Grattis Växjö Lakers,15 år av minnen!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Malul » tis nov 13, 2012 9:43 am

Tänkte vi skulle ha en tråd där vi hyllar och minns de 15 år som gått sedan starten.
Finns 1000 saker men en av de moment jag aldrig glömmer är när vi besegrar Borås i Allettan och går vidare i ett rafflande drama som slutar i glädjescener utan jämförelse.Tack återigen Nybro 8)
PeR,Putte,Linda,Walle o ni andra minns säkert detta som det var igår med!

Dela gärna med er av fler anekdoter :clap:
Senast redigerad av Malul tis nov 13, 2012 10:24 am, redigerad totalt 1 gång.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Re: Grattis Växjö Lakers,15 år av minnen!

Inläggav mackan » tis nov 13, 2012 10:07 am

2 saker som jag minns lite extra.

På väg hem från Sunne med bussen - vi skall vända för att möta upp spelarna och fira med dem.
Busschauffören skall då vända bussen på en landsväg, ställer sig tvärs över med bakhjulen hängandes i luften :mrgreen:

Sen självklart, Örebro och avancemanget upp i finrummet.
Tar med min svärfar från Göteborg (inbiten Frölunda-supporter) och beger oss mot Örebro.
Fantastisk match, fantastiska glädje-scener och en svärfar som har hittade en ny favorit i hockey-sverige, nämligen Saviano.

Nu skall vi gå på Frölunda -Lakers den 28 december och undra vilka han skall hålla på :roll: :wink:

Grattis Växjö Lakers till 15 framgångsrika år, må de nästkommande 15 vara lika framgångsrika!
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist

Inläggav GS » tis nov 13, 2012 10:20 am

Satt bredvid ett äldre par när vi mötte HC Dalen i Lakerdome och under en avvaktande utvisning så lämnade vår målis buren (minns inte vem som stod) och den äldre damen fick fullständig panik och blev skogstokig och hennes gubbe försökte lugna henne och förklarade för henne varför, men hon var benhård att han ska minsann inte hålla på och fara omkring hur som helst utan hålla sig på sin plats.

Kan le för mig själv än i dag hur gubben kämpade för att försöka få henne att förstå att detta var helt normalt under en avvaktande utvisning, men kan säga att han lyckades inte speciellt bra utan gumman tjatade om detta resten av matchen.
Vi var inte alla proffs som satt på läktarna på den tiden :wink:
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav serra » tis nov 13, 2012 10:33 am

Resan hem från Leksand när vi kom fram till vaför tyskland förlorade 2a världskriget.....
Detta pga Spiderman...

Har aldrig skrattat så mkt.

Eller när Bois ringer mig efter matchen i Örebro och fråga om vi har tagit hans hjälm.....

2 saker som var lite diffrent, men som sitter kvar och som du säger..Man sitter med ett fånigt leenade framför datan...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis nov 13, 2012 10:35 am

Match mot Dalen i Kinnarps arena matchen var flyttad dit på grund av att Dalens hall inte klarade av så mycket publik som Lakers drog.Tror vi var 2 bussar från Växjö. I sista perioden började några i Dalens publik sjunga "vi hatar Lakers" ,Direkt kom svaret från Lakersklacken "Vi älskar Dalen".
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav mackan » tis nov 13, 2012 11:12 am

alfax skrev:Match mot Dalen i Kinnarps arena matchen var flyttad dit på grund av att Dalens hall inte klarade av så mycket publik som Lakers drog.Tror vi var 2 bussar från Växjö. I sista perioden började några i Dalens publik sjunga "vi hatar Lakers" ,Direkt kom svaret från Lakersklacken "Vi älskar Dalen".

Vi var länge obesegrade i Kinnarps Arena :clap:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist

Inläggav Malul » tis nov 13, 2012 11:14 am

Jag bjöd med min gode vän Bringhed för att se Lakers,han var inte helt lyrisk över detta.Efter 23-2 mot Sölvesborg så var han såld!

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Fetisov » tis nov 13, 2012 11:55 am

Eller när taxi-Janne Rundkvist försökte ta sig över plexit in i Nybros bås. Han skulle göra upp med en av deras spelare. Jag tror det var Johnny Ågren. Det kräver mod att försöka ta sig in till 23 fullt utrustade hockeykrigare endast iförd lakerströja. Eller, jag vet inte. Mod kanske är fel ord :?
Fetisov
Forumamatör

Inläggav Klonis » tis nov 13, 2012 12:25 pm

Ja jisses så mkt roligt vi haft under dessa år även om jag inte var med ifrån allra första början

Grattis Lakers
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Svartvadet » tis nov 13, 2012 1:52 pm

Två tillfällen mot TAIF som är väldigt roliga:

1. Jani Honkanen, ny spelare för säsongen. En riktig tuffing. 4:de bytet i matchen, BOIS får en ful tackling mot sig (hoppade mot huvudet). Honkanen tvekar inte en sekund, slänger handskarna och äter upp honom som T-Rexen äter upp lammet i Jurassic Park. Allt man kunde se var att det fortfarande hängde något grönt i mungipan på Honkanen!! Detta var i Tengsryd.

