Skäms ni inte??

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Skäms ni inte??

Inläggav KyriakoS » fre dec 10, 2004 10:55 pm

JA, ni som står i klacken och varken klappar händer och eller sjunger :twisted:
Står man i klacken sjunger man :!: :!: Så är det bara!!....det finns mycket annan plats i hallen där ni kan stå o kolla på matchen utan att behöva göra ett skit...

Ni förstör för alla andra som sjunger eftersom det inte blir stämning och kraft i det och dessutom tränger ut folk som vill sjunga så att dom hamnar bland andra av eran sort!! Hur mycket ni hjälper laget behöver inte nämnas va?!

Skäms ni inte?? NI BORDE DET :twisted:
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav LaKaj » fre dec 10, 2004 11:26 pm

Det ger större effekt om du klappar dem på axeln när du ser det, och säger till dem.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav KyriakoS » fre dec 10, 2004 11:28 pm

hamnade bland sånna i första...hjälpte inte att säga till
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Bortsprungen Lakej » lör dec 11, 2004 12:59 am

Så länge som ishallen är så dålig som den är idag utan egentliga sektioner så blir det lätt så. Tycker det är fel att vara så hård i tonen.
Användarvisningsbild
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Inläggav KyriakoS » lör dec 11, 2004 12:10 pm

kanske kan bero på det...

möjligt att tonen va hård...va lite förbannad igår när jag skrev :roll:
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Micha » lör dec 11, 2004 3:14 pm

Stod mitt på långsidan i första perioden...men eftersom jag å syrran vill klappa å sjunga flyttade vi oss inför 2:a till Klacken...Vi märkte detta oxå, att många av de som står i klacken inte sjunger eller klappar...Trist!!

Vi brukar hålla igång rätt bra mitt på långsidan också men igår ville vi sjunga oss rejält hesa (vilket vi iof lyckades med) men det är trist när en del av dem som tar upp plats i klacken inte gör något väsen av sig alls...finns många som tänker som vi brukar göra...det är så trångt att ta sig upp i klacken...lättare att stå där det är lite glesare med folk...
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Inläggav Hodde » sön dec 12, 2004 4:57 pm

Nu vet jag inte alls hur ni har det med klack-sektioner och sånt, men mitt tipps till Lakejerna skulle vara att ha ett möte med Lakers där ni säger att ni vill sätta upp någon form av avspärring (ex. rep) någonstans i hallen, innanför det repet får endast medlemmar i supporterföreningen stå, då samlar ni alla sångröster på samma ställe och föreningen blir mer sammansvetsade!

Off topic: Men ska inte "Lakerdome" byggas om?

Cheers!
1995 - 2004 - Så länge vill jag inte vänta igen!
Användarvisningsbild
Hodde
Forumamatör

Inläggav Roggan » mån dec 13, 2004 10:11 am

Efter att fått "smälta" fredagens förlust är åndå det som sitter kvar mest på näthinnan; Lakejernas klack!

Vad var ni? Pratade med en del spelare senare på kvällen. Alla var lika förvånade. Under långa, o då menar jag långa, perioder var det helt tyst från klacken. Var det stundens allvar eller?

Stod i klacken i O-hamn och det går ju inte jämföra på samma dag. Otrolig skillnad.

Hoppas det var en tillfällighet och att det blir andra tag efter jul. Det är ju nu som vi verkligen behövs.

I vilket fall som helst hoppas jag aldrig, aldrig vi kommer bete oss som bortalagets klack. När "såndana" klackar kommer borde det vara ålders gräns för att överhuvudtaget få gå på hockey o det är ju inte det vi vill.

Växjö Lakers är de bästa!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » mån dec 13, 2004 11:08 am

Stod mitt i klacken hela matchen och jag tycker inte det var överdrivet bra drag men inte överdrivet dåligt heller. Som vilken match som helst.
Skillnaden var väl den att ni på sittplats hör oss sämre med en bortaklack i buren.

Förmodligen är vi inte bättre på hemmaplan än så här. Personligen tycker jag att det är synd när såna som ni, Roggan m fl. som hjälper till borta, försvinner till andra platser i hallen på hemmaplan, men ändå tror att det ska bli lika bra drag när klacken blir halverad jämfört med när ALLA hjälps åt som vid en bortamatch. :roll: Saken är rätt självklar, när inte alla som är med borta drar sitt strå till stacken hemma så blir det inte lika bra, men det ska inte vi som står i klacken och gör vårt jobb beskyllas för.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » mån dec 13, 2004 2:11 pm

det är en viss skillnad på runt 300 i oskarhamn
och dom runt 25-50 hemma det kan ni ju fundera ett tag på :wink:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav KyriakoS » mån dec 13, 2004 2:29 pm

Daniel skrev:det är en viss skillnad på runt 300 i oskarhamn
och dom runt 25-50 hemma det kan ni ju fundera ett tag på :wink:

exakt...men det står en hel del fler där men 50 som sjunger... är bara dom kring trumman som verkligen håller på hela tiden
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Åryd Lakej » mån dec 13, 2004 8:44 pm

Det är inget fel på klacken utan dom som står brevid å övriga ställen,där jag står ovanför utvisningbåset har det varit ganska bra drag innan men det har mattats av mycket å så verkar det har gjort resterande delar av hallen osså,att försöka få loss dom andra att klappa å skrika är svårt,det var skillnad för ett år sedan så det är nog där problemet ligger!!om det nu hade varit så att alla tex vi som var i osk hade ställt oss på samma ställe i hallen så hade det nog varit tryckskillnad!!Klacken är BRA!!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Per_växjö » tis dec 14, 2004 5:55 pm

Jag tycker klackdelen ska vara avskild för jag står alltid till vänster om trumman och där står ofta några som inte sjunger, men vilka ska då få komma in? Måste man då visa medlemskort för att få komma in? Förslag?
Senast redigerad av Per_växjö ons dec 15, 2004 4:29 pm, redigerad totalt 1 gång.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Hodde » ons dec 15, 2004 11:03 am

Per_växjö skrev:Jag tycker klackdelen ska vara avskild för jag står alltid till vänster om trumman och där står ofta några som inte sjunger, men vilka ska då få komma in? Måste man då vissa medlemskort för att få komma in? Förslag?

Jag håller helt med dig om att en klack ska vara avskild, i Kinnarps Arena har de satt upp två stycken rep som ser ut ungefär som ett V. Innanför där står endast klacken. Dock behöver man inte visa medlemskort, men det har varit på förslag.
Jag tycker nog att Växjö bör göra samma sak, för ni kommer behöva en klack om ni ska upp i Elitserien!

Klackarna har alltid en match i matchen, och det märks på laget när matchen har en bra dag, för då blir spelarna mer taggade!

Hoppas ni får ordning på klacken tills vi kommer ner till Växjö för den första elitserie matchen i staden!
1995 - 2004 - Så länge vill jag inte vänta igen!
Användarvisningsbild
Hodde
Forumamatör

Återgå till Klacken