Växjö Lakers - Frölunda 1/3 16:00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Växjö Lakers - Frölunda 1/3 16:00

Inläggav teddy » lör mar 01, 2014 12:21 pm

Jck skrev:För någon som inte är så insatt, vad är det som har hänt?

Gå in på klacken sen under "tråden till er i Pct"
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » lör mar 01, 2014 2:46 pm

Första tio minuterna av matchen mot Frölunda önskar vi att så många som möjligt kommer att vara knäpptysta Pga av kollektiv bestraffning.
Efter tio minuter kör vi som aldrig förr
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav w0bben » lör mar 01, 2014 3:04 pm

teddy skrev:Första tio minuterna av matchen mot Frölunda önskar vi att så många som möjligt kommer att vara knäpptysta Pga av kollektiv bestraffning.
Efter tio minuter kör vi som aldrig förr

Kommer det möjligtvis också vara någon banderoll eller liknande? så att meddelandet kommer ut ännu tydligare =)
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör

Inläggav teddy » lör mar 01, 2014 5:20 pm

Pinsamt av mother fucking LL att sjunga att inte bry sig om sig sina egna
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » lör mar 01, 2014 5:39 pm

Dom som sjöng innan tio minuter kan ju lika väl avgå. Ni tycker att det är ok med kollektiv bestraffning. Vi måste visa att man kan inte behandla sina fans hur som helst. Det här är ingen diktatur. Pinsamt som fan
Avgå Öman
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Daste » lör mar 01, 2014 5:43 pm

Nu är det mycket tårar här igen.
Daste
Forumdemon

Inläggav Modig » lör mar 01, 2014 5:45 pm

Jag tycker inte Öman ska avgå men tycker det är emot sjukt hur an behandlar sina supportrar. De kommer bita sig själv i baken.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Inläggav Daste » lör mar 01, 2014 6:08 pm

Imho. Lös problemet. Lämna tillbaka tyget och ta en ordentlig saklig diskussion med öman när han är sansad. Det är ju knappast en dialog nu, eller?
Daste
Forumdemon

Inläggav teddy » lör mar 01, 2014 6:12 pm

Nej precis Öman vägrar ha en dialog. Pinsama jävel
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Daste » lör mar 01, 2014 6:34 pm

Så vad ligger på bordet då? Var lakers står verkar ganska klart. Lämna tillbaka och allt glöms. Gör det inte och folk riskerar avstängning.
Hur för ni fram er sida? Ni verkar ju veta vem som ligger bakom. "Låt bli att straffa oss kollektivt och vi fixar så killen lämnar tillbaka"? Har inte hört några såna tendenser så långt. Visa lite prov på mognad och detta kommer lösa sig.
Därmed inte sagt att jag tycker lakers gör rätt, men det är fler som borde kunna skärpa sig i den här härvan.
Daste
Forumdemon

Inläggav DeLarge » lör mar 01, 2014 7:39 pm

YES
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav Lakerdome » lör mar 01, 2014 8:53 pm

Det första SM-slutspelet i Lakers historia hägrar och här ligger fokus på en fjantig banderoll.. :lol: :lol: :lol: :lol:

AVGÅ ALLA INBLANDADE!!! :bash:
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Talismanen » lör mar 01, 2014 10:46 pm

Ja det är tydligen viktigare att en banderoll kommer tillbaka än att vi får en härlig inramning på VS till slutspelet. Tycker synd om spelarna då jag vet att dom "går igång" på ett härligt tifo. Men Öhman och Jonas har bestämt sig. Och då får det bli så. Dom om några borde försvara ståplatsfolket in i det sista men det dom gör är att pissa på dom "med glädje". Känns som dom inte tar nått som helst parti för dom som verkligen bryr sig. Dom borde försvarat killarna så länge det bara går men dom gör tvärtom. Stänger av dom direkt. Pinsamt och noll känsla. Hoppas det visar sig på VS.

