Först vill jag bara säga att jag hoppas inte att jag drar igång en massa negativa kommentarer nu. Jag skulle bara vilja få lite klarhet i saker och ting. Då det hela blev lite långt så får ni gärna ta er friheten att skippa till sista raden om så önskas.
Jag läste tidigare idag en artikel på
SMP (från 2011-05-27) där det stod att medlemslånen från år 2008 inte skulle betalas tillbaka i år.
Jag vill poängtera att jag själv inte tog något lån, men all heder åt er som gjorde det, utan er hade vi troligtvis inte haft något Lakers i ES nu!
Ni som tog de här lånen verkar dessutom inte vara bekymrade över detta, så det kan tyckas konstigt att jag tar upp ämnet. Det handlar helt enkelt om värderingar och funderingar för mig.
Enligt SMP handlar det om 50 personer med lån på minst 10 000 kr. vardera. Alltså runt 0,5+ milj.
I samma artikel läser jag att det är möjligt att VLH skjuter till med mer pengar för spelarköp. Jag har också
bonusen från föregående säsong till spelarna och ledarna på 2,5 milj. i åtanke.
Missförstå mig inte, absolut är spelare och ledare värda en bonus enligt mig. Men... Jag blev ändå lite upprörd när jag såg att det är möjligt att skjuta på pengar till spelarköp och bonusar, men inte möjligt att betala tillbaka medlemslånen.
Det står: "Vi är ännu inte i närheten av att uppfylla de villkor som finns i avtalen". Nu är jag inte insatt alls i de här avtalen, men för mig känns det dock logiskt att nu om någonsin borde möjligheterna finnas, när omsättningen ökar från 25 milj. till 110 milj.
Jag förstår dock att det kan handla om sponsoravtal m.m. när det gäller värvning av spelare. Jag undrar nog helt enkelt:
Är det en hög prioritet att betala tillbaka medlemslånen, eller har den frågan hamnat långt ner på listan?