Tråkigt med de som inte drar sitt strå till stacken

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Avspärrat område för klacken?

Ja, vi som står där ska sjunga, klappa och tillsammans skapa stämning i hallen.
56
88%
Nej, jag står där för stämningen som NI ANDRA skapar och vill fortsätta med det.
8
13%

Antal röster : 64

Tråkigt med de som inte drar sitt strå till stacken

Inläggav Snoken » ons sep 15, 2004 11:41 pm

Detta har varit på tapeten innan och det är fortfarande lika illa.

STÅR MAN I KLACKEN SÅ SJUNGER OCH KLAPPAR MAN. Jag har full förståelse för att man inte gör det i alla ramsor för ibland orkar man inte. Men alla dessa människor som står där och inte rör en fena under tre perioder stör mig något oerhört. Kollade runt lite och det är alldeles för många som inte gör ett skit. Sen är det väldigt många som tar med sin respektive upp och dessa står i alldeles för många fall helt tysta också. Jag ser gärna fler flickvänner i klacken men de kan fanimej sjunga de också.

De dagar jag inte vill sjunga, ställer jag mig helt enkelt inte i klacken. Men om man står där så ska man INTE hålla käften.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav LaKaj » ons sep 15, 2004 11:58 pm

Helt rätt, Snoken. Varför inte komponera en ramsa med en saftig pik till dem och som kan dras när det är för många "fripassagerare" i klacken?
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Lille meg » tor sep 16, 2004 10:55 am

Avspärrat område er kanskje lite drygt, men jeg holder helt med om att dom som står der skal SJUNGA!
Själv er det sällan jeg står i klacken for jeg pallar inte alltid å krabbe opp til midten rundt trumman/bakom den for å sjunga, og i de nedre rekkene er det ju f*n ingen som sjunger. Og lite blyg är jag än så jeg sjunger ikke av full hals ensam bland 30 okända :E
Dock står jag och skriker det jeg kan på kortsidan der jeg har bekanta och kompisar. Vi er i alla fall två som sjunger och som får med oss andra rundt. I bland känner vi oss som "kortsideledare" når det gjelder å engasjere publikum. Men det tilhør et annet emne.
Men avgränsat område for klacken - Tja. Alle der i skal dra sitt strå till klacken, men det måste va svårt å kolla. Skal man ha vakter som går rundt og kollar og lyssnar, eller skal det være så at grannen til den som inte sjunger förvisar personen ned utanför klackområdet? :dontknow:
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inläggav Frasse » tor sep 16, 2004 12:49 pm

Helt rätt Snoken

Har samma inställning som du
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast

Inläggav Daniel » tor sep 16, 2004 2:44 pm

min per sonliga åsikt om dom som står i klacken uttan att sjunga tänker jag inte nämna.

men jag har en väldigt svårt att förstå om man nu står i klaken och håjar på borta matcherna sen inte kunna stå i klacken hemma tycker jag är skumt
ni som har sittplatser är ursäktade ( men till nästa år kan ni ju alltid skafa en stå plats) :wink:

det är ju ganska enket desto fler i klacken desto mindre behöver alla ta i
för att höras :wink:

got jobbat i 3 perren i går fresten :)
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Tobias » tor sep 16, 2004 3:24 pm

Jag kommer fan aldrig in i klacken..
Två matcher irad har jag fått stå vid sargen för att ingen vill släppa fram/in mig..
Finns inte mycket man kan göra då
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Användarvisningsbild
Tobias
Site Admin

Inläggav Lille meg » tor sep 16, 2004 3:47 pm

Daniel skrev:men jag har en väldigt svårt att förstå om man nu står i klaken och håjar på borta matcherna sen inte kunna stå i klacken hemma tycker jag är skumt

Jasså? Hva er det for fel å stå över allt i hallen å sjunga då? Det finns sikkert mange grunner til at ikke alle står i klacken, selvom de er med på bortaresor och då strå i klacken. Tycker det är bra at folk som sjunger står lite över allt, men står man i klacken då får man f*n sjunga ;)

Daniel skrev:got jobbat i 3 perren i går fresten :)

