VI VANN MATCHEN!

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

VI VANN MATCHEN!

Inläggav Per_växjö » fre dec 10, 2004 10:43 pm

Läktarmatchen då... AIA spenderade ju mest tid på att sjunga "Hadelöv är en f***a". Mycket bra tryck i klacken idag! :clap:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre dec 10, 2004 10:53 pm

Det fanns bara en klack i hallen, det existerade inte ens en gång en tendens till motståndarklack, Doch var det några "svin" som stod i buren där bortaklacken brukar stå, men de kunde väl knappast representera AIA, det kan jag väl inte tro, efter vad jag hörde i andra perren, de som var där var inte värda smutsen under mina skor.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » fre dec 10, 2004 10:57 pm

Jodå, det var bra ös trots att det grinade emot. Bara att hålla uppe samma goda stämning när det tar ny fart igen. Den andra klacken.. :lol: :oops:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav KyriakoS » fre dec 10, 2004 10:58 pm

jag tyckte inte vi höll trycket vid flera tillfällen....men det har jag skrivit i ett annat inlägg nu..
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav alfax » fre dec 10, 2004 11:06 pm

Räven skrev:Det fanns bara en klack i hallen, det existerade inte ens en gång en tendens till motståndarklack, Doch var det några "svin" som stod i buren där bortaklacken brukar stå, men de kunde väl knappast representera AIA, det kan jag väl inte tro, efter vad jag hörde i andra perren, de som var där var inte värda smutsen under mina skor.

FRUKTANSVÄRT är ordet ,Känns härligt att tillhöra en klack som inte håller på med sådant.Tänk var orden från Oskarshamn och andra klubbar värmer om Vår klack.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre dec 10, 2004 11:18 pm

Ja, Alfax om det kommer en bekräftelse från fd Danmark att det var representanter från AIA som skämde ut sig på detta vis, så kommer jag för all framtid att komma ihåg dessa små "svin" och aldrig kommer de att kunna gottgöra vad de gjorde idag. Lita på att jag är upprörd och förbannad.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stanger » fre dec 10, 2004 11:21 pm

Det fanns bara en klack i hallen...AIA var bara pinsamma.
Undrar vad rögle spelarna tycker om att representera dom...jag skulle skämma röven av mig!!!

PS Förstår nu varför det finns en grupp som kallar sig Kilarna (tror jag det var) som samlas en gång om året och försöker skilja skåne från sverige genom att gräva bort det :lol:
Ut med domarn in med pucken!!!
Användarvisningsbild
Stanger
Forumamatör

Inläggav Lakerdome » fre dec 10, 2004 11:21 pm

Räven skrev:Ja, Alfax om det kommer en bekräftelse från fd Danmark att det var representanter från AIA som skämde ut sig på detta vis, så kommer jag för all framtid att komma ihåg dessa små "svin" och aldrig kommer de att kunna gottgöra vad de gjorde idag. Lita på att jag är upprörd och förbannad.

Vad gjorde dom?
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Räven » fre dec 10, 2004 11:24 pm

Jag tänker inte upprepa deras ramsa från andra perren, tyvärr det lämpar sig inte i tryck.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre dec 10, 2004 11:29 pm

Kan inte tänka mej att killar som Hofnar ,Belix ,Mygel,och någon mer som brukar vara på detta forum ,deltog i detta. I så fall har jag fått alldeles fel uppfattning om dessa.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre dec 10, 2004 11:32 pm

Ja, Alfax står de bakom AIA:s uppträdande idag, så sågar jag dem jämns med fotknölarna i fortsättningen, den saken är klar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Tobias » fre dec 10, 2004 11:35 pm

Det är lite orättvist att skriva 'AIA' var pinsamma. Det var långt ifrån majoriteten som sjöng den ramsan.
Dock kunde kanske de trogna supportrarna försöka styra av ramsan någon gång under de 15 minuter som den höll på.
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Användarvisningsbild
Tobias
Site Admin

Inläggav Räven » fre dec 10, 2004 11:40 pm

Det var en klar majoritet som sjöng den ramsan, jag iaktog dom jävligt noga.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre dec 10, 2004 11:41 pm

Stanger skrev:Det fanns bara en klack i hallen...AIA var bara pinsamma.
Undrar vad rögle spelarna tycker om att representera dom...jag skulle skämma röven av mig!!!

PS Förstår nu varför det finns en grupp som kallar sig Kilarna (tror jag det var) som samlas en gång om året och försöker skilja skåne från sverige genom att gräva bort det :lol:

Har för mig dom heter "Spettets Vänner". Jag blev medlem i den föreninge när jag gjorde lumpen 1989 :lol: . Kostade bara 1 krona!! :hbang:

Håller med dig Alfax, att försöka psyka målvakten hör ju till, men dom ordvalen var under all kritik. Undrar hur många föräldrar som fick konstiga frågor av sina barn i Lakerdome ikväll? Nä, det var lågt. :notOK:

Skärpning AIA...
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » fre dec 10, 2004 11:43 pm

Lågt!!!!!!! det var under skosulenivå, det låg på de encelliga amöbornas nivå.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » fre dec 10, 2004 11:44 pm

Räven skrev:Det var en klar majoritet som sjöng den ramsan, jag iaktog dom jävligt noga.