Det roligaste i det hela är när Öhman själv säger, i filmen som Kungsmad gjorde i premiären, att LL är grymma men att dom kan säkert bli bättre om dom satsar på yngre folk. Haha, snyggt där Öhman din pajas. Så länge du fyller plan 4 och dom andra stolarna till slipstattarna så är du nog nöjd. Du har inte en aning om känslor och passion för ett lag. Du tänker pengar. Vi tänker kärlek. Och på det sistnämnda har du inte ett skit att hämta. Puss!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » sön mar 02, 2014 12:05 am

Varför ska vi straffa laget? Varför ska LL agera? Jag har inte all fakta, men tydligen har en person stulit något och en grupp skyddar honom, och man vägrar lämna tillbaka det som är stulet. LL är inte den gruppen utan står helt utanför detta. Vi i vår tur har ett ansvar gentemot ca 700 medlemmar. Sen kan jag tycka att alla inblandade i denna härva agerar bedrövligt lågt.

Men jag tycker LL och Västra Stå ska hållas utanför detta.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Talismanen » sön mar 02, 2014 12:43 am

Ingen vill straffa laget men tyvärr blir ju laget lidande då de enda som fixat, slitit och ordnat med tifon är dom som är avstängda. Eller så får LL gå in och ordna ett sjuhelvetes tifo till slutspelet. Go nuts. LL har ju utvecklat ståplats otroligt bra de senaste åren så jag tvivlar inte en sekund på att det blir ett tifo vi sent ska glömma. :clap:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » sön mar 02, 2014 12:59 am

Nu attackerar du LL igen, varför? Eftersom vi inte vet vem som stulit banderollen, och även ni påstår att ni inte vet vem, trots att ni publicerat bild och någon t.o.m påpekar att personen i fråga är medlem i LL, så kan inte LL agera. VLH äger caset och har säkert även påtryckningar från SHL.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Svartvadet » sön mar 02, 2014 2:06 am

Putte, om jag får tillåtelse att lägga min näsa i blöt i denna debatt:

Tycker du inte själv att det är tragiskt att 10 (TIO!) personer blir berövade sin plats i Vida, trots att dom inte gjort någonting? Tycker du inte att LL har fått en "extra skjuts i kanten" av PCT? Tycker du inte att kärleken som supportrarna har till VLH betyder något?

Om du svarar nej, på samtliga frågor, så ställer jag mig själv frågande till varför du håller på med det du gör. Jag ursäktar mig själv om jag är brysk. Men supportrar i helhet ska man vara djävulusiskt rädd om. Rötägg kan fara, det spelar mig ingen roll. Men, Hardcore-fansen är dom som håller liv i luckan.

Jag, liksom alla andra (vad jag har kunnat läsa mig till) håller med om att den stulna flaggan ska lämnas tillbaka. Men NÄR, säg mig precis NÄR, detta ska ligga på de tio som inte gjort något alls samvete? Jag tycker det är extremt fegt av LL att inte visa några kulor alls i denna striden. Det finns liksom ingen "kuk" (ursäktar uttrycket) i dom som är i hierarkin idag.

Ni har mitt försvar den dagen då ni vågar säga till VLH att "Vi står inte för någon som tar saker från andra föreningar - MEN, vi står samtidigt inte med flaggan i topp när oskyldiga människor blir bestraffade".

För just nu, så skäms jag faktiskt lite över hur LL kan vara en sådan bitch till VLH. Vi gör allt för dom, låt dom göra något för oss med. Som den Babyloniska lagen löd: "Quid pro quo" eller "an eye for an eye"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » sön mar 02, 2014 3:32 am

Du gör precis likadant som alla andra Svartis, attackerar LL????????? Jag förstår inte varför. LL blir någon jävla slagpåse så fort nånting händer, trots att vi inte är inblandade över huvudtaget. Jag är heller inte FÖR att tio eller elva, eller var det nu är bestraffas, och det trodde jag framgick, och framför allt DU om nån kunde utläsa?? PCT gör ett grymt jobb när det gäller att sätta färg på västra stå. Samtidigt som LL:s medlemmar och gör sitt till genom att finansiera en stor del av det. Däremot så vet jag inte om LL har fått nån skjuts av PCT, det låter jag vara osagt eftersom jag inte riktigt vet på vilket sätt.

