Dåligt visk i klacken

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Dåligt visk i klacken

Inläggav one of the Ladies » ons okt 13, 2004 4:44 pm

Va på matchen Lakers-Nyköping och när det bara är ett par minuter kvar, Lakers har en klar ledning så hör jag bakom mig "kör nu för fan, det ska vara blodsmak i munnen" Vaddå trodde personen som sa detta att spelarna inte hade det?? Att de bara skulle valsa runt! Killarna slet järnet! Som spelare vet jag hur de sista minuterna känns! Skärpnin!! Laget ska väll stöttas! i övrigt tycker jag LLakejerna gör ett hättebra jobb med att heja fram laget! Tycker det är synd att sånna rötägg finns bara, de kan ju ge sig ut på isen och köra en match själva då! och se vad blodsmaken sitter
one of the Ladies
Forumamatör

Inläggav Ambassador » ons okt 13, 2004 5:06 pm

Ibland har det varit lojt mot slutet i vissa matcher...
Så viss kritik är nog befogad.....men att säga det på det sättet låter inte vidare snyggt....
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav Putte#24 » tor okt 14, 2004 9:17 am

En person i klacken... :roll:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav nr 12 » tor okt 14, 2004 9:20 am

Det ska vara blodsmak i munnen på dom som står i klacken och stöder Lakers! Vad annars?
nr 12

Inläggav Per Carlsson » tor okt 14, 2004 9:37 am

Vare sig det var menat till laget eller till oss i klacken så är det ju helt rätt. Spelarna SKA ha blodsmak, klacken SKA ha blodsmak i munnen när det är slutminuter. Jag ser verkligen inte problemet i detta. Du får ursäkta mig "one of the Ladies" men jag tycker du gör en höna av en fjäder.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Micha » tor okt 14, 2004 9:39 am

Likväl som det klagas på ståplats, jämte klacken eller på sittplats så finns det alltid de som gnäller...det kan ju vara en som står i klacken för det är häftigt!!??

Rötägg finns överallt...
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Inläggav one of the Ladies » tor okt 14, 2004 9:55 am

Höna av en fjäder...kanske! Tyvärr upprepas det ju! Man ska inte hålla på och säga så om man inte kan utföra det själv. Denne man hade (efter en snabb bedömning) nog inte haft skridskor på fötterna...någonsin!
one of the Ladies
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » tor okt 14, 2004 10:16 am

Kallar du det att vara ett rötägg om man skriker att det ska vara blodsmak i munnen ? 8O
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav one of the Ladies » tor okt 14, 2004 10:31 am

Man ska heja utav bara *piiip*! men kan man inte utföra det själv så... sen tror jag inte killarna hade annat än blodsmak i munnen!
one of the Ladies
Forumamatör

Inläggav Micha » tor okt 14, 2004 5:40 pm

Per Carlsson skrev:Kallar du det att vara ett rötägg om man skriker att det ska vara blodsmak i munnen ? 8O

Nej, missförstå inte.... Det jag menar att även om spelarna kämpar finns det de som skriker och klankar ner på spelarna....och jga kan inte tänka mig att dessa enbart förekommer på ståplats, utanför klacken...

Om man gapar och skriker, klankar ner, trots att spelarna kämpar, spelar bra eller leder med 3 mål, då är man ett rötägg...

F´låt om det var lite otydligt.... :roll:
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Inläggav Bortsprungen Lakej » tor okt 14, 2004 7:06 pm

Man ska heja utav bara *piiip*! men kan man inte utföra det själv så... sen tror jag inte killarna hade annat än blodsmak i munnen!

:lol:
Användarvisningsbild
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Inläggav dolitle » tor okt 14, 2004 8:39 pm

one of the Ladies skrev:Man ska heja utav bara *piiip*! men kan man inte utföra det själv så...

Hmm, hur menar du här egentligen ??

Jag betalar 80 :- för varje match. Har jag då inte rätt att kräva att spelarna ger järnet hela matchen, varje match, bara för att jag själv inte kan spela hockey ??

Publiken betalar för att se dem spela, då har man även rätt att kräva att dom ska kämpa.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tor okt 14, 2004 8:47 pm

Alltså..................
Är det någon som tror att spelarna inte gör sitt bästa?
Dom som någon gång själva har utövat någon som helst idrott vet mycket väl att man vissa dagar inte är helt på topp.
Eller tror ni att våra lirare helt enkelt kommer överrens om att "idag tar vi det lungt grabbar".
Det kan ju finnas en liten risk att motståndaren är bättre, otroligt, men fullt möjligt.
Alla lag eller idrottsutövare åker väl på onödiga förluster någon gång.
Samla ihop Er och ställ upp för LAKERS.
Framåt kamrater..........................
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » tor okt 14, 2004 9:36 pm

[quote="Dolitle"]... bara för att jag själv inte kan spela hockey ?? .../quote]
Nu ska du inte vara blygsam Dolitle. Du har ju för bövelen kvalificerat dig för Lakej Hockey! ;)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav dolitle » fre okt 15, 2004 3:38 pm

Tack Lakaj :) , men jag menade mer allmänt som jag vet att du förstår.

Alla som står i hallen som har betalt vad det kostar har rätt att kräva att spelarna gör sitt bästa. Gammal som ung, frisk som sjuk, stor som liten, hockeyproffs som korpenlirare osv....
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » fre okt 15, 2004 4:14 pm

Jo, även om jag är emot all negativ (destruktiv) kritik, så kan jag knappast definiera det som "ett rötägg" om en person i klacken viskar till sin granne att spelarna borde jobba så att de har blodsmak i munnen. Jag tror att andra supporterklubbar har en helt annan definition på vad de betraktar som "rötägg". Jag vill inte säga vilka eftersom AIA får så mycket skit ändå... ;) De har trots allt många bra supportrar också.

Vi ska kräva att alla gör sitt bästa/har blodsmak i munnen, men vi kan inte kräva att alla lyckas nå upp till sin högsta nivå i varje match. Hur mycket vi än betalar dem så är det en omöjlighet att kräva det.
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Micha » fre okt 15, 2004 6:06 pm

Jo, en person som klagar oavsett hur laget spelar kallar jag ett rötägg... har en "gubbe" (om man får använda sig av det uttrycket?) som står ganska nära mig i nästan varje match...han surar å gapar och skriker hur bra än laget spelar. Det är ett rötägg...att han sen jublar som aldrig förr när det blir mål är ju en annan femma... Jag tycker inte att man kan gapa å skrika för allt, särskilt inte när laget spelar bra...det är en annan sak om det är befogat...är det inte det tycker jag att det är dålig stil...
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » fre okt 15, 2004 6:08 pm

Att du inte säger till Rötägget, eller helt enkelt bara går och ställer dig ngnannanstans?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » fre okt 15, 2004 6:10 pm

Tål man inte höra sånt har man inte i en ishall att göra. Det tycker jag personligen och det står jag för.

Sen tycker jag att hela denna diskussonen är sjukt patetisk. Som jag sa tidigare, snacka om att göra en höna av en fjäder.

Jag har hört tusen gånger värre saker skrikas under i princip vartenda match.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » fre okt 15, 2004 6:25 pm

Denna tråden är riktigt kul! :lol:
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Lakers00 » fre okt 15, 2004 6:36 pm

Per Carlsson skrev:Tål man inte höra sånt har man inte i en ishall att göra. Det tycker jag personligen och det står jag för.

Sen tycker jag att hela denna diskussonen är sjukt patetisk. Som jag sa tidigare, snacka om att göra en höna av en fjäder.

Håller med dig.....lägg ner denna :oops: tråd.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Micha » fre okt 15, 2004 6:39 pm

Jaja, göra en höna av en fjäder...måste väl få säga vad man tycker?

Jag säger inte till för alla har ju rätt till sin åsikt...jag fixar att höra det, därför ställer jag inte mig någon annanstans, tycker bara att det är konstigt att man bara klagar...för att när Lakers gör mål jubla som tusan.

Om jag tycker att det är ett rötägg kan jag väl få tycka det...
:roll:
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Inläggav one of the Ladies » fre okt 15, 2004 7:21 pm

Jo det jag menar är att när man verkligen ser att spelarna kämpar och de ger allt de har! Så blir man besviken på de i publiken som inte ser detta. vet inte om jag tar åt mig så eftersom jag själv är aktiv och vet hur det känns framåt slutet av en match...

Däremot om det går dåligt så kan man visst ha förståelse för att publiken är missnöjd, men då vet man det själv!
one of the Ladies
Forumamatör

Inläggav one of the Ladies » fre okt 15, 2004 7:22 pm

Lakers00 skrev:
Per Carlsson skrev:Tål man inte höra sånt har man inte i en ishall att göra. Det tycker jag personligen och det står jag för.

Håller med dig.....lägg ner denna :oops: tråd.

