Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Vilka spelare fanns det att ta in då?Varanen skrev:Jag tycker Garpen borde bytas ut. Det är främst laguttagningen, men givetvis även slappheten de två första matcherna och psykbryten mot Tjeckien och Ryssland, som gör att jag gör den bedömningen. Särskilt laguttagningen gör mig fundersam till om Tre Kronor-ledningen förstår internationell hockey. Och Sverige behöver inte ha en förbundskapten som inte gör det.
PutteA skrev:Jag ifrågasätter alltid varför Sverige har sådana problem varje år att få NHL spelare. Medan Ryssland tex plockar in en hel backbesättning från NHL. De flesta mindre bra nationerna får alltid med sig sina bästa. Jag tycker Sverige ska rata NHL spelarna ett par år framöver och bara spela spelare ifrån europeiska ligor ink KHL. Då kanske det kan byggas upp lite vilja att spela i TK framöver.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Varanen skrev:Noterbart att INGET lag från Sveriges grupp tog sig vidare från kvarten. Stryker under vilket dunderfiasko Tre Kronors insats var. Att inte lyckas ta sig vidare från den sämsta gruppen i VMs historia måste få konsekvenser i en hockeynation som Sverige. Allt annat är bara flathet.
Jag köper kritiken mot Växjö nu när jag sett ett Finland, som spelar som Växjö, och den kritiken är befogad!Varanen skrev:Överraskande svettigt mot Tyskland. Få se hur coach Jalonens taktik fungerar mot Kanada. Transorna är grymt vassa framför målet. Däremot är de väldigt okomplicerade i övrigt. Väldigt enkla att scouta, inte lika lätta att besegra.
Som sagt. Helt ok när egna laget vinner på det sättet.vlk skrev:Det handlar om att vinna, snälla , lägg ner kritiken att vi vinner på fel sätt.
bratsson skrev:Som sagt. Helt ok när egna laget vinner på det sättet.vlk skrev:Det handlar om att vinna, snälla , lägg ner kritiken att vi vinner på fel sätt.
Annars är det dööötrist
Absolut.vlk skrev:bratsson skrev:Som sagt. Helt ok när egna laget vinner på det sättet.vlk skrev:Det handlar om att vinna, snälla , lägg ner kritiken att vi vinner på fel sätt.
Annars är det dööötrist
Jag tycker det är en fröjd att se ett lag som tar sina roller till 100 % och spelar ”äckligt disciplinerat ” och inte bjuder på något
Absolut.bratsson skrev:vlk skrev:Som sagt. Helt ok när egna laget vinner på det sättet.bratsson skrev:[quote="vlk"]Det handlar om att vinna, snälla , lägg ner kritiken att vi vinner på fel sätt.
Annars är det dööötrist
Jag tycker det är en fröjd att se ett lag som tar sina roller till 100 % och spelar ”äckligt disciplinerat ” och inte bjuder på något
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 10 gäster