Publikfiaskot /Social Media Boosting
Postat: fre okt 27, 2017 7:36 am
Ingen kan ju ha undgått publikkrisen i SHL och framförallt i Växjö.
Inte en enda match den här säsongen har publiksiffran stigit över 5000.
Förr vad man snopen om den någon gång gick under 5000.
Alla vet att problemet ligger i biljettkostnader.
Men om vi bortser från det.
För vårt lag förtjänar verkligen mer publik.
Dom spelar en härlig hockey just nu.
Så vad kan vi kan göra för locka mer folk till matchen och helst till ståplats?
En idé jag har är att vi svämmar över våra sociala medier med information.
Dvs en social media boosting.
Många har ju Facebook, Snapchat, twitter, Instagram mm.
Varför skulle man inte göra en gemensam aktion på ett bestämt klockslag?
Vi bestämmer en tid då ALLA går ut samtidigt med matchinformation för kommande hemmamatch.
Om alla 500 Lakejer gör det på alla sina sociala medier samtidigt så kommer det nå ut till en massa folk.
Man ska inte underskatta sociala medier.
Säg att alla har i snitt 200 vänner. Vissa har fler andra har mindre.
Då skulle vi nå ut till 100 000 människor med vår information.
Sen kör man detta återkommande, inför kommande hemmamatcher. Där vi bestämmer tid och klockslag för vår Social Media Boosting.
Exempelvis 19:00 på kvällen är en bra tid.
Enligt forskning använder folk sina sociala medier som mest mellan 18:00-21:00.
Inte en enda match den här säsongen har publiksiffran stigit över 5000.
Förr vad man snopen om den någon gång gick under 5000.
Alla vet att problemet ligger i biljettkostnader.
Men om vi bortser från det.
För vårt lag förtjänar verkligen mer publik.
Dom spelar en härlig hockey just nu.
Så vad kan vi kan göra för locka mer folk till matchen och helst till ståplats?
En idé jag har är att vi svämmar över våra sociala medier med information.
Dvs en social media boosting.
Många har ju Facebook, Snapchat, twitter, Instagram mm.
Varför skulle man inte göra en gemensam aktion på ett bestämt klockslag?
Vi bestämmer en tid då ALLA går ut samtidigt med matchinformation för kommande hemmamatch.
Om alla 500 Lakejer gör det på alla sina sociala medier samtidigt så kommer det nå ut till en massa folk.
Man ska inte underskatta sociala medier.
Säg att alla har i snitt 200 vänner. Vissa har fler andra har mindre.
Då skulle vi nå ut till 100 000 människor med vår information.
Sen kör man detta återkommande, inför kommande hemmamatcher. Där vi bestämmer tid och klockslag för vår Social Media Boosting.
Exempelvis 19:00 på kvällen är en bra tid.
Enligt forskning använder folk sina sociala medier som mest mellan 18:00-21:00.