150:- per match i Kvalserien? (Ståplats)

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

150:- per match i Kvalserien? (Ståplats)

Inläggav Lakersfan_03 » mån feb 28, 2011 4:34 pm

För några dagar sen kunde man se att en match i kvalserien skulle kosta 100:-/match, 500:-/ 5 matcher.
nu står det istället 150:- utan något så kallat kvalseriepaket.
Hur kommer det sig?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Re: 150:- per match i Kvalserien? (Ståplats)

Inläggav Niles » mån feb 28, 2011 4:58 pm

Felskrivet troligen, det stod 150:- i matchbladet senast. Men hade dom varit lite kluriga kunde man haft ett ståpaket för 600:- för alla matcherna. Strunt samma, är man intresserad kollar man kvalserien.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån feb 28, 2011 5:00 pm

Absolut Niles. Men tycker att vi som tänkt gå alla fem matcher borde ha något reducerat pris iaf. En del går 2 matcher sen är de nöjda..Snittet kommer sjunka lite tror jag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » mån feb 28, 2011 5:05 pm

Nu när folket vant sig vid höjda kvalseriepriser tror jag på fullsatt 4 av 5 matcher.Fan vad det kommer bli kul detta! :clap: :clap:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » mån feb 28, 2011 5:16 pm

Var nere på kansliet idag, där sa lapparna 100kr/match och vi sa "det var billigt" och de insåg att priset var felskrivet...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » mån feb 28, 2011 5:23 pm

Visst en paketpris vore ju snyggt men det skiljer ju inte så extremt mycket!

10 spänn mer än en A-match och kan man använda detta höjda pris till att flyga spelarna en match för bättre uppladdning så är det ju värt det .

Men helt ärligt så tycker jag att man av ren smidighet skapar ett paketpris för abbonenterna så att det ser snyggt ut även om den där 10:an extra inte är så blodigt.

Det var livat förra året men har man betalat 140kr för en match under grundserien bör man ju tycka att man kan höja 10 spänn i en kvalserie .
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån feb 28, 2011 5:25 pm

Absolut Anders vi trogna som står på läktarna match efter match lär betala det. Men det finns många som tycker det är för dyrt och kanske väntar tills Es-matcherna. Man måste ''lura'' ögonen, de 10:- kan göra skillnad i form av paketpris.
Borde finnas ett paketpris.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » mån feb 28, 2011 5:28 pm

Håller med men dessa personer varklen klappar eller sjunger så dessa skiter vi i :lol:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav majjen » mån feb 28, 2011 7:16 pm

Jag tycker VLH återigen visat sig sakna "fingerspitsgefül" när det gäller biljettpriser.
Det är ju inte en tillfällighet att varorna i våra stormarknader kostar 99:-, 999:- osv. Den kronan spelar ju ingen som helst roll men påverkar oss tydligen. Det är inte alltid vi tänker med logiken. Det finns utrymme för en hel mängd psykologiska hänsyn när man sätter priser.

Självklart skulle det funnits ett paketpris!
Dels som en klapp på axeln till den trogna publiken.
Men också som en säkerhet för VLH. Tänk om vi inleder KS uruselt. (Gud förbjude!) Då är varenda biljett som är såld i förköp pengar som redan ligger i kassakistan.

Detta tillfälle tror jag det finns förutsättning för att sälja förköp nämnligen. Ni vet jag brukar argumentera att det inte säljs nått vidare förköp om publiken inte är rädd att biljetterna tar slut. Nu finns det chans att Frölundas "stjärnor" , MoDo med våra x och AIA kommer på besök. Det är chans att det blir utsålt. För att vara säker på att få biljett till de matcherna skulle man med glädje köpt hela paketet.
majjen
Forumproffs

Inläggav Ericsson » mån feb 28, 2011 7:28 pm

Tror du med någon % att vi kommer spela mot MoDo i en kvalserie? ;-)
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs

Inläggav majjen » mån feb 28, 2011 8:20 pm

Jag skrev CHANS! Det är det definitivt. Det vore roligt om det blir några "nya" lag.
majjen
Forumproffs