2. Patrik Bäärnhielm, ny spelare för säsongen. En hårdskjutande PP-back som matat in 14 strutar i PP förra säsongen. Kommer inte ihåg exakt hur långt in det går, men Markusson får iaf ett jätteläge framför målvakten och blir totalt överkörd av en TAIF:are. Vi pratar bland dom fulaste bentacklingar jag har sett (och ändå ställer sig Markusson upp sen, så jävla hård är han). Tar två sekunder sedan åker Romö efter TAIF:aren, men hinner inte fram. För, precis när han ska mörda honom så har Bäärnhielm hoppat in från båset och kastat handskarna!! Efter TAIF:aren har slagits blodig så kan jag än idag höra hur hallen ekar med den gamla Nyström-dängan: "Bäärnhielm han är KUNG i VLH..."

:mrgreen:

(Sen att Bäärnhielm var en urusel back är ett annat ämne 8) )
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tis nov 13, 2012 3:39 pm

Första gången farsan var med och kollade Lakers, Glimma hemma om jag inte missminner mig. Kommer ihåg att jag satt och förklarade både det ena och det andra för gubben, men glömde såklart att berätta att takraketerna utgick från sidan precis där vi satt. Han lyfte av förskräckelse och landade nästan i knät på mig. Seriefinalen slutade 10-1 eller nåt sånt.

Bortamatcherna i början där motståndarpubliken undrade var det var för galna människor från Växjö som sjöng, eldade med tomtebloss och hade blinkande pinnar :lol:

Alla sysslolösa poliser som genom åren kunnat kolla hockey istället och släppa tankarna på den skötsamma och högljudda klacken från Växjö.

23-2

"Andra sidan är ni klara", samstämmigt från bortahallens enda läktare.

Alla sura Nybrobor och deras utomjordiska speaker :clappy:

Hjalmar Gustavsson.

1-2 Stefan Nilsson, Sunnerbohov.

Forumet dagen Podein blev klar, galet :lol:

Varje uppsnäpp till ny serie kommer man ju ihåg. Färskast i minnet är ju så klart kvalificeringen till Allsvenskan och Elitserien. Det jag aldrig kommer glömma är den fantastiska säsongen när vi tar steget upp i Elitserien. Hela den magiska kvalserien där man gled på moln i en drös matcher, för att otroligt nog planera in en febertopp på närmare 40 dagen innan avgörandet i Örebro, som man fick halvliggande följa på TV´n istället. Låg förvisso inte kvar i soffan i slutet av matchen av förklarliga skäl. Avancemanget tog lång tid att smälta, fan vet om jag fattat fortfarande.

Bygget av Vida är också ett starkt minne. Aldrig har jag producerat så mycket foton som under den tiden man följde det bygget.

Grattis Lakers och tack!
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis nov 13, 2012 4:10 pm

Alla de gånger vi stått ensamma kvar i tomma arenor och skrikit in laget!

Leksands hån som fastnar i halsgropen när VLH kvitterar till 2-2 på slutet.

Malmöklacken som tystnar i högtalarna när Niklas Andersson kvitterar med en sekund kvar!

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis nov 13, 2012 4:37 pm

Finns många härliga minnen, jag kommer ihåg segern mot Sölvesborg, rena lekstugan och jag har för mig att resultattavlan inte kunde notera de sista målen, men det kankse är fel ihågkommet.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis nov 13, 2012 4:43 pm

Hemma en vinter från Kiruna så ska jag få se en Lakersmatch äntligen,det blir Hästen borta och på vägen hem muttras det över olika saker som folk inte var nöjda med.Resultatet? 5-0 till Lakers,avd Lira i en annan division.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » tis nov 13, 2012 4:46 pm