Japp, bra jobbat, men det hadde kanskje ikke skadet å kjøre två låtar :?: Etter 10-15 monotone minutter med "Kom igjen, Lakers" så längtar man etter å få sjunga något med melodi... :roll:
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inläggav Per Carlsson » tor sep 16, 2004 4:22 pm

hum-idle skrev:Jag kommer fan aldrig in i klacken..
Två matcher irad har jag fått stå vid sargen för att ingen vill släppa fram/in mig..

hur gör vi andra då som går upp och ner varje periodpaus ? :roll:

Är faktiskt inga problem. Tro mig.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » tor sep 16, 2004 4:42 pm

Per Carlsson skrev:

WORD
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Mano » tor sep 16, 2004 4:48 pm

Per Carlsson skrev:

Det är ju för att du är så söt Per dom släpper förbi dig.... :eyecrazy:
Jag är Mano, vem fan är du?
Användarvisningsbild
Mano
Forumentusiast

Inläggav Snoken » tor sep 16, 2004 5:03 pm

Hittills är det ca 15% som svarat att det är ok att stå i klacken utan att sjunga vilket är oroväckande då jag tror att de flesta som är registrerade i forumet är klackmedlemmar. Mörkertalet, dvs de som inte kan rösta i forumet, får nog upp "nej-sidan" ännu mer. Hade alla kunnat rösta så hade det nog varit närmare 30%.

Jag tycker vi ska införa avspärrning igen.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav KyriakoS » tor sep 16, 2004 5:35 pm

det känns förjävligt att slita sönder rösten själv o se några bara stå o titta...finns gott om plats i hallen där man inte behöver sjunga...och den platsen är inte klacken!

tyckte inte vi va så bra som vi kunde igår!:(
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Per_växjö » tor sep 16, 2004 5:38 pm

Håller med totalt...Varför ska vi som sjunger stå och trängas med de som inte sjunger?!?!
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Frasse » tor sep 16, 2004 5:45 pm

Det är bara att tränga sig fram....mitt i klacken är det nästan alltid plats.
Har haft samma problem, innan jag gav mig f-n på att in till klacken skall jag.

Nu flyttar folk på sig....dom har inget val.... :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast

Inläggav Snoken » tor sep 16, 2004 5:49 pm

Sen kan man ju ha otur Frasse och få en å annan lång person framför sig :wink:
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav Frasse » tor sep 16, 2004 5:51 pm

Snoken skrev:Sen kan man ju ha otur Frasse och få en å annan lång person framför sig :wink:

Nu skall du inte vara sån....jag var snäll mot dig igår... :lol: :lol: :lol:

Som jag alltid är
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast

Inläggav firwo » tor sep 16, 2004 9:30 pm

Man förstår att många vill stå i närheten av klacken på grund av den underbara stämmningen!!

Men det är en bra ide att markera klacken med någon typ av avspärrning. Står man i klacken så SKA man ge sitt strå till stacken enligt mitt tycke. Desto mer folk som hejar desto mer tryck i klacken

Ett litet råd på vägen är att ta med halstabletter (för er som inte redan gör det!!)
1 halstablett innan första perioden
1 halstablett mellan första och andra
1 halstablett mellan andra och tredje
Dessutom så får man frisk andedräkt 8O

Kanske inte det nyttigaste för halsen men vad gör man inte för att stödja laget :D
firwo

Inläggav KyriakoS » fre sep 17, 2004 12:32 am

firwo skrev:Man förstår att många vill stå i närheten av klacken på grund av den underbara stämmningen!!

Men dom måste förstå att dom tar dö på klacken!

Måste ju gå på nåt sett antingen få alla sjunga eller få bort dom som inte gör det mot såna som vill men står fel...
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Kraxxx » fre sep 17, 2004 12:53 am

Daniel skrev:men jag har en väldigt svårt att förstå om man nu står i klaken och håjar på borta matcherna sen inte kunna stå i klacken hemma tycker jag är skumt

det är ju ganska enket desto fler i klacken desto mindre behöver alla ta i
för att höras :wink:

Eftersom jag känner mig väldigt träffad av detta måste jag försvara mitt och andras "skumma" beteende :wink:

För det första så tror jag att jag (och vi andra på kortsidan som sjunger och håller igång - "Lille meg" och Lena är våra hjältar :ok: ) bidrar mer till stämningen i hallen genom att stå där vi står än om vi stått i klacken.
Alltid är det några till som vågar sjunga med när vi stämmer upp.

