Podein

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Podein

Inläggav da_peter » tor feb 26, 2004 4:32 pm

Ni har skrivit mycket om att ni skall göra något för Podein , nu kan det vara hans sista match i lakerdome , vad har ni tänkt att hitta på ni lakejer , det vore kul om nått gjordes eller ?
Användarvisningsbild
da_peter
Forumamatör

Inläggav Bizon » tor feb 26, 2004 4:35 pm

Bara en fråga i ämnet: Är det verkligen så bra om vi gör något bara för Podein, hur känner sig då dom andra lirarna som också gör ett bra jobb?

Möjligt svar: Som hjälpryttare i Tour De France
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon

Inläggav da_peter » tor feb 26, 2004 4:38 pm

Helt rätt :arrow: självklart skall vi hylla hela laget på ett speciellt sätt :D
Användarvisningsbild
da_peter
Forumamatör

Inläggav Kiddan » tor feb 26, 2004 4:39 pm

Ännu ett möjligt svar:

Som en formel 1 förare med stallorder.
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin

Inläggav Roggan » tor feb 26, 2004 4:56 pm

Tycker det är omöjligt att göra något överhuvudtaget. Ingen vet ju när den sista matchen kommer spelas ännu, eller?
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Göte » tor feb 26, 2004 5:30 pm

vi kan jö klistra ihop massa lakan å skriva nått på dom!

Inläggav Lakerdome » tor feb 26, 2004 6:37 pm

Tycker varje match ska vara som en hyllning för laget.

Men det här med att fortsätta hylla dom efter sköna vinster i viktiga matcher börjar ju bli lite av en härlig vana. Så dom kommer ut på isen igen och kör vågen om såna saker..

Nån slags Tifo kanske?
Har ju tidigare uttryckt min önskan om att vifta med nån form av textilsak, typ halsdukar eller dylikt, som dom gör i NHL, precis efter introt. Samt vid mål och kanske även under dom perioder som dom spelar väldigt bra..
Min halsduk går på högvarv, gör era?

Tror inte vi behöver göra något speciellt för Shjon, han vet redan hur gärna vi vill ha han kvar, och han verkar trivas alldeles ypperligt.. tror problemet ligger mer i finansieringen av hans kontrakt?!?!
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Varanen » tor feb 26, 2004 6:54 pm

Mattin skrev:Tycker varje match ska vara som en hyllning för laget.

Men det här med att fortsätta hylla dom efter sköna vinster i viktiga matcher börjar ju bli lite av en härlig vana. Så dom kommer ut på isen igen och kör vågen om såna saker..

Jag tycker det har börjat gå inflation i att hylla ut laget på isen efter matcherna. Det känns inte lika speciellt längre. Lite som "en gång till"-ritualen efter konserterna. Jag har nuförtiden enbart respekt för artister som vägrar köra extra-nummer. Det är konserter UTAN extra-nummer som känns speciella eftersom 99,9% slutar med att artisterna kör 2-4 låtar efter att publiken pliktskyldigt skrikit i 4-7 minuter. JÄÄÄÄÄÄÄSSSPP!! :sleeping:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav perper » tor feb 26, 2004 11:24 pm

håller med Varanen... men samtidigt vill man ju höra de sista 2-4 låtarna också...
Användarvisningsbild
perper
Forumamatör

Inläggav Lakerdome » tor feb 26, 2004 11:38 pm

Det kanske är för jag inte varit på så många matcher där detta har skett, så för mig känns det inte uttjatat. Men det kanske skulle bli det.
Samtidigt har det varit mycket viktiga matcher på slutet, och dom är värda extra hyllningar när dom vinner dessa matcher

Hur man sedan kan tycka att dom ska sluta upp med "extranummer" helt är för mig helt obegripligt. En viktig seger vill man ju fira med laget så gott det går
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Varanen » fre feb 27, 2004 12:10 am

"Extranumret" är ju någonting som bestäms av klacken. Jag har svårt att tänka mig att laget kommer ut från omklädningsnumret helt spontant. Vad snopna de skulle bli om alla gått hem... :lol:

Om spelarna och ledarna vill komma ut efter varje vinst så inte mig emot, men magin försvinner. Tänk dig att vi skulle hylla laget efter varje seger med kortege genom stan och samling på Stortorget. Roligt de 10 första gångerna men sedan... :roll: . Jag vill inte att vi slutar hylla laget. Men du kanske tänkte dig något särskilt "extranummer" som jag inte känner till.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakerdome » fre feb 27, 2004 12:15 am

Kortege? nu behöver vi inte ta i så vi spricker..

Vill inte att klacken ska hylla dom efte varje match.. betonar ordet "viktigaste" matcher.. efter dom viktigaste matcherna och eventuellt om dom spelat helt outstanding i någon match.. som t.ex hemma mot VIK
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav LaKaj » fre feb 27, 2004 12:26 am

Appropå hyllning av Podein så går det ju att ha något mäktigt i beredskap som kan dras när sista matchen är slut. Dvs någon nykomponerad ramsa för honom el.likn. Men gärna mer...
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Återgå till Klacken