Lakers har för mig en speciell historia. Jag har sakta men säkert arbetat mig in till att få ett allt större lakershjärta. Efter att själv som aktiv stått som motståndare till Växjö på 80-talet, hade jag under hela ett stort hjärta för Troja. Jag åkte på så gott som alla deras matcher. När så Lakers bildades och den smått legendariska gamen gjorde sitt intåg, började jag se deras matcher som en kul grej när inte Troja spelade. När sedan Morgan Grans gjorde sitt intåg i lakers höll mitt hjärta på att krossas. Det var dock under denna säsong som sympatierna allt mer började komma för lakers. Det började bli segt att åka 6 mil enkel resa för att se på hockey. det var ju bara att ta cykeln upp till ishallen. Jag började se mer och mer matcher med lakers och plötsligt hade hjärtat för Lakers vuxit sig starkt. Nu är det fem år sedan jag var och såg en match i ljungby, men det finns fortfarande hjärta kvar för Troja men idag är Lakers det som fyller mitt hjärta mest vad gäller hockey. Jag tycker organisationen har gjort en fantastisk resa och den jag skulle vilja ge mest kredit till är Anders Öhman. Utan honom hade inte lakers varit där man är idag. Jag tror att det är ganska många som gjort en liknande känslomässig resa som jag gjort. Lakers är nya på denna nivån och det tar tid för människor att ta till sig nytt när man i åratal haft andra favoritlag. Detta blir en utmaning för Lakers, att finna fler sympatisörer i närregionen för det finns gott om gamla hundar i Växjö med omnejd som är svåra att lära sitta. De har haft sitt "favoritlag" i åratal och det ändrar sig inte över en natt. Det kan jag intyga.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis nov 13, 2012 5:08 pm

Matchen i Malmo tror det var 6-1 Lakers vann matchen med och Janne Karlsson tog timeout när det var 10 sekunder kvar för att ytterligare förnedra Malmö.
Å herregud var minnen det dyker upp,jag tror denna tråden kommer att bli hur lång som helst .
Tack Lakers och Lakejerna för alla härliga minnen.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Sura-pelle » tis nov 13, 2012 5:34 pm

"Tennisbollstävlingen" i periodpausen i ladan. Där man fick se upp bakåt så man inte fick ett par tre stycken i skallen... Det yrde fan i mig tennisbollar över hela jävla rinken under tonerna till "fågeldansen". Gammal som ung hade skitkul och Farfar köpte tennisbollar så det blev korsdrag i plånboken... :wink:

Popcornstämning!
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs

Inläggav alfax » tis nov 13, 2012 5:41 pm

Räven skrev:Finns många härliga minnen, jag kommer ihåg segern mot Sölvesborg, rena lekstugan och jag har för mig att resultattavlan inte kunde notera de sista målen, men det kankse är fel ihågkommet.

Det stämmer Räven.
I den matchen satt jag bakom Sölveborgs bås ,när sista perioden skulle börja Lakers ledde med 17-0 så sa Sölveborgs tränare till sina spelare "Nu spelar vi med en spelare uppe vid blå till anfallszonen som ligger och fiskar efter förlupna puckar hela tiden för vi ska göra minst ett mål på dem".De lyckades att göra 2 med det spelet.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis nov 13, 2012 6:55 pm

Det var roligt att höra Alfax, jag kommer ihåg att de gjorde 2 mål, men inte på den taktiken de byggde upp inför sista perioden.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Jocke86 » tis nov 13, 2012 11:03 pm

Det finns många fina minnen med VLH.

Sunne x 2 är helt klart ett härligt minne. Inte minst det året vi gick upp till Allsvenskan.

Hade inte Dalen hjälp av HV klacken någon match när vi var där? Då visste de inte att vi snart spelade på samma nivå :D
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav Per_växjö » tor nov 15, 2012 10:13 pm

Två matcher mot Bofors.
Matchen borta 04-05?
Lakers vann stort har jag för mig.
På hemvägen så gick bussen sönder.
Kom hem typ 1-2 timmar innan jag skulle gå upp inför skolan haha.

När Lakerdome renoverades så spelade vi en träningsmatch "hemma" i Alvesta.
Fan vilket tryck det var på Läktaren.
Bofors ledde efter halva matchen men Lakers vände.
Deras tränare blev utvisad.
När de sedan tog timeout så buade alla som fan haha :lol:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » fre nov 16, 2012 2:47 pm

ett starkt minne som sitter hårt förutom klivet till ES m.m så är det Honkens och Wernbloms uppgörelse i en match där Honkens ger Wernblom 3-4 klockrena högersmällar som man verkligen ser att de tar då Wernis huvud blir som en nickdocka men tyvärr så väckte det snipern i Wernis som gjorde 3 mål mot oss . wernis säger i tv sen att det var tur Honken väckte mig hahahahhaha
friberg
c/o LL´s Forum

Återgå till Hockey