Inläggav Ericsson » mån feb 28, 2011 8:42 pm

Ok. Chansen finns där än så länge. Helt klart.
Men, vi får nog inte HOPPAS på MoDo bara.. :)
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs

Inläggav Talismanen » tis mar 01, 2011 9:45 am

Jag anser att VLH är rena rama amatörer när det gäller det här med biljetter och paket. Proffsiga i mycket men här har dom sjukt mycket att lära. Och vart fan är ungdoms och studentpriserna???? Pinsamt.....igen!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav IceWOMEN » tis mar 01, 2011 12:50 pm

Håller med. Det känns som att man inte tänker till alls när det gäller priserna. Det är samma sak när de s k A, B och C-matcherna klassas. Ta t ex senaste matchen mot Malmö som vid seriestart FÖRVÄNTADES vara mer sevärd och klassades därför till en A-match men det var den ju knappast med MIF så långt ner i tabellen. Däremot Örebro som kampen visade sig stå emot klassades som en C-match. Vad baseras egentligen den här klassningen på?

Att derbymatcherna går som A-matcher är en sak men övriga blir ju bara ett lotteri ju längre serien går.

150:- + serviceavgift 15:- (om du bokar på webben eller köper på kansliet)= 165:- för en ståplats är åt helv*te för mycket (660:-/match) för en hockeyintresserad tvåbarnsfamilj där barnen inte ens har en ärlig chans att se på ett fullproppat VS. Jag vill se de barnfamiljer som pungar ut med 3300:- för samtliga matcher i kvalserien. Hur f*n tänker man?

Förstår inte heller varför man inte erbjuder ett rabatterat paket för samtliga kvalmatcher? För det mesta står Lakers för konsekvens men inte när det gäller biljettpriser. Kan tänka mig att detta retar upp en del.
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inläggav majjen » tis mar 01, 2011 12:51 pm

Som jämförelse: Rögle säljer ståplatspaket till alla matcherna för 450 kronor.
majjen
Forumproffs

Inläggav Malul » tis mar 01, 2011 12:51 pm

var på en linköpingsmatch härom veckan och de platser precis bakom lnkpngs bås där vi satt kostade 100:-
gör så under hela säsongen,rätt fräckt.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » tis mar 01, 2011 5:10 pm

Strax händer det nått :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :?:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav PutteA » tis mar 01, 2011 5:29 pm

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav alfax » tis mar 01, 2011 5:34 pm

TACK! Ni som jobbat fram detta.
Det lönar sig och ska löna sig att vara en Lakejmedlem :!: :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis mar 01, 2011 5:36 pm

Den här gången ska vi ge Växjö Lakers hela :ok: upp!!
Dom kom till oss denna gång. Så give it up for the club in our hearts!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav alfax » tis mar 01, 2011 5:39 pm

Faktiskt ännu roligare att De själva kom på detta :clap: :clap:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis mar 01, 2011 6:45 pm

Bra jobbat LL!
Tycker detta är helt rätt agerat!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav AN » tis mar 01, 2011 9:06 pm

Vet vi vilka av de bestämda dagarna för KS som blir hemma resp borta? Lottas det mpå ett verkligt sätt, eller har vissa fördelen av första hemmamatch?
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast

Inläggav out4speed » tis mar 01, 2011 9:44 pm

Tyvär har de ju som vanligt valt att pissa på oss supportrar vad det gäller priserna, såg ju iofs att de gett lakejerna lite rabatt nu , var ju alltid nått.

Men vi som har haft våra sittplatser i ett par år får vackert betala fullt pris för alla matcher.

Med andra ord finns det absolut ingen mening med abbonemang nästa år, hoppas det var det Lakers var ute efter.
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast

Inläggav widiot » tis mar 01, 2011 9:50 pm

Får jag som räknas som ungdom fortfarande betala 150? Eller är ungdom (18) 100 kr? Tacksam för svar
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav serra » ons mar 02, 2011 10:43 am

out4speed skrev:Tyvär har de ju som vanligt valt att pissa på oss supportrar vad det gäller priserna, såg ju iofs att de gett lakejerna lite rabatt nu , var ju alltid nått.

Men vi som har haft våra sittplatser i ett par år får vackert betala fullt pris för alla matcher.

Med andra ord finns det absolut ingen mening med abbonemang nästa år, hoppas det var det Lakers var ute efter.

Har aldrig fattat det där med rabatter. VARFÖR skulle det vara BILLIGARE att kolla på tex frölunda hemma i en ks än i en vanlig hemma match mot tex sundsvall????????
Vi vill att klubben ska satsa och ta hit bra spelare men vi vill inte betala för det. Inte ens ord pris vill vi betala utan ska ha RABATT????????? :bash:
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav majjen » ons mar 02, 2011 12:05 pm

Det handlar inte om oss! Vi betalar utan att klaga! Vi behöver ingen rabatt! De flesta av oss som skriver här stöttar VLH med mycket mer än entréslanten! Vi parkerar, köper Halva Potten, köper sovenirer och fikar med glädje eftersom stålarna går till klubben vi älskar!
Nej, det handlar om att sälja för så mycket som möjligt totalt. Locka så många som möjligt till matcherna. Pris på biljetter är en parameter när man funderar på hur det ska gå till.
Det handlar om dem som går på hockey ibland! Det handlar om dem som ska börja gå på hockey.
Min kritik handlar om att VLH saknar en strategi i sin prissättning.

Sälj biljetter NU!
Visst är det praktiska problem att sälja biljetter innan lottningen är klar. Men det går att lösa! AIK kunde ju sälja biljetter till ett derby mot Djurgården innan man ens låg i samma serie!
Varför sälja nu? Låt oss drömma om möten med Frölunda och MoDo! Låt oss tänka att biljetterna kanske tar slut om man väntar!

Självklart ska det finnas ett paketpris!
Om man tar risken och köper något i förväg som man sedan kanske inte kommer att utnyttja måste man få något för att göra det valet.
Det kan ju som jag sagt tidigqare gå dåligt för VLH i kvalet (hemska tanke). Hur många lösbiljetter säljer man då till de sista matcherna?
Ett paketpris är också ett sätt att skapa en positiv relation till sina trognaste kunder. "Tack för att du stöttar oss."

Kul att ni blev glada för LL rabatten. För mej är det en självklarhet att ALLA skulle kunna köpa en paketbiljett för 600:- Lakejer borde få ett ännu billigare pris.

Allt detta handlar framför allt om ståplatser. I vår gamla hall är det brist på sittplatser. De kommer förmodligen att sälja slut oberoende av pris, speciellt i år när sponsorerna, redan från säsongsstart, även betalat för KS-biljetter. När det gäller sittplatser kan man ge sin trogna publik, de med abonnemang, en klapp på axeln och sänka priset något.

I min värld ska det ALLTID vara dyrare att köpa lösbiljetter!
Senast redigerad av majjen ons mar 02, 2011 12:57 pm, redigerad totalt 1 gång.
majjen
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » ons mar 02, 2011 12:50 pm

Jag är besviken på vlh! Om Rögle kan ha 450:- för samtliga matcher borde vi med kunna ha det ? 600 borde det vara minst för alla. ja köper inget paketpris trots att ja är medlEm .
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » ons mar 02, 2011 1:08 pm

Missade du infon Lakersfan ?

VLH gav Lakejerna ett paketpris på 600 kr!

Och detta utan att LL har dragit i det hela vilket innebär att VLH faktiskt tänkt till i år vilket jag personligen uppskattar väldigt högt :clap:

Ännu en gång visar det sig att det lönar sig att vara lakej 8)
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Silverräven » ons mar 02, 2011 2:00 pm

