av Matito » tor jan 03, 2008 10:35 pm
Hej Niles.
Varje vecka försöker vi träffas alla i marknadsgruppen på ett gemensamt lunchmöte. Det är ett utmärkt tillfälle att dela med sig om olika aktiviteter och eventuella kampanjer. Utöver detta jobbar många av oss betydligt fler timmar per vecka med att hålla "hockeyn" igång på olika plan.
Vi har en ambition att köra extra under nästa vecka för att förhoppningsvis lägga grunden till en ny marknads och kommunikationsplan. Detta kommer att underlätta för alla eftersom det ger en tydligare bild över aktiviteter och gemensamma projekt under detta och kommande år.
Exempel: Det är lättare att fråga en sponsor om aktivt stöd i alla våra tänkta kampanjer vid ett tillfälle än att behöva "störa" flera gånger under säsongen. Det kan vi lättare göra om vi har kontroll på säsongens olika aktiviteter.
Men detta tar sin tid, det är många parametrar att ta hänsyn till. Föreningen har ju inte endast ett representationslag att ta hänsyn till utan här gäller det att stå upp för både ungdom, Lakers Ladies med mera.
En parantes är att vad jag hört så kokar det av talanger i egna led som förhoppningsvis kan förstärka laget i framtiden.
Vi tror att på sikt kommer vårt arbete att ge frukt och att vi inte ska behöva kika över axeln efter obetalda räkningar eller andra obehagliga överraskningar framtiden. Växjö Lakers ha en mycket engagerad styrelse som har utgifter och inkomster i ett stadigt grepp. Det kommer att bli ännu viktigare i framtiden att ha järnkoll på sin ekonomi. Vi är på god väg att komma på säker mark. Men det gäller att ständigt vara aktivt och ha ögon och öron öppna för nya möjligheter till intäkter.
Jag har inte exakta siffror på hur mycket Lakers omsätter men jag kan säga så här i alla fall. Ska du tillhöra övre delen av Allsvenskan behöver du åtminstånde rulla runt ca: 15 miljoner per år. Därefter kan ni lägga på en miljon per placering ungefär. Det är ett stort företag både ni och vi jobbar för....men det är mycket stimulerande, eller hur?
Tänk vilka framgångar denna förening har skapat under sin relativt korta livslängd. Det är min personliga tro att Växjö är och kommer vara ett lag och räkna med i framtiden. Vi måste bara ge klubben lite tid och växa in sig så vi inte rusar in med alldeles för stora ambitioner som vi inte reder ut.
Jag ska göra vad jag kan för att hålla oss uppdaterade här på forumet om viktiga händelser i klubben.
Hälsar Mattias