Min fråga till dig: 1. Är det ok att stjäla från en annan supporterklack? 2. Varför inte bara lämna tillbaka skiten så är ju allt ur världen. 3. Och tror du också att man talar sanning när man säger att ingen vet vem som stulit tyget, trots att man lagt ut en bild och samtidigt påpekar att killen är medlem i LL. Om han nu är medlem i LL så behöver vi bara veta vem, så sköter vi resten och ingen oskyldig kommer stängas av.

Sen skrev jag att båda parter just nu är i sandlådan och gräver, och min uppfattning är att LL inte vill ner i den sandlådan.

Till sist så försöker vi faktiskt vara ganska proffsiga, och vad jag menar med det kan du ju fundera lite på. Men inte en enda som tjabbar här inne vet vad LL har sagt till VLH och vad vi för övrigt har för dialog i frågan med VLH. Och varför inget av det kommer ut i så fall är just av det skälet att vi INTE vill vara med och leka i sandlådan. Vi är en officiell samarbetspartner till VLH, och det betyder att vi kontinuerligt har en dialog med dom i många frågor. Men det är inget vi spyr ut på varken forum eller andra sociala medier.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Aleks » sön mar 02, 2014 11:29 am

Alla skyller på varandra och alla har rätt. Lakers står inför sitt första slutspel och klacken är splittrad. Kommer Västra se ut som igår kan vi stoltsera med slutspelets sämsta klack.

Kan inte den som har banderollen skicka sin mormor och be henne säga att det var hon. Öman får be alla om ursäkt och ge lite pengar till tidernas tifo ;). Case solved.
Aleks
Forumdemon

Inläggav Flanders » mån mar 03, 2014 1:18 pm

Borde inte hela klacken istället för att köra en tyst protest dragit igång:

"Vem har stulit HV's flagga?
Ställ dig upp och var en man..."
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav rawspont » mån mar 03, 2014 2:06 pm

Flanders skrev:Borde inte hela klacken istället för att köra en tyst protest dragit igång:

"Vem har stulit HV's flagga?
Ställ dig upp och var en man..."

Nej, verkligen inte. Det vore mycket lämpligare med:

Det var en afton, uti Kinnarps arena
Du smet uuut...med flaggan mellan bena
Ingen här, kan väl säga aaatt
Vi inte har nån sympati för detta spratt

Men nu fick säkerhetsansvarig ett dilemma
Hit med flaggan annars får dom stanna hemma
Det finns ju regler och följa dom det bör man
Annars får man en lavett av Farbror Öman

För när du sitter på där på hemmets äldre dar
Var då flaggan så jävla viktig att haaa!?
Det är principer till höger och till vänster
Men just nu så ger det inga alls förtjänster

Så ta flaggan på din cykel och kom opp
Så ska jag krama dig och bjuda på en kopp!
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast

Inläggav Flanders » mån mar 03, 2014 2:26 pm

Mycket vackert :clap:
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Bee » mån mar 03, 2014 4:13 pm

Vad är detta för "bullshit" jag missat??? DETTA VAR BLAND DET MEST PATETISKA JAG NÅGONSIN HÖRT. Så Öhman har på fullaste allvar (med dom gamla stofilernas godkännande i LL) stängt av tio pers för att ha snott en HV-flagga??

Om ni sopor som står på VS inte står upp för era egna är det bättre ni går o lägger er.......

PS. Öhman har gjort många ruttna grejer men detta tar nog FAN priset :bash:
Bee
Forumentusiast

Inläggav PutteA » mån mar 03, 2014 11:49 pm

Jisses??????
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer