Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakershjärta71 skrev:Putte, tro det eller ej, jag tycker ingenting. Jag tror väl mer för hockeybesökarens bästa att denne ska undvika att grubbla för mycket på vad jag kan tycka är bagateller, som gör att folk hellre sitter hemma och surar för att allt inte ser ut som det gör exakt hemma. Det gör det knappast aldrig var man än kommer. Det är det här som gör mig så förundrad, att Lakers inte mäktar med att locka i snitt 3000-3500 åskådare/match i nuvarande hall, som man uppenbarligen skulle göra minst när den nya står klar.PutteA skrev:Du ställer många frågor Lakershjärta, men du svarar sällan på några. Vad tror du da?
Vad tror du den nya hallen kommer innebära när det gäller publiksnitt, och varför tycker du så??
Du kanske tycker vi skulle skita i en ny arena, och knegat på i den gamla kartongen?
Sedan försöker jag bara resonera mig fram med er hjälp för att finna kloka svar. Jag vill förstå hur människan fungerar i det här fallet. Jag har kanske svårt att förstå, men faktum är att det finns ibland saker i världen som människor kan ha svårt att förstå, t.ex. Varför finns vi här på jorden?
Men vad är det ni andra förstår så bra, som jag tycker är märkligt fenomen, som gör att plötsligt ointresserade personer som inte sett en hockeymatch här sedan 1997 vill ta sig till hallen för att betala för en hockeymatch de aldrig gjort tidigare bara för att man har byggt en modernare hall? Inte ens de som ÄR intresserade av Lakers avstår i brist på modernare hall, bara för att det finns individer som är "allergiska" mot lite trängsel, offentliga toaletter, köer. Man offrar alltså att hellre stanna hemma än att få kolla på ett av ens favoritsporter.? Man får väl helt enkelt planera bättre när man går på toaletten, när man tar sitt kaffe osv så slipper man de värsta köerna. Men jag vet, alla är och kan inte vara så ödmjuka som jag.. Men vi pratar om tusentals fler personer till den nya hallen i så gott som till varje match. Har vi denna population i Växjö? Måste inte orten ha en stor portion tur också? Vi är ju alla individer. Ni kanske har rätt, men jag är inte helt övertygad om att publiksiffrorna över tid kommer att öka i sådan omfattning som ni hävdar här. Möjligtvis i början, men då är jag snäll när jag säger det Först när Lakers är i Elitserien, då tror jag man kan snacka publiksiffror, bara för att jag tror att det finns personer både i och utanför Växjö som bara engagerar sig i högsta ligan och i sport på högsta nationella nivå.
Kanske man bara ska lägga ner och acceptera att människan bara är så här funtad??
Jag har många frågor, t.ex. hur många av Växjös invånare som är intresserade av hockey? Hur många av dessa väljer att inte betala för att gå på hockey? Är inte publiksiffrorna beroende av vilken population som bor på orten? Kan man locka vilka människor som helst, unga som gamla, till att gå på hockey? Kan man göra samma sak om det hade rört sporter som boule, schack, innebandy, boxning, brottning, dans osv osv?
Att jag tror som jag gör beror väl på, att jag inte vill tro att människan är så dum som den utgör sig för att vara när man avstår från hockey "live" för att bara få kolla på det bästa som finns i idrottsväg, ishockey, utan att man "måste" lägga ut RÖDA MATTAN åt folk för att de ska vilja ta sig hallen. Jag är den jag är, och alla är vi olika, finns sniket och snålt folk, människor som kanske känner sig lite förmer än andra och anser sig ska få allt på dukat "bord" för att vilja ta sig till hallen. Är väl funtad så att jag tycker, att de som ändå har ett visst hockeyintresse som inte vill gå på hockey är otacksamma och kanske rent av alltför bekväma. Hur långt är arenor i framtiden beredda att gå för att locka till sig nya åskådare?
Däremot är jag inte alls emot en ny och rymligare hall, är lika glad för det som ni andra.
Visst är det trevligt med nya och moderna ishallar, för de behöver renoveras också. Frågar mig, varför man inte har gjort något åt toalettbeståndet i hallen tidigare, byggt ut eller gjort något annat om det varit så viktigt för att locka fler personer till hallen?
Som sagt, jag har mina åsikter, tankar och ideér, en djuphet som kanske breder ut sig och ligger lite utanför era tankevyer för att finna kloka svar på hur något förhåller sig. Jag säger inte alltid att jag vet, utan ibland får jag lust att ventilera och debattera till sin spets för att bena ut och höra andras röster kring det hela. Kanske kan ni andra också få er en tankeställare över varför människan är som den här och beter sig som den gör, i detta fallet när det gäller att locka tusentals nya personer till en hockeymatch.
Jag tycker inte att det är ordbajs, så varför inte respektera det? Strunta i att vara med i debatten då, dolitle! Tror jag vet din ståndpunkt nu. Du och jag kanske är klara med varandra här om du inte kan lägga fram åsikter på ett hyffsat trevligt sätt? Har inte bett dig att delta i debatten med ditt ordförråd, så varför inte se till att bete dig hyggligt även om du inte tycker debatten stimulerar dig?dolitle skrev:Är för övrigt inte ett dugg intresserad att diskutera med någon som bara slänger ut sig en massa ordbajs för att väcka debatt.
Filter på!
dolitle skrev:Tror inte Lakershjärta71 har förstått hur man gör på ett forum.
När man har tryckt på knappen "skicka" så har man lagt sitt inlägg. Vill man sen säga ngt mer i saken, skriver man ett nytt inlägg.
Han har ju redan ändrat sitt senaste inlägg MINST 1 gång.
Super filter på!
Jag behöver väl inte ha ett eget ställningstagande om saker och ting som jag inte själv tagit nån ståndpunkt i. Det vimlar ju av liknande debatter i andra trådar, folk här som ställer frågor som de vill få svar på från andra. Därför bollar jag frågeställningar mm till andra härinne, och vill du inte vara med i den här debatten så behöver du inte delta i denna tråd, förrän det snackas om nåt annat som stimulerar dig mer. Alla är inte som du Putte. Kan du bara tänka och säga nej, "jag vill inte vara med i denna debatten för den ger mig ingenting"?PutteA skrev:Problemet med dig LH71 är att du sällan har en egen uttalad åsikt. Om jag slänger ut en fråga, så gör jag det för att kontrollera av min egen inställning mot andras. Men du verkar sällan ha en egen inställning, utan du slänger ut en frågeställning som folk besvarar med sina åsikter, sen börjar du ställa frågor på dessa svar osv osv osv. Detta blir som ett jävla debattprogram med Lars Adaktursson, där du är Adaktursson och vi är debatörer. Du slipper lägga in dina åsikter, utan bara ställer en massa frågor. Om du nu inte delar samma inställning att vi kommer öka publiksnittet med 1000-1500 med nya arenan så säg de, och säg vad du tror, istället för att fortsätta ifrågasätta vad vi andra tror. Vi behöver ingen Lars Adaktursson på forumet, vi vill ha åsikter som vi senare kan stämma av.
Vad var det som inte passade dig nu, Putte?PutteA skrev:Gode Gud, var nådig, ty jag vet inte vad jag gör!!!!!
Lakershjärta71 skrev:Vad var det som inte passade dig nu, Putte?PutteA skrev:Gode Gud, var nådig, ty jag vet inte vad jag gör!!!!!
Niles skrev:Maken till trögdryg människa får man leta oerhört länge efter. Lika bra vi ger upp PutteA.
Körde nyss förbi, många pelare på byggplatsen nu
Lakershjärta71 skrev:Återigen, någon härinne som känner någon med eller utan hockeyintresse som inte varit på Lakers förut, men som skulle tänka sig att gå dit först när VIDA Arena står klar?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster