Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakershjärta71 skrev:Risken är nog stor att jag kommer att tappa något av hockeyintresset eller helt om det införs NHL-rinkar i svensk hockey. Hafs, trängsel, bök och stök, korta stopp och start hela tiden, inget spel och skönhockeyn försvinner..annars kan man lika väl gå över till rugby eller brottning. Det blir ingen större skillnad.
Det är heller inget som gynnar de mer tekniska spelarna. Att sporter kommer att utvecklas och förnyas, det tror jag på till viss del, det har det ju gjort sedan urminnes tider sedan bl.a. engelsmännen börjar sparka "boll" med avhugna huvuden, men..jag hoppas inte att man inför mindre rinkar i Sverige så länge jag lever.
Vill man se fler mål, som iofs de mindre rinkarna skulle bidra med, så får helt enkelt hockeyspelarna bli bättre; träna på skytte eller göra målen något större. Spelarmaterialen kan också utvecklas i så fall.
Snart vill man väl även göra fotbollsplanerna mindre för att få se fler närkamper eller göra målen större bara för att det görs så få mål..?
Skulle inte förvåna mig om även golfhålen blir 2-3 meter i diameter för att åskådare vill se fler hole-in-one.?
Lemieux, vad tycker du konkret skulle gynna hockeyn med rinkar med NHL-mått?
jahak skrev:Det där är väl ändå onödigt Svartvadet?
Du är en bra skribent men att förlöjliga någon för dess något svaga grammatik är väldigt löjligt. Funderat över att det faktiskt finns forumskribenter här inne som lider av något som kallas Dyslexi?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 6 gäster