För det andra (den mer egoistiska orsaken :oops: ) så tycker jag att man har mycket bättre överblick över rinken från kortsidan
Användarvisningsbild
Kraxxx
Forumamatör

Inläggav Daniel » fre sep 17, 2004 8:13 am

okej men om dom mellan 20 -50 som står i klaken sprider ut sig i hela hallen vi med så får vi ett supper tryck då eller :?

och pär står kvar själv och trummar :?
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Lille meg » fre sep 17, 2004 8:52 am

Oj igjen - VARNING for langt innlegg ;)
Fan, hadde skrevet et långt og bra svar, men så hänge datorn sig og alt ble borte. ARGH :evil: Daniel, jeg tror du fattar poengen. :? Det du skrev i PM til meg kunne du likesågodt ha skrevet her, for du hadde mye bra å si.

500 pers på bortamatcher er bram det skaper ett mektigt trykk! 20-50 pers på hemmaplan er ikke like imponerende, og hvorfor det er så, burde man kanskje finne ut av.
Noen tanker har jeg gjort meg om ämnet, og jeg sier ikke at dette er rett, det er som sagt bare tanker..

*På bortamatcher er vi et helt gäng som reiser i busser/biler og fått gemenskapen på den måten. Dessuten finns det bare et avgrenset område hvor vi kan stå og det känns bra.
*På hemmamatcher kan det føles som at det kanskje ikke er så naturlig å stå med klacken selvom man vil. Det kan føles som at det er bare "visse personer" som får være med der, og kjenner man ingen i klacken så er det ikke så roligt å stå der ettersom ikke alle prater med alle (noen gjør det men langt i fra alle). Det kanskje føles lite läskigt att ställa sig i klacken fordi det er et fast gäng som brukar stå det og det kanskje ikke känns så inviterende.
*Det ÄR svårt att komma sig opp och inn i klacken. I periodpauserna går det kanskje å snike seg opp dit, men annars er det nesten umulig med mindre man -
1)Henger på noen som brukar stå i klacken, da slipper folk forbi en
2)Er oblyg og inte rädd for att använda armbågerna, da kommer man fram. Er det virkelig bare hum-idle og jeg som synes det?! I så fall er vi helt ute og kjører.. :roll:
*Plassen som klacken står på sier seg selv at det ikke er plass til 500 pers der. Den blir jo delt av den den öppna ytan mellom ståplats og klacken, og sen fortsätter ståplats videre bortover der. Står man på andra sidan av den öppna ytan, er man ikke en del av klacken. Man hører ikke när Bizon skriker, man bare ser gester og at folket samler seg for å rope noe. Så plasseringen har mye med det å gjøre.

Sen er det ingen som sier at vi skal sprida ut klacken, men vi som har det "skumma beteendet" å ställa oss nån annan stans än i klacken, får da står og skrike vi med. Og om det står tre pers på kortsidan som skriker for full hals, er det enklere å få med fler, og fler som henger med å sjunger er vel bare bra. Alle holder vi på Lakers, eller hur?
Argh, denne posten ble ikke halvparten så bra som den forrige jeg skrev, for den var veldig pedagogisk ;)

Jag tycker om å stå i klacken, och jag tycker om å stå på kortsidan. I klacken er det en herlig stänming, og det er kul å va der. Er jeg RIKTIGT j*vla sugen på å skrike, står jag i klacken. På kortsidan har jeg mine vänner og bekanta, och vi forsøker få med oss så mange vi kan når vi skriker, klapper og sjunger. Det blir nestan som ett mål å få med så mange som mulig och overdøve moståndarklacken. Neste gang kanskje sees vi i klacken, eller så står vi på kortsidan og sjunger halsen av oss der. Uansett er det for Lakers skull. HOCKEY ER MORRO! :D
Och Kraxxx; TACK! :clap: :ok: Det värmde! *kram*
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inläggav Daniel » fre sep 17, 2004 10:11 am

det att att det skulle vara svårt att komma in i klacken håller jag inte
med om alla för söker nog och göra sitt bästa för att alla nya ska
käna sig väl kommna men
:D
Daniel
Forumterrorist

Inläggav alfax » fre sep 17, 2004 11:06 am

firwo skrev:Man förstår att många vill stå i närheten av klacken på grund av den underbara stämmningen!!

