Jag håller också med om att laget ser betydligt bättre ut i år en förra! (Jag räknar in Rosén och Vampola)
Det som saknas är en riktig målskytt anser jag. Men vem vet, vi är bara i Maj
Den som jag egentligen saknar från förra säsongen är självklart Heikkinen. MEN vi har värvat in 2 spelare som fyller hans plats denna säsongen. Heikkinens offensiva egenskaper vet vi alla vad det bestod av i hästspark till skott. Men det offensiva ska Heed ersätta, inte för att Heed är i närheten till skott. Men Heed besitter ett grymt spelsinne och vi vet vad pojken kan i PP
I den defensiva Heikkinen har vi plockat in Noah Welch, vilket jag tycker är BÄTTRE än Heikkinen!
Sen hoppas jag att Bena kan ta sista klivet och Holös kommer in rätt i spelet för där har vi våran bästa back i grund och botten
Sen kan man ge denna
Offensiva H=Heed
Defensiva H=Welch
Hållberg=Berglund
Jonsson=Lundgren
Nisse= Där förlorara vi med tanke på han inte verkar ersättas
Forwardsmässigt är det lite som ni varit inne på innan. Inför förra säsongen visste vi inte vad vi skulle få ut av de flesta. Egentligen visst man väl bara vad Moran och Kallio hade presterat i Elitserien tidigare. Spelare kom in i form av Iggulden och Reddox som handen på hjärtat inte många här inne hade koll på förutom det man kunde läsa på Elitprospect.
Vi hade egentligen bara 3 renodlade centrar i laget i form av Moran,Rasmussen och Josef
I år sätter Evert oerhörd tyngd på centerrollen.
Lägg där till utveckling på Rasmussen och Josef som är våra spelare som kommer utveckla sitt spel allra mest.
Räknar inte med att typ Hjalmarsson,Markusson,Bois(till viss del),Daggen kommer utvecklas så mkt. Men dom kommer helt klart göra sitt jobb helhjärtat för klubbmärket
Urbas ser jag som ett nyförvärv, och ett grymt sådant. Tror inte han kommer ha några som helst problem att komma in i Elitserien, som man kan lägga in i bland Rasmussen och Josefsson
In i laget kommer då antagligen 2 landslagsspelare! Rosén vet vi alla vad vi får i utan kolla Elitprospect!
Vampola vet jag att jag reagerade på första matchen här nere i Vida mot Timrå. Han gjorde lite som han ville. Faktiskt i bland dom bästa spelarna jag såg i Vida denna säsongen. Grymt imponerande om Evert ror denna värvningen i hamn.
Alexander Johansson såg jag en del av i KS, men annars har jag inte sådär jättebra koll på. Men har Evert försökt 2-3 ggr tidigare måste grabben ha ngt
Iggulden=Rosén
Soares=Vampola
A.Eriksson=Alex J
Då jag blev grymt besivken på Eriksson!
Målvaktssidan vet man inte i nuläget hur den ser ut, Gerber-Alsenfelt gjorde ett bra jobb så här har Evert lite att bita i! Men jag är inte orolig