Det får ju stå för dig! tycker ni det är patetsikt så tvingade jag ingen att svara på inlägget! Det vad du själv som valde det!
one of the Ladies
Forumamatör

Inläggav one of the Ladies » fre okt 15, 2004 7:28 pm

c70t5 skrev:Att du inte säger till Rötägget, eller helt enkelt bara går och ställer dig ngnannanstans?

/T5!!

Hade det varit en dålig match så kan jag forstå att det dyker upp både de ena och de andra kommentarerna men när killarna ahde gjort en sån kanonmatch, blev bara ställd!
one of the Ladies
Forumamatör

Inläggav C70T5 » fre okt 15, 2004 7:50 pm

one of the Ladies:
Det var inte ditt inlägg som jag responerade på utan det var "Michas" inlägg. Men att det fälls både negativa och positiva kommentarer under en match det hör ju till för tusan, man är ju inte mer än människa, och vill man inte höra på det, tja, då kan man köpa hörsellurar alt öronproppar eller helt enkelt skippa matchen.
Det finns väl inte en enda match, vilken sport som helst, där det inte kritiseras, både med ris och ros.
Take the pain And play the game!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » fre okt 15, 2004 9:50 pm

LaKaj ca 0,8 promille:
Målar man hästen grön så syns den inte i gräset. ;)
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » lör okt 16, 2004 10:01 am

Hela diskussionen handlade från början om vad någon från klacken skrikit.

Jag säger så här, hade det inte varit för klacken hade inte laget fått mkt till stöd. Utan LL hade det vart lika dött i Lakerdome som i alla andra hallar i SHA. LL får med sig övrig publik och på så vis skapar vi ett jävligt bra drag. Dit jag vill komma med detta är att i motgång så ställer vi upp på laget även när de spelar dåligt. Ger man då allt från läktarplats och hejar på killarna i laget men samtidigt ser att de inte alls spelar i närheten av sin kapacitet, ja då är det inte det minsta konstigt om det kommer en eller annan mindre konstruktiv kommentar från läktarplats. Bara det inte går till överdrift och publiken slutar stötta laget. Tilläggas bör väl även att det är sååååå mkt mer "rötäggs-kommentarer" från andra platser i hallen än i klacken. Sittplats eller i mitten sv ståplats är nog de ställena där de flesta gnällspikarna håller till. Tänk på det, att allt som skriks i hallen inte kommer från klacken.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » lör okt 16, 2004 11:35 am

Helt rätt Per,eftersom jag nu står nästan i mitten på ståplats där vissa inte skräder orden oavsett om spelarna inte är dåliga så skälls det hela tiden,hur laget skulle spela utan att få skällsord över sig vet jag inte men jag tror inte det finns ngt lag som kan spela så dom skulle bli nöjda å sen det här dj...a klankandet på vissa spelare hur bra dom än spelar men men det är ngt man får ta och visst får man ju bli besviken på sitt lag för med den uppbackning dom får av oss fans så tycker man dom ska kämpa tills dom går på knäna,sen har ju alla dåliga dagar å för egen del så är jag rätt lung av mig men när det är derbyn å bortamatcher kommer det även här en dålig kommentar ibland.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav baronen » ons nov 17, 2004 12:18 pm

"Skandal matchen" hemma mot Mörrum senast satt jag på sittplats läktaren och iaktog vad en grupp på 4-5 st karlar är:
-AVGÅ Fagervall! Vi ska till SA utan dig! Ta hem Nygren igen!
Jag förstår mig inte på sånt här folk, serien är väll långt ifrån avgjord, eller? Vad har dem i en ishall och göra. Tycker det är en skamm och gapa ut sånt här.
Användarvisningsbild
baronen
Forumentusiast

Inläggav Viktor666 » ons nov 17, 2004 1:17 pm

baronen skrev:"Skandal matchen" hemma mot Mörrum senast satt jag på sittplats läktaren och iaktog vad en grupp på 4-5 st karlar är:
-AVGÅ Fagervall! Vi ska till SA utan dig! Ta hem Nygren igen!
Jag förstår mig inte på sånt här folk, serien är väll långt ifrån avgjord, eller? Vad har dem i en ishall och göra. Tycker det är en skamm och gapa ut sånt här.

Jo, det är tråkigt men faktum är att en stor del av publiken i Lakerdome, och förmodligen i de flesta andra hallar också, hör till kategorin "läktarcoacher" och från sådana människor kommer det gnäll vare sig man vinner eller förlorar, tyvärr... :cry:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Dragkampslakej » ons nov 17, 2004 2:51 pm

Bra sagt! Och sådana där läktarcoacher tror sig ha minst steg 4 i coach o tränarutbildning!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Återgå till Klacken