Ministudie ang intresse för Växjö Lakers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Ministudie ang intresse för Växjö Lakers

Inläggav Lakershjärta71 » ons jan 12, 2011 1:11 am

hagawaga skrev:Aha, om jag tolkar detta rätt så är det alltså närmare 96% av de tillfrågade som skiter i toaletterna...? 8O

Ärligt - varför är det några svar i denna tråd över huvud taget?
Det hela känns synnerligen meningslöst...

Over and out!
Du är ju ett matematiskt geni! Jag hoppas verkligen att de 96%-en skiter i toaletterna, och inte utanför..Alltså måste det ju vara 4% som skiter utanför. Är du med? ;)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons jan 12, 2011 9:10 am

jag frågade 2 000 000 greker på en jättehemlig site igår kväll
och alla 2 000 000 skulle börja gå på hockey om dom fick EN hall där nere

kom igen LH, bevisa att vi har fel
skicka länken där bara kronobergare kan rösta!!
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » ons jan 12, 2011 12:25 pm

HerreGud serra, du fortsätter att babbla som som du vill manipulera mig och andra härinne att tro på, att min undersökning är generell. Är du road av detta!?? Gnugga ögonen! Min undersökning ÄR inte trovärdig generellt sätt, endast bara vad 169 personer tycker. Av dessa upplevde 4% att man stannar hemma för att man tycker det är jobbigt att stå upp å kolla på hockey. FATTA! Det finns enligt mig 4% (7st) på mina 169 intervjudeltagare som hallen kan vinna tillbaka bara det uppenbarligen hade funnits fler sittplatser. De orkar ju inte stå upp! Sen kan vara sig du eller någon annan ha en uppfattning om undesökningen skulle var generell obs! i förhållande till om man hade gjort flera likadana undersökningar eller en större och tillförlitlig undersökning. Hade du frågat 169 andra personer så hade kanske resultatet skiljt sig, kanske rent av varit samstämmig.
Jag hade gärna velat göra en ännu större undersökning i frågan med flera tusen deltagare, men det har jag inte tid med.
Vi behöver inte kalla det för undersökning alls, utan bara FAKTA vad 169 personer tycker. Överens?

Om du hade varit min vän och jag hade haft tillit för dig och du med rent samvete har gjort denna gigantiska undersökning, som du isf borde ha "gnuggat" på i hela ditt liv, så kan jag väl vara beredd att tro på dig. Men formellt sätt hade den ju inte varit godkänd eftersom du då varit tvungen att ta fram alla källor osv osv för myndigheter m.fl som en ex. forskning kräver.
Senast redigerad av Lakershjärta71 ons jan 12, 2011 12:45 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » ons jan 12, 2011 12:35 pm

hagawaga skrev:...närmare 96% av de tillfrågade som skiter i toaletterna...?

Jag skiter alltid i toaletterna. Tycker det är lite äckligt att 4% inte gör det.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Lakershjärta71 » ons jan 12, 2011 12:40 pm

Lakershjärta71 skrev:
hagawaga skrev:Aha, om jag tolkar detta rätt så är det alltså närmare 96% av de tillfrågade som skiter i toaletterna...? 8O

Ärligt - varför är det några svar i denna tråd över huvud taget?
Det hela känns synnerligen meningslöst...

Over and out!
Du är ju ett matematiskt geni! Jag hoppas verkligen att de 96%-en skiter i toaletterna, och inte utanför..Alltså måste det ju vara 4% som skiter utanför. Är du med? ;)
Jag tog just upp det hagawaga, men du missade tydligen mitt inlägg.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons jan 12, 2011 12:46 pm

Nu väntar vi bara på länkarna, är jätteivrig på att rösta i den hemliga undersökningen. Eftersom jag bor i Växjö borde den geografiska internetspärren inte vara nåt problem :clappy:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » ons jan 12, 2011 12:49 pm

Då får du vänta länge he he he :)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » ons jan 12, 2011 2:08 pm

Lakershjärta71 skrev:Vi behöver inte kalla det för undersökning alls, utan bara FAKTA vad 169 personer tycker. Överens?

Bra jobbat! Du fortsätter bevisa hur infantila dina kunskaper är när det gäller Svenska.

Du använder "fakta" återigen på ett Lexikaliskt fel. Fakta är något man har, det är ett bevis, det är när du har belägg för dina studier.

Jag kan ju inte gå ut och säga att "Michael Jackson lever" och sedan påstå att det är FAKTA. Eftersom Jackson är död. Är dina 169 personer i himmelen nu? Vore nästan för bra för att vara sant! Då hade denna tråden fått kultstatus i samma våglängd som "Antikrundan"

Du får G-, du använde trots allt det svåra ordet "undersökning" vilket får anses som OK bland 9 åringar

Regards, Svartvadet
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons jan 12, 2011 3:31 pm

"Min undersökning ÄR inte trovärdig generellt sätt, endast bara vad 169 personer tycker"

Då är ju min mer trovärdig eftersom jag frågade 2 000 000 greker.
Du kan få länken så kan du själv leta dig fram..
www.contra.gr

Jag tror som Putte, att det finns igen undersökning gjord. Du har bara hittat på allt.
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav norje » ons jan 12, 2011 3:31 pm

Gnugga ögonen! Min undersökning ÄR inte trovärdig generellt sätt, endast bara vad 169 personer tycker. Av dessa upplevde 4% att man stannar hemma för att man tycker det är jobbigt att stå upp å kolla på hockey. FATTA! Det finns enligt mig 4% (7st) på mina 169 intervjudeltagare som hallen kan vinna tillbaka bara det uppenbarligen hade funnits fler sittplatser.

Fan va nice komodo, då kommer det ju 3318 pers till bara vi fixar fler sittplater. Allt enligt din eminenta undersökning. :D
"Baywatch had a lot to with promoting world peace."

-David Hasselhoff
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav Lakershjärta71 » tor jan 13, 2011 11:21 am

norje, om du hade frågat endast EN person och han svarade, att han inte har lust att kolla på Lakers bara för att han tycker det är jobbigt att behöva stå upp å kolla på hockey under ca 2 ½ timma, hade du inte trott på honom då? (Kolla samtliga svarsalternativ.)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tor jan 13, 2011 11:29 am

serra skrev:
Jag tror som Putte, att det finns igen undersökning gjord. Du har bara hittat på allt.
Du hade väl trott på alla i ditt "gangster"-gäng på forumet utom på mig. Är inte alls förvånad. Förresten, varför använder du själv ordet undersökning när du hävdar att det inte är en undersökning? :)

Tillåt mig le när jag VET att du har fel , annas hade jag inte lagt in "resultatet" av 169 personers svar här. :)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav norje » tor jan 13, 2011 11:32 am

Jag frågade just 1 person random här på jobbet. Han har faktiskt varit på hockey för många år sen & tycker det är kul. Frågade om han vill med på fredag, han tittade dumt på mig & sa. Ska jag stå & trängas där uppe, man kan ju få panik för mindre. Men han lovade att följa med på premiären nästa år:)

Enligt min undersökning vill 100% komma upp till hallen om den blir bekvämare & bättre planlösning. :D

-David Hasselhoff
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav serra » tor jan 13, 2011 11:42 am

ok..jag ändrar mig..
jag tror inte att du har frågat 169 personer på någon hemlig intersite där bara folk som bor i kronoberg kan svara på dina frågor.

