En klack i hallen!

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

En klack i hallen!

Inläggav Per Carlsson » tor dec 09, 2004 12:36 am

Wooohoo!!! :clap: :headbang:

Vilket jävla gott drag det var i Oskarshamn ikväll! Fick rysningar flera gånger!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Tobias » tor dec 09, 2004 12:40 am

!!!!!!
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Användarvisningsbild
Tobias
Site Admin

Inläggav LaKaj » tor dec 09, 2004 12:40 am

Ståpälsen har inte lagt sig än och tinnitusen ringer härligt i öronen! ;)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Boomer » tor dec 09, 2004 12:40 am

Fan va kul det var i dag !!! Tänk om det kunde vara så alltid :roll:

Aj aj vad det kommer bli hest i morgon :D
HOCKEY ÄR TOKSKOJ
Användarvisningsbild
Boomer
Forumdemon

Inläggav buck » tor dec 09, 2004 1:10 am

Synd bara att de som röjer loss som påtända illrar på bortaplan inte har samma fallenhet hemma! :\
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav KyriakoS » tor dec 09, 2004 2:14 am

det va så underbart så.... tänk om man hade så många på varje match borta...ojoj *drömmar* eller?
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Viktor666 » tor dec 09, 2004 6:58 am

LaKaj skrev:Ståpälsen har inte lagt sig än och tinnitusen ringer härligt i öronen! ;)

Tur att det finns tinnitus så man vet vilken tonart man ska sjunga... 8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav erok » tor dec 09, 2004 6:59 am

Fantastiskt att se och höra lakejerna igår.Synd bara att man har en blixtrande huvudvärk :roll:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lille meg » tor dec 09, 2004 9:19 am

SMP är av samma uppfattning som oss; bara en klack i hallen :D :clap: :ok: Mäktigt!!
Lite hest i dag, men va fan, är man inte hes så har man inte gjort sitt jobb!
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inläggav serra » tor dec 09, 2004 1:29 pm

"Jag måste bara säga några ord om stödet vi fick i Oskarshamn. Det är bland det mäktigaste som vi upplevt. Håret reste sig på hela kroppen! Att sitta i bortalagets omklädningsrum inför matchen och ENDAST höra sin egen klack genom väggarna är en svårbeskrivlig känsla, men jag skall försöka; Tänk dig själv stå i mittpunkten efter att ha gjort det mest fantastiska på ditt jobb och alla ropar ditt namn… förlåt, jag menar sjunger ditt namn i 2,5 timmar.

Lakejerna – ni är BÄST!"
Jocke

:)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » tor dec 09, 2004 1:32 pm

Ur IKO:s referat...

Flera busslaster med Lakersfans hade rest till Oskarshamn och när alla sjöng och klappade kändes det nästan mer som en engelsk ligamatch i fotboll än en allsvensk hockeymatch.
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav KyriakoS » tor dec 09, 2004 1:32 pm

OOOOOOOOOOOOOOLEEEEEE

FAGERVALLS EGNA LAKEJER!!!
EVERTSSONS EGNA LAKEJER!!!
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav serra » tor dec 09, 2004 2:22 pm

från oskarshamns forum....
"Var på matchen i går mot Växjö. Snacka om tryck i klacken, rent av störande att höra deras ramsor hela tiden"
he he he....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » tor dec 09, 2004 3:34 pm

Hoppas att AIA oxå tycker det är störande i morgon.. :lol:

Hoppas även att Ståplats ( med Bizon ) kan hålla igång hela matchen ( det var allt lite dåligt tryck mot Skövde )

Jag ska försöka få med mig "min" sektion på sittplats.. :wink:

Växjö Lakers är de bästa!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Cilla » tor dec 09, 2004 3:52 pm

I gonna help yuo!!! :D :D :D :clap: :clap: :clap:
Lakers now and forever

Cilla
Användarvisningsbild
Cilla
Forumentusiast

Inläggav Varanen » tor dec 09, 2004 4:56 pm

Jag får ståpäls av den positiva stämningen...PÅ FORUMET. Hockey är TOKSKOJ igen! :D
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » tor dec 09, 2004 4:58 pm

Lång, men trevlig läsning (för oss) från IKO:s forum:
"Verkligen imponerande av Lakers Lakejer igår, det ska man inte sticka under stolen med.
Men något sådant kommer aldrig (ALDRIG!!!!) kunna åstadkommas i Oskarshamn. Inte idag, inte imorgon, inte om tio år.
Vi har varit inne på det tidigare: "Oskarshamnsmentaliteten".
I Lakersklacken igår fanns folk av olika kön, ålder, storlek och bakgrund. I Växjö är det accepterat för en 45-årig tvåbarnspappa att ställa sig i Lakersklacken, dra på sig en röd eller gul matchtröja och sjunga/skrika tills stämbanden blöder.
Skulle en 45-årig tvåbarnspappa våga ställa sig i Oskarshamnsklacken, Moore Support? Nej. "Vad ska andra tycka?" Det är just det som är problemet, andra tycker inte det är okej att stå i Moore Support.

Tyvärr.
Moore Support kommer aldrig (ALDRIG!!) kunna få ihop tre bussar till en bortamatch där över 70 % (ja, inte ens 50 %) har matchtröja och skriker.