Håller med dig till 100% Räven...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre dec 10, 2004 11:49 pm

Japp, jag är så pass uppretad att jag inte vet hur jag ska lugna ner mig för tillfället. Ouzo var helt verkningslöst ikväll.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » fre dec 10, 2004 11:55 pm

Eftersom jag befann mig på andra sidan hallen sett från Grisklacken,( :oops: jag har sittplats :oops: ), så kan jag bara säga att det var större delen av klacken som "sjöng "med i
något som jag efter många, många år på olika idrottsarenor, upplevde som det mest pinsamma jag har hört.
Det var precis samma ramsa som någon Rögleidiot skrev på detta forum för någon vecka sedan. Detta ursäktades med att det var ingen riktig röglesupporter.
Men ikväll har dom riktiga röglesupportrarna visat sig från precis samma sida.
PINSAMT!!!!!!
Sveriges sämsta klack, utan konkurrens. :asshole:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 12:00 am

Exakt, de intog mycket snabbt den placeringen som ligger längst under jorden yta.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Hofnar » lör dec 11, 2004 1:20 am

Era reaktioner är till viss del förståeliga, men de är kraftigt uppförstorade då ni uttrycker er i affekt. Det är också förståeligt.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla detta, för oavsett vad jag säger/skriver så kommer jag att bli sågad. Det bästa för min egen del hade nog varit att knipa käft, men det ligger inte riktigt för mig att göra det.

Hade Hadelöv inte kommit till er från MIF, så hade ramsan inte "skapats". Jag begär inte att ni ska förstå Rögles förhållande till MIF, i synnerhet bland fansen. Det går inte att förklara, så därför avstår jag. Men aggen sitter otroligt djupt, och den lever vidare över generationsgränser.

Jag tror att de flesta härinne någon gång har kallat en domare för jävel. Ikväll kallades Hadelöv för f***a av Rögleklacken. Rent principiellt är det ingen skillnad på dessa. Att kalla en enskild individ för ett okvädesord. Jag medger dock att det är en viss nyansskillnad mellan jävel och f***a.

Sen tyckte jag att den blev väldigt för mycket långdragen. Att dra den ett par gånger, ok, men i en halv period (eller närmare en hel) blev "to much", för de flesta på bortastå. Men några få höll liv i den hela tiden, och hojtarolja i kombination med grupptillhörighet (vi mot resten av ishallen) och sådana saker gjorde att den ökade i intensitet hela tiden.

Det är inget som helst personligt mot Andreas Hadelöv, men han tillhör Pörssi Nilsson och det räcker.
Jag är därmed glad att ni inte hörde några av de andra Malmöramsorna som sjöngs, vilka var betydligt värre.

Men jag noterar med viss förnöjsamhet att Växjöfans som var i andra änden av hallen hörde sången. Så jäkla ohörbara var "vi" alltså inte?
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 1:31 am

Man kan kalla det för personangrepp, helt klart.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » lör dec 11, 2004 1:35 am

Håller med Räven än en gång till 100 %
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav mosquito » lör dec 11, 2004 1:37 am

tyvärr så är all gammal respekt för aia ett minne blott
yippie
Användarvisningsbild
mosquito
Forumamatör

Inläggav Hofnar » lör dec 11, 2004 1:41 am

Räven skrev:Man kan kalla det för personangrepp, helt klart.

Då är det din rättighet att polisanmäla de personer som sjungit det, för förtal.

Eller så har du förhoppningsvis en lite annorlunda syn på det hela om några dagar 8)
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 1:42 am

Det är ett personangrepp, därom råder det inga tvivel, men det kommer såklart inte att bli någon polisanmälan för det.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav AIA_Rögle » lör dec 11, 2004 2:25 am

Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt era inlägg.
Om vi är Sveriges sämsta klack är ju ni den definitivt roligaste !!
Att bli upprörda för att vi sjunger om er målvakt är ju skrattretande.
Sen att hälften av oss är under 20 är ju ännu roligare.
PS: Vad är ert snitt 40-50 ??

HADELÖV E EN :twisted:
AIA_Rögle
Forumamatör

Inläggav Tobias » lör dec 11, 2004 2:27 am

Jag tycker inte ramsan i sig är så fruktansvärt farlig. Men tiden den höll på och att ingen försökte stoppa den efter några rundor är jag lite besviken på...

Sen hofnar var det inte du själv som ville att våra moderatorer skulle ta bort ett inlägg av ett röglefan där det stod "hadelöv är en f***a" ?

[EDIT] Här var det: http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=6899
D. Hasselhoff
Användarvisningsbild
Tobias
Site Admin

Inläggav Hofnar » lör dec 11, 2004 2:31 am

hum-idle skrev:Sen hofnar var det inte du själv som ville att våra moderatorer skulle ta bort ett inlägg av ett röglefan där det stod "hadelöv är en f***a" ?