Men det är en bra ide att markera klacken med någon typ av avspärrning. Står man i klacken så SKA man ge sitt strå till stacken enligt mitt tycke. Desto mer folk som hejar desto mer tryck i klacken

Ett litet råd på vägen är att ta med halstabletter (för er som inte redan gör det!!)
1 halstablett innan första perioden
1 halstablett mellan första och andra
1 halstablett mellan andra och tredje
Dessutom så får man frisk andedräkt 8O

Kanske inte det nyttigaste för halsen men vad gör man inte för att stödja laget :D

Från och med nästa match(om allt ordnar sej och det kommer det att göra )är det ordnat en sponsor som förser klacken med halstabletter,dessa kommer att finnas vid Lakejernas informationsdisk ,det är bara till att ta för sig.Men kravet är att då ska det också skrikas och sjungas ,tabletterna är till för de som gör detta.!!!

och för att göra lite reklam här så är det VICKS representant i Växjö som står för sponsringen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre sep 17, 2004 11:13 am

VICKS rules!!!! :headbang:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Bizon » fre sep 17, 2004 11:19 am

Den kan jag behöva för min hals klarar inte mycket mer alltså och inte mitt jobb heller! :D
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon

Inläggav alfax » fre sep 17, 2004 11:35 am

Bizon ,Du ska få en hel kartong ,för utan din stämma klarar vi inte av att hålla tryck i klacken.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav nr 12 » fre sep 17, 2004 8:46 pm

Lille meg: det är väl ingen som gnällt över kortsidan???

Vi snackar långsidan juh!
nr 12

Inläggav Per Carlsson » lör sep 18, 2004 9:37 am

Nu är det ju så att vi är rejält många fler än 20-50 i klacken på hemmamatcherna. Vet inte vad du fått det ifrån Daniel. Att det är över 100 pers som håller igång hyffsat är ju inte snack om saken.

MEN, det är ändå inte lika bra som på bortaplan.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Snoken » lör sep 18, 2004 10:32 am

Jag tycker inte det är så farligt att man inte står i klacken. Det gjorde jag inte själv speciellt mycket förra säsongen. Men om man står där så måste hjälpa till för annars dör det ut totalt.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav Daniel » lör sep 18, 2004 11:32 am

jag vid håller att nu mot hamlstad så var vi inte många fler än 20-50
alla andra konsentrerade sig på att klaga på spelare dommare och dyrligt

men men :sleeping:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav TheMiKe » ons sep 22, 2004 10:55 am

Inte så kul när det står en idiot från Alvesta bredvid en i klacken (som det gjorde sist mot Hammers) och glor på en som om man vore en j-a idiot för att man sjunger, hejjar och klappar ...hade god lust att ge den fan en fet smäll! :evil:

Annars brukar jag sjunga med av hela mitt hjärta, men när man har sjungit samma ramsa i 2 perioder (VLH är dom bästa...heja, heja, heja Lakers) så tröttnar man lite. Lite mer variation hade inte skadat.

Men mot Nyköping ikväll ska det galas och skrikas, räkna med det!!!
Användarvisningsbild
TheMiKe
Forumamatör

Inläggav Varanen » ons sep 22, 2004 11:03 am

Malandet är ett av våra kännetecken, men jag måste hålla med om att den ramsan är den absolut jobbigaste att skrika. Dessutom tappar man lite kraft genom att vi är uppdelade. Kör inte den som malvariant.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Micha » ons sep 22, 2004 11:09 am

En ramsa som jag saknar och jag vet att det är fler med mig är den....Hej hå, hej hå, mot toppen ska vi gå....

Det är ju superenkelt att ändra så att det blir 3 poäng i stället för 2, som det var när jag hörde den senast... Eller har jag missat något!??
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Inläggav Per Carlsson » ons sep 22, 2004 11:40 am

Du har rätt Micha... den har vi glömt bort så vi får börja köra den igen! :D
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Micha » ons sep 22, 2004 11:49 am

Per Carlsson skrev:Du har rätt Micha... den har vi glömt bort så vi får börja köra den igen! :D

Hoppas på det....det är ju lite variation i den + att den är lätt att lära sig...
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Nästa

Återgå till Klacken