Biljetter/abonnemang 2012/13 i Vida Arena

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Power Play » tis jul 31, 2012 10:38 am

Företagen betalar 32.000 kr per stol och säsong (förra säsongen). Vad kan de få ut av en privatperson?

Dessutom måste de hålla stolar öppna för att företagen ska kunna hålla kund- och personalevent. De två gånger vi nyttjade denna möjligheten under förra säsongen, köpte vi 10 stolar istället för våra ordinarie 3. Då man naturligtvis gärna vill sitta samlat, så satt vi på andra platser än våra ordinarie. Då säljs naturligtvis våra 3 stolar till andra vid dessa tillfällen.

Pengarna du kan få in av ett företag jämfört med en privatperson är två helt skilda världar, därav måste det till den här sortens lösningar för att hålla flexibiliteten uppe.

Hoppas detta var svar på din fråga? Om folk sitter och stör sig på sånt här (vilket jag verkligen inte hoppas), så är det nog dags att vidga sina vyer och ställa sig frågan om det kanske finns en anledning till att saker och ting är som de är.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Re: Biljetter/abonnemang 2012/13 i Vida Arena

Inläggav Qrax » ons aug 01, 2012 9:59 am

Om jag hade varit säsongskortsinnehavare och sett att jag kunde få bättre platser till alla matcher om jag köpte styckbiljetter istället så skulle jag förmodligen störa mig på det och övervägt att inte köpa säsongskort i fortsättningen. Placeringen i hallen tycker jag är väldigt viktig och får jag ingen bättre plats med säsongskort så är det värt lite extra med styckbiljetter istället.

Om det är som du säger att det inte går att lösa detta "problem" utan att företagen blir lidande så är det bara att acceptera situationen. Jag har inte sett någon säsongskortsinnehavare klaga, så det är kanske inget att bry sig om då. Själv köper jag ju styckbiljetter och är nöjd med de platser jag får. :)
Qrax
Forumproffs

Inläggav Power Play » ons aug 01, 2012 12:50 pm

Så bra då. Alla nöjda.
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav mezk » tor aug 02, 2012 3:27 pm

Jag hade säsongskort förra säsongen i hörnet allra längst upp tillsammans med några vänner.. Vi har alla valt att förnya samma platser inför nästa år.. Man får en grym överblick i hörnen.. Det är inte så illa som vissa får det att låta som.. Sen att föreningen kränger extra stålars via lösa biljetter ser jag bara som något bra.. Rosén är inte gratis :) jag är tacksam för att vi har elithockey i vår egen stad, Växjö!
Användarvisningsbild
mezk
Forumamatör

Inläggav Power Play » fre aug 03, 2012 6:44 am

Mezk: Typ den inställningen du har, hade jag önskat att alla hade. Bra tänk!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav A-sta » fre aug 03, 2012 7:29 pm

Hade inte tänkt skriva mer här!
MEN jag tycker det är kul med människor som ser positivt på tillvaron: Powerplayar!!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Largo » ons aug 15, 2012 6:10 pm

Largo skrev:Snart en månad kvar tills man kan köpa lösbiljetter. Vet någon om de planerar att göra som förra året, släppa några matcher i taget, eller släpps biljetter till hela säsongen direkt?

Ingen som vet? :/
Användarvisningsbild
Largo
Forumamatör

Inläggav Skuggan » ons aug 15, 2012 7:16 pm

Lösbiljetter till säsongen 2012/13 släpps 31 augusti
http://www.vaxjolakers.se/biljetter
Vi har rea på cyklar, grillkol och ägg!!!
Användarvisningsbild
Skuggan
Forumterrorist

Inläggav ratscore » mån sep 03, 2012 4:34 pm

När man handlar biljetter över nätet så är det vanligt att det tillkommer en serviceavgift, i Lakers fall så handlar detta om 20 kronor/biljett. SF som exempel tar 10 kronor oberoende av hur många biljetter man köper.

Jag var på Vida häromdagen och köpte 7 biljetter till den första matchen hemma mot Frölunda. Man tog ut 20 kronors serviceavgift för varje biljett. Alltså 140 kronor... Om serviceavgiften inte är något som ska gå till en tredje part som "Webbiljett" eller liknande, varför tar då VLH ut så mycket serviceavgift?
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Klonis » mån sep 03, 2012 10:27 pm

ratscore skrev:När man handlar biljetter över nätet så är det vanligt att det tillkommer en serviceavgift, i Lakers fall så handlar detta om 20 kronor/biljett. SF som exempel tar 10 kronor oberoende av hur många biljetter man köper.

Jag var på Vida häromdagen och köpte 7 biljetter till den första matchen hemma mot Frölunda. Man tog ut 20 kronors serviceavgift för varje biljett. Alltså 140 kronor... Om serviceavgiften inte är något som ska gå till en tredje part som "Webbiljett" eller liknande, varför tar då VLH ut så mycket serviceavgift?

Maila eller ring till VLH och fråga
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav dolitle » mån sep 03, 2012 10:47 pm

ratscore skrev:När man handlar biljetter över nätet så är det vanligt att det tillkommer en serviceavgift, i Lakers fall så handlar detta om 20 kronor/biljett. SF som exempel tar 10 kronor oberoende av hur många biljetter man köper.

Varför frågade du inte direkt när du var på plats?
Dom om någon bör ju sitta på rätt info.
Själv vet jag inte.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis sep 04, 2012 10:14 pm

NI SOM BESTÄLLT LAKEJKORTET 12/13.
GLÖM INTE ATT HÄMTA UT DITT ABONNEMANG. DET GÖR DU PÅ BILJETTSERVICE I VIDA ARENA SENAST PÅ LAKERSDAGEN (8/9) KL. 16:00.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav ratscore » tor sep 06, 2012 8:22 pm

Jag såg det inte förrän jag kom hem och tog en närmare titt på kvittot...
Men jo, jag ska kolla med dem så fort tillfälle ges.
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Föregående

Återgå till Hockey