Jag hoppas du förstår att det är en viss skillnad på att häva ur sig något själv, och citera vad andra (Växjö- och Rögleanhängare) sagt, sjungit och tidigare citerat?
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inläggav Tobias » lör dec 11, 2004 2:33 am

Nu förstår jag inte alls ?

Är det värre att en enskild individ häver ut sig en sån sak på ett forum än att 50st skriker ut det i en hall med 3000personer i ?
Eller missuppfattade jag ditt svar ?
D. Hasselhoff
Användarvisningsbild
Tobias
Site Admin

Inläggav Hofnar » lör dec 11, 2004 2:44 am

hum-idle skrev:Nu förstår jag inte alls ?

Är det värre att en enskild individ häver ut sig en sån sak på ett forum än att 50st skriker ut det i en hall med 3000personer i ?
Eller missuppfattade jag ditt svar ?

Jag vet inte om du missuppfattar eller avsiktligt misstolkar, för att försöka provocera fram en reaktion från min sida.

Men jag överlåter till dina kompisar att förklara skillnaderna mellan etikett på nätet, s.k. "netikett", och vad en hejaklack sjunger under en hockeymatch.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inläggav rbk_ » lör dec 11, 2004 10:43 am

Förstår delvis att ni är upprörda.
Jag håller dock med Hofnar, Hadelöv kom till er från Malmö och relationen mellan Rögle och MIF skulle utomstående inte förstå om man så skulle förklara länge och väl.

En del skriver att hälften som står i AIA är under 20 år. Förstår inte var folk fått det ifrån, det stämmer nämligen inte alls. Antagligen har folk hävt ur sig det i vredesmod precis som man påstod att "alla i apburen är svin".
Kanske personangrepp det med?

Ni kanske tycker att man BARA ska heja på sitt eget lag.
Visst jag håller delvis med men det ska vara lite het stämning på läktaren.
Om ni inte håller med mig där så förstår ni inte vad hockeykultur är.
I övrigt tyckte jag att AIA krossade Växjöklacken igår. :D
Lycka till i fortsättningsserien. 8)

"Som som som AIA kan ni aldrig bli!"
Användarvisningsbild
rbk_
Forumamatör

Inläggav erok » lör dec 11, 2004 10:54 am

Som som somAIA vill jag aldrig bli :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » lör dec 11, 2004 11:51 am

rbk_ skrev:En del skriver att hälften som står i AIA är under 20 år. Förstår inte var folk fått det ifrån, det stämmer nämligen inte alls.

Hmm.. hade fallet varit så så hade jag kanske kunnat smälta det... pubertala öldrickare kan ju hosta ur sej vad som... nu blev jag mest konfunderad! ;)

Nåväl, jag tror att vi och AIA har lite olika sätt att se på det hela. Våran ståndpunkt är att vara ett stöd för VÅRT lag, inte ödsla för mycket energi på domare eller motståndare.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 12:01 pm

En klacks syfte verkar skilja avsevärt mellan klackarna och sättet att nå sina mål är ljusår ifrån varandra, till Lakejernas fördel.

Inte skulle jag vara stolt om mina barn tillhörde AIA (under förutsättning att jag var boende i Ängelholm/Helsingborg)
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » lör dec 11, 2004 12:15 pm

alfax skrev:Kan inte tänka mej att killar som Hofnar ,Belix ,Mygel,och någon mer som brukar vara på detta forum ,deltog i detta. I så fall har jag fått alldeles fel uppfattning om dessa.

Då har du nog fått fel uppfattning av mig, eftersom jag var med o komponera ramsan samt var en av dem som höll igång den så länge som möjligt.

Jag är AIA:are, vilket innebär att när det är match så är det enbart fokus på en sak; seger för Rögle. Om en motståndare häcklas eller psykas för att han är MIFFare eller för att få han ur balans, bryr jag mig inte ett dugg om. Jag vet att Lakejerna är väldigt gulligull på många sätt jämfört med AIA, men tro inte att ni ska kunna ändra oss eller få oss att framstå som dåliga när vi gör det vi står får. AIA har lyckats tvätta bort det värsta av vårt rykte när det gäller våld o huliganism, men den inställning som ni verkar ha om motståndar lagen o motståndar klackarna kommer ni aldrig få AIA inta.

När det gäller själva klack matchen har man som vanligt svårt att uttala sig då jag stodd i mitten av AIA. Men, för at dra fram gamla lik, det är fruktansvärt tråkigt att en sådan mäktig o stor klack som Lakers använder sig av en trumma. Det är nästan otroligt. Ni skulle lätt kunnat vara en av de bästa klackarna i Sverige med lite större o fyndigare sång repetoar och enbart händer + röster.

När det frågan om Rögle är glada över en klack som AIA så kan jag bekräfta att så är fallet. Festade med dem efter matchen igår då de firade seriesegern o de var alla mäkta glada över AIA:s gästspel i Växjö. Och ja, de hörde allt vi sjöng....
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Nästa

Återgå till Klacken