Vi går en kamp mot vår egen stad. En kamp vi aldrig kommer vinna. Moore Support är och förblir vad vi är idag.
Vi kommer aldrig bli några Lakers Lakejer (tack och lov för det, visserligen), åtminstone kommer vi aldrig bli av den storleken. Aldrig.

Dessutom: Växjö Lakers byggdes upp av hockeyälskare, riktiga fans. Såg det igår, där tittar man mer snett på de som inte skriker "Lakers" följt av tre handlapp än de som gör det. Tvärtom i Oskarshamn (med förstås med "IK" förljt av tre handklapp). I Växjö är det standard, i Oskarshamn får vi vara glada för några applåder under matchens gång.
IK Oskarshamn har allt för länge styrts av slipsgubbar. Lakers av RIKTIGA hockeyälskare. Det är skillnaden.

Tyvärr "

:clap: :clap: :clap:
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Coffe #800 » tor dec 09, 2004 5:30 pm

det ända som känns i kroppen nu är att man är trött och så satans jävla glad över gårdagens bravad... det ända som känns mer än gårdagen nu är ett riktigt JÄVLAR ANAMMA !!!! asså jag vill ge allt för att vi ska ta segern i mon!!!! och för att lakers ska lyckas så ska vi banne mej lyckas på läktaren me !!!! HALLÅÅ ??? det är fredag ... tänk er en fredag någon/Några öl i kroppen ( för er som får ) och sedan gå på hockey och skrika ut allt som finns inom er... asså i mon skulle jag vilja böna och be till alla som va me i oskarshamn att när klacken drar igång något hjälp till att pusha på!!!! Även INNAN matchstart ni såg juh själva vad fagervall skrev i dag!!! skulle vilja skrika lika mycket innan matchen som vi gjorde i oskarshamns matchen om vi ska ta en vinnst i morgon så måste det skrikas utav bara fasen !!! ni som va med i oskarhamn vet förmodligen vad jag menar ... om vi ska vinna matchen i mon ska vi främmst hjälpa vårat lag till en seger och där med förhoppningsvis gå ett steg närmare SA och dels knäcka alla AIAare som tror att dom är så bra och att dom är bäst... ända tills dom har kommit till vårat LAKEDOME i mon och hört vad vi går för!!! ALLA ABSOLUT ALLA som är i hallen i morgon ska skrika!! det är inte förbjudet att skrika ( ÄVEN NI PÅ SITTPLATS ) snälla hjälp till i morgon !!!!!

HJÄLP LAKERS TILL EN SEGER

Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Baloo » tor dec 09, 2004 6:28 pm

Stolt så satans stolt att vara Lakej. Efter gårdagens uppvisning i läktar"kultur". Somnade med ett leende på läpparna med ett lätt ringande av åååå VLH vi älskar VÄXJÖ LAKERS i öronen. UNDERBART tack till alla som var där.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Putte#24 » tor dec 09, 2004 7:14 pm

Kul att se flera av IKO-spelarna ge vår klack en applåd på utvägen. :clap:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav out4speed » tor dec 09, 2004 9:21 pm

Putte/LL skrev:Kul att se flera av IKO-spelarna ge vår klack en applåd på utvägen. :clap:

Tycker det var riktigt bra gjort av iko spelarna att hylla en annan klack som gjort sej förtjänt av det.

Igår var enda gången jag fick sitta på sittplats och beskåda klacken på en borta match . Dock kul att få lite perspektiv på klacken en gång :D

Var ju redan fullt när jag kom.

Men grymt var det , nu tar vi rögle imorn .
Senast redigerad av out4speed tor dec 09, 2004 9:55 pm, redigerad totalt 1 gång.
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast

Inläggav Åryd Lakej » tor dec 09, 2004 9:47 pm

Ja ta åt er nu å njut alla ni som jobbar med klack,resor å mycket annat inom Lakejerna för det är ni värda,kan nog säga att ALLA som följer med på resor å hjälper till att klappa,skrika å sjunga å ta en ÖL :D är mycket tacksamma för att ni finns.
PS:Undrar vad man gjort annars
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Dragkampslakej » fre dec 10, 2004 12:41 am

Hmm jag borde sova nu ska ju upp i ottan! Nåväl att läsa Fagerwalls komentar efter matchen i Oskarshamn gör en nästan lipfärdig av stolthet. Man kan bara konstratera att vi har det rätta virket i klacken och Bizon är Växjös bästa klackmotor! Det kvittar om det blir superallsvenskan eller inte, laget har visat moral och vunnit är det 6 matcher i rad? Spelglädje, offervilja och hjärta!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav hassa » fre dec 10, 2004 3:27 pm

Fagervalls kommentar på vaxjolakers.nu:

"Jag måste bara säga några ord om stödet vi fick i Oskarshamn. Det är bland det mäktigaste som vi upplevt. Håret reste sig på hela kroppen! Att sitta i bortalagets omklädningsrum inför matchen och ENDAST höra sin egen klack genom väggarna är en svårbeskrivlig känsla, men jag skall försöka; Tänk dig själv stå i mittpunkten efter att ha gjort det mest fantastiska på ditt jobb och alla ropar ditt namn… förlåt, jag menar sjunger ditt namn i 2,5 timmar.

Lakejerna – ni är BÄST!
Jocke"

RESPECT!!
Slutspel!
Användarvisningsbild
hassa
Forumproffs

Återgå till Klacken