Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Svartvadet skrev:Det tillhör traditionen att tippa säsongen innan träningsmatcherna börjar!
Hur ser era tips ut?
1. Frölunda HC - Tappet av Lasch ersätts av Mursak. Raymond får ett rejält genombrott.
2. HV71 - Väldigt välbyggt lag. Andersson, Nybeck, Kinnvall, Johansson osv. osv. Toppas med rutin framåt.
3. Luleå HF - Kommer vara bra i år igen. Tror Klasen tar för stor plats, även målvakterna är frågetecken.
4. Skellefteå AIK - Kontinuitet. De kommer vara topp-5, som alltid.
5. Färjestads BK - Virtanen tillbaka. Har målskyttar i överflöd.
6. Rögle BK - Ingen Brithén eller Curran. De spelar Abbott-hockey ändå, det räcker långt.
7. Brynäs IF - Värvat rejält. Kan bli en dark horse i ett slutspel.
8. Djurgårdens IF - Holtz och Josefsson kommer vara livsfarliga. Slår de Raymond/Mursak?
9. Linköpings HC - Har värvat som aldrig förr. Ljung ihop med Lundh. Palve med Gordon och Little?
10. Växjö Lakers HC - För mycket press på Rosén/Persson. Stort frågetecken på målvakterna.
11. Örebro HK - Värvat rejält, men saknar spets. Abols? Nja.
12. Malmö IF - Fagervall kommer få jobba r*ven av sig för att få ihop detta.
13. Leksands IF - Fortfarande för klent.
14. IK Oskarshamn - Allt annat än 14:de vore en skräll.
Poängligavinnare: Jan Mursak
SM-Guld: HV71
Vem har sagt att Palola är Brithens ersättare? Rögle jagar en förstacenter och har försökt värva Kellman bland annat. Skvallrar lite om klassen man vill ha in som Brithens ersättare. Nu väntar man antagligen på att vassa nordamerikaner ska bli lediga innan man slår till. Curran kommer förmodligen att ersättas när han lämnar.Svartvadet skrev:Tradition, är väl mitt svar till dig!
Även om Palola är bra, så anser jag inte att han ersätter Brithén. Som att säga att Horak ersatte Rosén, typ. Klubbkänsla betyder mycket, för att ta det där extra skäret och vara villig att offra en hörntand för emblemet på bröstet.
Curran kommer ni inte få ha hela säsongen ändå, alltså är det lite halv om halv irrelevant. Vad händer när han sticker? Ska inte han ersättas med?
Står fast vid mitt tips, ser inte er tabellplacering som någon större skillnad. Liksom jag inte ser Malmös på annat sätt pga Händemark.
Men, det slog mig nu att det är absolut noll intresse av detta. Då ingen mer har svarat. Tröttare supportrar får man leta efter. Kanske läge att ta bort tråden istället.
Svartvadet skrev:Det tillhör traditionen att tippa säsongen innan träningsmatcherna börjar!
Hur ser era tips ut?
1. Frölunda HC - Tappet av Lasch ersätts av Mursak. Raymond får ett rejält genombrott.
2. HV71 - Väldigt välbyggt lag. Andersson, Nybeck, Kinnvall, Johansson osv. osv. Toppas med rutin framåt.
3. Luleå HF - Kommer vara bra i år igen. Tror Klasen tar för stor plats, även målvakterna är frågetecken.
6. Rögle BK - Ingen Brithén eller Curran. De spelar Abbott-hockey ändå, det räcker långt.
8. Djurgårdens IF - Holtz och Josefsson kommer vara livsfarliga. Slår de Raymond/Mursak?
9. Linköpings HC - Har värvat som aldrig förr. Ljung ihop med Lundh. Palve med Gordon och Little?
10. Växjö Lakers HC - För mycket press på Rosén/Persson. Stort frågetecken på målvakterna.
SM-Guld: HV71
Förlåt.... Här kommer mitt pigga tippande [emoji1]Svartvadet skrev:Tradition, är väl mitt svar till dig!
Även om Palola är bra, så anser jag inte att han ersätter Brithén. Som att säga att Horak ersatte Rosén, typ. Klubbkänsla betyder mycket, för att ta det där extra skäret och vara villig att offra en hörntand för emblemet på bröstet.
Curran kommer ni inte få ha hela säsongen ändå, alltså är det lite halv om halv irrelevant. Vad händer när han sticker? Ska inte han ersättas med?
Står fast vid mitt tips, ser inte er tabellplacering som någon större skillnad. Liksom jag inte ser Malmös på annat sätt pga Händemark.
Men, det slog mig nu att det är absolut noll intresse av detta. Då ingen mer har svarat. Tröttare supportrar får man leta efter. Kanske läge att ta bort tråden istället.
StenhårtSlagskott skrev:Här kommer min helt partiska, enögda supporterlista då första SHL-lag gör sin första träningsmatch idag så vill inte jag vara sämre än att slänga in ett tips.
1. Växjö - Oväntat? Ja, kanske. Men vem trodde på Växjös resa för 20 år sedan?!? Klass finns men mycket måste stämma och de gör det också. Evertsson kryddar med två superspjut när publiken trillar in runt jul. Fina julklappar. God jul & Gott nytt och Växjö rycker i toppen!
bnils skrev:StenhårtSlagskott skrev:Här kommer min helt partiska, enögda supporterlista då första SHL-lag gör sin första träningsmatch idag så vill inte jag vara sämre än att slänga in ett tips.
1. Växjö - Oväntat? Ja, kanske. Men vem trodde på Växjös resa för 20 år sedan?!? Klass finns men mycket måste stämma och de gör det också. Evertsson kryddar med två superspjut när publiken trillar in runt jul. Fina julklappar. God jul & Gott nytt och Växjö rycker i toppen!
Grattis!
Well... Jag hade rätt om Luleå i alla fall [emoji3061][emoji3517]bratsson skrev:Svartvadet skrev:Det tillhör traditionen att tippa säsongen innan träningsmatcherna börjar!
Hur ser era tips ut?
SM-Guld: HV71Förlåt.... Här kommer mitt pigga tippande [emoji1]Svartvadet skrev:Tradition, är väl mitt svar till dig!
1. Färjestad (klass överallt)
2. HV71 (Lias är bra)
3. Örebro HK (Enroth kommer stå på tå)
4. Frölunda (Bra coaching och sjuuukt tränade)
5. Skellefteå (gamla rävarna kan än och alltid pigga juniorer)
6. Luleå (gör en Hammarby)
7. Brynäs IF (njae, Peter kanske skrämmer upp dem någon våning till)
8. Djurgårdens IF (bara för att jag inte gillar dem och Dicken)
9. Linköpings HC (kanske borde byta plats med Skellefteå?)
10. Rögle BK (inte utan Curran som gav dem massor med poäng)
11. Växjö Lakers HC (tveksamt, fegvärvat iom rådande omständigheter, kan vara grymt bra när alla andras stjärnor drar till NHL)
12. Malmö IF (nopp)
13. Leksands IF (kan skrälla lite högre upp)
14. IK Oskarshamn (omöjligt)
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster