommet tillskott till hockeyallsvenskan men han kan ju åtminstone försöka undvika att stjälpa klubben ytterligare. Som om det inte redan räcker med 3-16 i baken på två träningsmatcher. :lol:
Eller det faktum att Örebro värvar avdankade amerikaner med "stulna" skattepengar.
Användarvisningsbild
J.
Forumamatör

Inläggav Zebbe » fre aug 21, 2009 7:56 am

Samma förklaring igen?
Bild
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav Primeau » tor okt 01, 2009 5:21 pm

Nu är Örebros förre ordförande igång igen:
"Alla vet att Tengsry kommer vinna när det inte gäller. David$on är inte värd pengarna, men det vet ju alla redan. Däremot dyker det upp nya saker om ekonomin, men det sparar jag till rätt läge. Det kommer bli en bomb, det kan jag säga..."

Man undrar ju om det verkligen står rätt till...
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav T48 » tor okt 01, 2009 5:34 pm

Tycker Mr Fahlander bör bli lite mer ödmjuk
http://www.alliansen.se/kaliber.htm
Visserligen gammal skräp men det finns visst en del historia om denna man också verkar det som vad det gäller att komma undan skatt.
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inläggav Lalin » tor okt 01, 2009 6:49 pm

Bara fortsätt och gräv Fahlander! :golfclap: Man undrar spontant hur många läsare Fahlander har. Börjar han bli stor i bloggvärlden? :wink:
Senast redigerad av Lalin tor okt 01, 2009 7:42 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav ultraboy » tor okt 01, 2009 6:53 pm

HAHA klockren! Kanske får lite tyst på honom.
y.
Användarvisningsbild
ultraboy
Forumentusiast

Inläggav powerman » tor okt 01, 2009 7:39 pm

Fahlander skulle nog vara lite mer intresserad av sitt lag som lär få stora problem i serien :roll:
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Användarvisningsbild
powerman
Forumproffs

Inläggav alfax » tor okt 01, 2009 7:52 pm

Jag är inget Fahlander- fans, tvärtom tycker jag en så högt upp i en klubb inte ska ska skriva som han gör ............men .men han vet något som vi som läser han som han troligen han har fakta för ,har inte det så blir han den största bluffen i katergori bloggare....men detta är intressant.... jag avvaktar och ser vad som kommer fram.och vem vet!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Sarrre » fre okt 02, 2009 7:30 am

Kan ju hoppas på att det ligger lite sanning i det hela 8)
Stolthet, hjärta & tradition - since 2001
Användarvisningsbild
Sarrre
Forumentusiast

Inläggav Herr Oberst » fre okt 02, 2009 2:14 pm

Det enda Fahlander verkar skriva om i sin blogg är Tingsryd + de övriga division 1-lagen. Man undrar:
Längtar han tillbaka?
Varför bytte han namn på bloggen?
Borde han själv ansöka om personlig assistans genom sitt bolag?
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Sarrre » fre okt 02, 2009 2:23 pm

Han bytte namn för att han inte enbart skriver om div.1 längre, även om det är huvuddelen.
Användarvisningsbild
Sarrre
Forumentusiast

Inläggav Charlamov » fre okt 02, 2009 4:11 pm

Fahlander lider definitivt av storhetsvansinne och tror att han kan göra och säga precis som han vill. En synnerligen barnslig man. Det är fullkomligt obegripligt att Örebro tillåter att klubbens sportansvarige sitter och hetsar andra klubbars supportrar. När dom sedan svarar honom på samma spydiga vis så delar han ut rött kort och stänger av dom. Att han oxå välkomnar fysiska konfrontationer är patetiskt.

Är hans sponsorpengar värda att dra klubbens rykte i skiten?

Det bästa vore att inte läsa och definitivt inte kommentera. Sluta kasta bränsle på elden...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Sarrre » fre okt 02, 2009 4:34 pm

Tror det är fler som gillar bloggen än som ogillar Fahlander :wink: Bor ju inte speciellt många i Tengsry med omnejd.
Användarvisningsbild
Sarrre
Forumentusiast

Inläggav Herr Oberst » fre okt 02, 2009 5:14 pm

Sarrre skrev:Tror det är fler som gillar bloggen än som ogillar Fahlander :wink: Bor ju inte speciellt många i Tengsry med omnejd.

Man behöver inte bo i Tingsryd för att tycka att Fahlander är en tönt
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Primeau » fre okt 02, 2009 5:26 pm

Jag hade inget speciellt förhållande till Örebro och hockeyn där innan jättebebisen drog igång med sin barnsliga pajkastning. Nu ser jag gärna att Örebro åker ur allsvenskan igen - hoppas isåfall det blir mot Tingsryd.

Att KHK vill alliera sig med tönten begriper jag inte.

Håll tungan rätt i mun och dina fläsksvålefeta fingrar i håll. :ok:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » fre okt 02, 2009 7:00 pm

När jag väljer mellan Fahlander och Tingsryds så kallade tigrar så är valet enkelt för mig! :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » fre okt 02, 2009 7:33 pm

I valet mellan TAIF och Örebro så VINNER TAIF ALLA Dagar i Veckan trots att Mr GiriBuk haft en del poänger. Kul med KHK men tror nog att steget till HA är viktigare i STAUN än i BYN.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav LasseMaja » lör okt 03, 2009 1:36 pm

Fahlander är riktigt pinsam, att han inte inser det själv är en gåta. :? Nu har han ju börjat med censur på sin blogg, inlägg där han kritiseras släpps inte igenom. Det sjuka med karln är att han anser sig ha rätt att häva ur sig precis vilken skit som helst, men när han själv får minsta kritik så blir han ledsen!!! :oops: :D
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav KalleB » lör okt 03, 2009 2:10 pm

"Malmö vann igen igår, 7-3 mot Växjö imponerar. Men det gjorde inte Spångberg i Växjös kasse, flera dåliga ingripanden och några av målen kändes det som han skulle ta. Hedman i Växjö tappade lynnet helt efter 0-3 och började veva hej vilt utan handskar med matchstraff som följd. Den killen behöver anger management ;) "

Gillar visst inte Antons temprament :D
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav mollers » lör okt 03, 2009 2:38 pm

hah jag tyckte det såg ut som om det var malmökillen som började veva, men aja
mollers
Forumdemon

Inläggav powerman » sön okt 04, 2009 12:40 pm

Primeau skrev:Jag hade inget speciellt förhållande till Örebro och hockeyn där innan jättebebisen drog igång med sin barnsliga pajkastning. Nu ser jag gärna att Örebro åker ur allsvenskan igen - hoppas isåfall det blir mot Tingsryd.

Att KHK vill alliera sig med tönten begriper jag inte.

Håll tungan rätt i mun och dina fläsksvålefeta fingrar i håll. :ok:
jag håller med dej i de du skriver............men khk dom är väl som fahlander jätte bebisar kanske .........
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Användarvisningsbild
powerman
Forumproffs

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey