Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
sluta klappar er på axlarna och berömma er själva hur duktiga ni är
Hmm skrev:Det är bra att detta diskuteras. Jag säger bara hur jag upplevde det igår. Frågor som ligger nära är väl. Hur kan man skapa ett bättre tryck? Ska klacken spridas ut på lite större område? Behövs det fler klackledare samtidigt? Mer trummor? Andra hejarramsor?
Lakejerna kanske borde sätta sig ner och fundera lite på detta. Vilket syfte har Lakejerna? För mig borde det vara att lyfta laget till oanade höjder. För att det ska bli riktigt bra tryck gäller det att få med sig övriga publiken. Då kanske man ska undersöka hur man kan nå dit.
Hmm skrev:Det är bra att detta diskuteras. Jag säger bara hur jag upplevde det igår. Frågor som ligger nära är väl. Hur kan man skapa ett bättre tryck? Ska klacken spridas ut på lite större område? Behövs det fler klackledare samtidigt? Mer trummor? Andra hejarramsor?
Lakejerna kanske borde sätta sig ner och fundera lite på detta. Vilket syfte har Lakejerna? För mig borde det vara att lyfta laget till oanade höjder. För att det ska bli riktigt bra tryck gäller det att få med sig övriga publiken. Då kanske man ska undersöka hur man kan nå dit.
Frasse skrev:ett återkommande problem är att klacken inte är samlad pga att det är mycket folk som vill stå i klacken men dom vill knappt va med å sjunga.
Klonis skrev:Frasse skrev:ett återkommande problem är att klacken inte är samlad pga att det är mycket folk som vill stå i klacken men dom vill knappt va med å sjunga.
Håller helt klart med där det är ett av dom större problemen men som är svår att fixa så länge vi har denna hallen
Eller också gillar vi läget och kör på som vanligt utan att reflektera mer.
Måla eller spärra av sektionen vet jag inte om det löser problemet. Det kan bli så att övriga tycker att lakejerna "har privilegier" och det kan aldrig uppfattas som positivt.
Hmm skrev:Rannsaka er själva och sluta klappar er på axlarna och berömma er själva hur duktiga ni är.
Lakejerna klarar sig med en som leder dom, sätt dom andra i andra delar av hallen istället. Man märker ju att många behöver nån som får igång dom. Där jag stod igår så fick t.om jag igång en hel del runt omkring mig varje gång jag började klappa och hojta som en idiot. Dom rycks liksom med om andra sätter igång..
LaKaj skrev:Jag uppfattar att "Hmm" tycker att Lakejerna är bra. Ja, till och med så bra att det finns ytterligare utvecklingsmöjligheter.
I år har de fått kämpa mer och det har varit hårdare motstånd vilket har krävt att de i laget behövt höja sig ett snäpp. När det blir jämnt och spännande är det lätt att "fastna" i matchen istället för att peppa laget, det är lätt att förstå.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster