VLH-HIV 71 30 nov

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH-HIV 71 30 nov

Inläggav Räven » lör nov 30, 2013 10:00 pm

Ja givetvis ska han bort, det bör alla fatta. Ska vi nå långt i år så måste vi ha två målvakter och inte som nu. Ikväll är det riktigt pinsamt, man har spelet, men har en pellejöns i mål. Sorgligt. Nu lägger jag av för idag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Modig » lör nov 30, 2013 10:00 pm

Finns ju en anledning till varför Modig bara har förluster. Kan ju inte vara en tillfällighet.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Inläggav Pysslingen » lör nov 30, 2013 10:00 pm

Varför försvara modig när han spelar uselt? Visst, inte spelat match länge, men han har aldrig varit en räddande ängel i lakers.
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast

Inläggav vlk » lör nov 30, 2013 10:01 pm

nature skrev:Ja, han var riktigt grym mot aik. Ett riktigt jävla uselt aik som inte hade något spel överhuvudtaget.

17 matcher har Modig stått i Lakers dressen, 17 förluster har det blivit. Klart att han håller i ES!

Den statistiken slår få, skrämmande att han har en spade i shl

Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » lör nov 30, 2013 10:01 pm

Jag står tre rader över dig. Jag gör helikoptern just nu 8)
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Läktarexperten » lör nov 30, 2013 10:02 pm

Lägg ner nu, det är inte på grund av Modig vi förlorar den här matchen.
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast

Inläggav Modig » lör nov 30, 2013 10:03 pm

Även om det inte enbart är Modigs fel så ljuger knappast den här statistiken.
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Inläggav Lillklonis » lör nov 30, 2013 10:06 pm

Kom ner då och ta diskusionen!!!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav Svartvadet » lör nov 30, 2013 10:07 pm

Du får inte ta ut dina sexuella frustrationer på mig, men jag kan ge dig Påls nummer om du vill? :mrgreen:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Läktarexperten » lör nov 30, 2013 10:08 pm

Modig skrev:Även om det inte enbart är Modigs fel så ljuger knappast den här statistiken.

Statistiken visar sanningen - men sanningen är att Modig fått kassa förutsättningar att prestera de matcher han spelar. Han har fått hoppa in och spela matcher i lägen som varit svåra. Jag menar inte att Modig är en strålande målvakt. Men han har inte fått chansen att spela upp sig och visa vad han går för.
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast

Inläggav Lillklonis » lör nov 30, 2013 10:11 pm

Läktarexperten skrev:
Modig skrev:Även om det inte enbart är Modigs fel så ljuger knappast den här statistiken.

Statistiken visar sanningen - men sanningen är att Modig fått kassa förutsättningar att prestera de matcher han spelar. Han har fått hoppa in och spela matcher i lägen som varit svåra. Jag menar inte att Modig är en strålande målvakt. Men han har inte fått chansen att spela upp sig och visa vad han går för.

Mycket bra sagt!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav Modig » lör nov 30, 2013 10:12 pm

Läktarexperten skrev:

Det stämmer ju inte riktigt. Han har fått chanson flera gånger från start sen han kom till Lakers och då inte med så här kort varsel.
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Inläggav Daste » lör nov 30, 2013 10:50 pm

Han har heller aldrig tagit chansen att visa upp sig när han fått den. Han drog ner laget ikväll, tyvärr. Det fanns ingen sista utpost att falla tillbaka på.
Daste
Forumdemon

Inläggav vlk » lör nov 30, 2013 11:00 pm

Lillklonis skrev:
Läktarexperten skrev:

Mycket bra sagt!

Snälla sluta nu. Inga fler förklaringar eller bortförklaringar nu. Bara låt insatsen tala. Inte en räddning, inte en vunnen match på 17 försök. Det räcker nu. Jag hoppas att även evertsson insett detta nu.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » sön dec 01, 2013 1:34 am

Tyvärr säger statistiken nu att det är färdigspelat för Modig i VLH. Det går inte att försvara honom mer nu. Den här säsongen har han fått stå 5 matcher. På dessa matcher har han tagit 1 poäng och han har släppt in 21 mål, ett snitt på drygt 4 mål per match. Hur ska man kunna vinna matcher i den här ligan med det snittet? Man kan inte skylla på försvarsspelet varje gång. För att lyckas som målvakt på den här nivån måste du ha förmågan att vinna matcher åt ditt lag. Du måste kunna ge ditt lag chansen att vinna. Motståndaren får ALLTID mer eller mindre antal chanser. Idag när motståndet skapar få chanser medan laget har svårt med effektiviteten måste målvakten stiga fram och ge laget chansen. Han måste ta större delen av de få chanser som HV idag får. Istället tar han ingenting i stort sätt som inte hamnar i magen på honom. Och släppt man in 6 mål, är förutsättningarna inte stora att ta poäng även om man har normal utdelning framåt.

Modig håller inte tyvärr. Det verkar de flesta experter vara överens om.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Föregående

Återgå till Matchsnack