kan hålla med om att det inte lät bra i första perioden. Men andra och speciellt tredje lät det ju grymt. Problemet med folket på VS är att dom flesta sjunger enbart när det går bra. När laget får luft under vingarna och spelar bra hockey. MEN. Det är ju inte då som dom behöver oss som mest. Utan när det går käppar i hjulet. Då tycker inte jag att det är klackledarnas jobb helt och hållet att få igång ståplats. Utan alla har ett eget ansvar att inte deppa ihop, utan slå knytnäven i handen och tänka, nej nu jävlar hjälper jag mitt lag istället för att stå här och va bitter.
Tänk om spelarna hade deppat ihop totalt hela tiden. Det hade ju inte funkat. Se bara på laget igår hur dom tog eget ansvar efter första perioden och lyfte inte bara sig själva, inte bara laget, dom lyfte hela hallen till seger.
Vi måste bli bättre på att sjunga i motgång hur jävla tråkigt det än må vara.
Vi är ingen bra klack vid två måls underläge. Inte ens vid lika läge. Vi sjunger ju enbart när vi leder med två tre mål. Trisst faktiskt.
EGET ANSVAR är det som gäller nu. Puffa gärna på grannen bredvid också ifall han eller hon inte sjunger.
Det är givetvis inget krav att alla på ståplats måste sjunga. Men hade det inte varit härligt att få uppleva det någon gång. Alla släpper på sina svenska hämningar och för en gång skull lever ut lite. Visar varför man gillar sitt lag, Men framför allt HJÄLPA sitt lag.
Tyckte det lät sjukt mycket bättre igår när vi körde med mindre trumma, och lät rösterna eka mellan väggarna istället för trumslag. Mer sådant tack