Först höjer man det till 750kr för alla matcherna (ifjol kostade det 500kr)
Sedan sänker man det till 600kr för Lakejerna och då tycker de flesta att VLH är fantastiska
Lättlurade tycker jag, då man fortfarande tar 100kr mer än ifjol
150kr/per match är ett helt ok pris, men ett riktigt billigt paketpris saknas.
Och vad har ungdomspriserna tagit vägen?
Vill VLH att dom skall stanna hemma?
Att VLH inte har koll på vad man borde ta är ju beviset på att folk diskuterar det och är allmänt missnöjda
Varför ska jag vara snäll??
Användarvisningsbild
Silverräven
Forumamatör

Inläggav Jocke86 » ons mar 02, 2011 2:37 pm

majjen skrev:Sälj biljetter NU!
Visst är det praktiska problem att sälja biljetter innan lottningen är klar. Men det går att lösa! AIK kunde ju sälja biljetter till ett derby mot Djurgården innan man ens låg i samma serie!
Varför sälja nu? Låt oss drömma om möten med Frölunda och MoDo! Låt oss tänka att biljetterna kanske tar slut om man väntar!

Har för mig att Hv71 hade slutspelsbiljetter klara när man köpte säsongskort (de fanns med i biljetthäftet). Då visste man inte vilka man skulle möte eller om man ens gick till slutspel. Vet inte hur det ser ut nu, detta var något år sedan. Vet inte heller om dessa häften hade en motpart utan slutspelsbiljetter för en billigare penning?

Så att sälja biljetter exempelvis med titeln "Kval match 1 hemma" tryckt på borde ju inte vara så svårt? Men vet inte om det är något bestämt uppifrån att alla lag ska börja sälja samtidigt?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav sumpen » tor mar 03, 2011 6:47 pm

Kommer det kosta 150 kr för både vuxen och ungdom?
sumpen
Forumentusiast

Inläggav out4speed » tor mar 03, 2011 8:41 pm

Majjen summerar det helt klockrent :-)

Handlar inte om att få rabatt, det handlar om att ta hand om sina kunder, kundvård helt enkelt.

Och just den biten är lakers helt otroligt dåliga på, de gör bra ifrån sej på isen, men vad det gäller att skapa mervärde för sponsorer och abbonemangshållare har de MYCKET kvar att lära.

Jag går på så många matcher jag kan, är borta minst en månad varje vinter utöver de matcher jag av normala skäl inte kan se, men jag köper likväl mitt abbonemang för att stötta klubben, att köpa biljett varje gång hade lönat sej enormt för mej, jag skulle ju även kunna köpa min korv på ok\Q8 på vägen till hallen, men nej just det jag skänker ju hellre slantarna till lakers och köper vid hallen.

Då tycker jag de kan ha ett paketpris för de återstående matcherna i kvalserien, och det är inte så mycket för pengarnas skull, för de hade jag ändå spenderat i hallen eller utanför, utan en gest att Lakers bryr sej om de som är trogna.
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast

Inläggav IceWOMEN » tor mar 10, 2011 4:34 pm

MoDo satsar på knökafulla läktare under kvalet med priser som t o m en redi smaulänning skulle dregla åt :ok: Riktigt generöst och humant enligt mig.

BILJETTPRISER KVALSERIEN - MODO
Långsida etage 2: 200 kr (ord pris grundserien: 275 kr)
Kortsida etage 2: 150 kr (ord pris grundserien: 245 kr)
Etage 4: 150 kr (ord pris grundserien: 225 kr resp 210 kr)
Rad 1 & 2 etage 2: 150 kr (ord pris grundserien: 210 kr)
Ståplats vuxen: 75 kr (ord pris grundserien: 120 kr)
Ståplats ungdom: 40 kr (ord pris grundserien: 60 kr)
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inläggav PutteA » tor mar 10, 2011 4:50 pm

Man ska också veta det IceWomen att Modo kvalar negativt, alltså ett mindre publikt intresse för dom som hade räknat med slutspel. För dom är det viktigaste att locka dit folk. Vi som kvalar positivt kommer ju få välfyllda hallar ändå, och ska då givetvis utnyttja detta genom att tjäna dom pengar som är så viktigt i dessa sista matcher för säsongen.

Enligt Webbiljett.se kostar biljetten för ungdom på hemmastå (7-18 år) 75 kr!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Nästa

Återgå till Hockey