Jag såg en inspelning av en u2-konsert i helgen och fick en idé. Publiken använde mobiltelefoner istället för tändare på arenan och det var en mäktig syn.
Om man la in en röd, en gul och en blå täckt bild i mobilen skulle man kunna organisera en sektion med röd en med gul och en med blå i klacken. Det blir som en lysande flagga, ungefär som en stor tv fast med mindre pixlar i.
Man kan säkert hitta på andra mönster också eller bara använda mobilens ljus.
Det låter häftigt. Men alla kanske inte kan mixtra med sina mobiler med färger på det sättet.? Först måste man kunna se till att det finns en tillräckligt stor mängd åskådare och supportrar som kan ställa in sina mobiler med färger på det sättet, ( OCH i rätt nyanser!) Det hade varit mäktigt om alla på ståplats kunde delta. Det krävs ju att en ganska stor mängd åskådare deltar för att tifot ska göra sig rättvisa.
Om du går in på lakerslakejer.se och trycker på fliken klacken sen filmer. Sen så scrollar du ner till godislampor och tittar på den så ser du hur det kan se ut. Tycker själv att det blir sådär.
Det berör oss på så sätt att nästa år kanske dom vill införa det i HA oxå, när det börjas på ett ställe kan det mkt gärna följa efter på andra ställen.
Dessutom ska vi ju upp dit (Elit) om några år.
Jag tycker att man skulle förbjuda kläder på läktaren, dom kan ju ta eld
Att hockeyligan förbjuder flaggor må vara hänt, men att de försöker mörda svensk ishockey tycker jag svider värre!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.