Mina "gansterkompisar" är väldigt bra människor
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor jan 13, 2011 2:10 pm

Om du gjort denna undersökning på ett allmänt forum på internet, så borde man med ganska stor säkerhet få träff om man använder dina frågor m.m som sökord! Men jag har testat flera ggr utan att hitta nått! Detta tillsammans med att du vägrar dela med dig av siten/siterna gör att din trovärdighet är lika med noll, och din s.k undersökning är helt värdelös, då det inte finns några som helst belägg för att den över huvudtaget existerar mer än dina ord! Ska du officiellt bevisa nått måste du kunna visa detta! En undersökning som bara finns i ord är ingen undersökning. BEVIS!!!!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav hagawaga » tor jan 13, 2011 7:35 pm

Ponera att allt du säger är sant och att även dina slutsatser är sanna, nämligen att "bekvämligheten" i den nya hallen inte kommer att generera en enda åskådare extra!

So what! Det kan ju fortfarande bli en ökning på exempelvis 1000-2500 personer av andra skäl!

"Bekvämligheten i ishallen är inte tillräckligt attraktiv"
Då tänker antagligen de flesta på sittdynans beskaffenhet och förmodligen inte på möjligheten att ta en öl eller en bit mat i pausen, inte frysa/svettas beroende på plats, kunna gå på toaletten utan att kräkas etc. etc.

På kommentarerna så förstår man ju dessutom att vissa respondenter fullständigt missupfattat frågorna, exempelvis så är väl inte nedanstående svar på frågan: "Varför vill du inte ta dig till nuvarande ishall för att kolla på Växjö Lakers?"

"Jag vill helst se Lakers hemma mot Brynäs"...?

Jag förstår fortfarande inte kontentan, ska vi försöka stoppa hallbygget eller...?
hagawaga
Forumamatör

Inläggav Lakershjärta71 » tor jan 13, 2011 8:29 pm

norje skrev:Jag frågade just 1 person random här på jobbet. Han har faktiskt varit på hockey för många år sen & tycker det är kul. Frågade om han vill med på fredag, han tittade dumt på mig & sa. Ska jag stå & trängas där uppe, man kan ju få panik för mindre. Men han lovade att följa med på premiären nästa år:)

Enligt min undersökning vill 100% komma upp till hallen om den blir bekvämare & bättre planlösning. :D

Det ÄR ju ingen undersökning! Du är ju lika korkad som jag då ju he he
Lyssna på vad serra säger! :)

Så du litar inte på random??
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tor jan 13, 2011 8:35 pm

PutteA skrev:Om du gjort denna undersökning på ett allmänt forum på internet, så borde man med ganska stor säkerhet få träff om man använder dina frågor m.m som sökord! Men jag har testat flera ggr utan att hitta nått! Detta tillsammans med att du vägrar dela med dig av siten/siterna gör att din trovärdighet är lika med noll, och din s.k undersökning är helt värdelös, då det inte finns några som helst belägg för att den över huvudtaget existerar mer än dina ord! Ska du officiellt bevisa nått måste du kunna visa detta! En undersökning som bara finns i ord är ingen undersökning. BEVIS!!!!!!
PutteA, då vet jag vad du tycker.
Svara på en fråga PutteA, varför är du så intresserad av att veta på vilka siter jag ställt frågorna på när det jag tog reda på, det 169 personer svarade, är värdelöst för dig?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor jan 13, 2011 8:45 pm

Men förstår Du inte frågan vi ställer,har du gjort undersökningen??? eftersom du inte vill visa upp den så måste du förstå att INGEN tror på att den är gjord.
UPP TILL BEVIS!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor jan 13, 2011 8:50 pm

Det är som att prata aktiehandel med en gås. Lås tråden och gå vidare, Bruno och Komodoödlan har ju norpat länkarna till den geografiskt styrda undersökningen och vägrar släppa dom ifrån sig :clappy:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tor jan 13, 2011 9:41 pm

Niles, bra idé. Det är ju ändå ingen som tror att jag tagit reda på något av det här, så varför älta detta mer om jag ändå "inte" har gjort det?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav norje » tor jan 13, 2011 10:35 pm

Bild

-David Hasselhoff
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav PutteA » tor jan 13, 2011 11:40 pm

Bra LH71, då låser jag härmed tråden!!!!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Föregående

Återgå till Hockey