Växjö Lakers-Färjestad Semifinal #5

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö Lakers-Färjestad Semifinal #5

Inläggav Klonis » tis apr 08, 2014 11:42 am

Dags och börja tagga igång!
2-2 i matcher!
Inget vunnet än !
När smäller det mellan #5 & #55?
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Re: Växjö Lakers-Färjestad Semifinal #5

Inläggav teddy » tis apr 08, 2014 12:13 pm

Frågan är med hur FBK kommer att försöka psyka Lassila.

Spännande som sagt
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Jimpan » tis apr 08, 2014 12:23 pm

Uttrycket "smockan hänger i luften" har aldrig känts mer aktuell än nu :bash: :bash:
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Användarvisningsbild
Jimpan
Forumproffs

Inläggav Varanen » tis apr 08, 2014 4:01 pm

Det intressanta är hur alla bara diskuterar Lassilas psyke. Min minnesbild av Tollefsen vs VLH denna säsongen är att han gör tecknet för att kasta handskarna mot seriens minsta spelare, Lasch. Samma match han skulle in i båset och smocka coach Rahm. Och nu senast låter han Lassila krypa in under huden så pass mycket att han faktiskt gör det minst tuffa en utespelare kan göra, och det är att försöka ta en fight mot en målvakt. Hur tror ni det hade uppfattats av hockeyvärlden om någon av fighterna blivit av? Youtube-succér av stora mått internationellt och SHL/Tollefsen hade gjorts till åtlöje. Pajas, säger Boork om Lassila. Vem är den egentliga pajasen?

Tuokkola kunde åkt ut för att ta ett allvarligt snack, om det nu var nödvändigt. Jag har fortfarande inte sett något bevis på ett hån. Vad gjorde Lassila egentligen? Dansade jenka framför deras bås? Är det så enkelt att få motståndarna fullständigt ur fattningen så ska det dansas jenka fram till SM-guldet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tis apr 08, 2014 4:30 pm

Lite infekterat. När Wallin pratar om dålig sportsmanship får man ju ett skrattanfall modell större. Sämre sopa i det avseendet har väl aldrig funnits i högsta serien. Och mest stört psyke för dagen verkar ju Tollefsen ha, kastar sig över den första och minsta Lakersspelare han kan hitta så fort nån är i närheten. Lasch tycker nog som vi andra att han är ganska komisk. Stubinen när Colby petar till han är ungefär 2 tusendelar av en sekund, och Colby bara ler och skrattar lätt. Lättstörd för dagen med sin eltejpade nuna. Nej, det är lätt att hitta de största pajaserna i den här semin :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Kloker » tis apr 08, 2014 5:01 pm

Fy fan vilken pärs det var igår. Jag satt och muttlade en aning när FBK kvitterade och tänkte att nog fan ska det vara en sopa-/nolla i poängproduktion som får göra mål mot VLH. Men som tur väl är så redde det ju ut sig. Turmål, tja, visst, men tur förtjänar man och med dessa ramträffar och puckar dansande på mållinjen så tycker jag att segern definitivt var rättvis.

Myskrameriet efter slutsignalen är inte mycket att orda om. Lundgren smiskar upp Hilding rejält, Tollefsen visar vilken ynkrygg till ishockeyspelare han är och Wallin visar återigen att hans IQ är det samma som hans skostorlek. Typ 20 - 22. Lassila har en enorm vinnarskalle och ett djävulusiskt temperament. Och detta vet Kaffe-Bönorna om. Jag kan nog tycka att Lassila kan bita hop en aning. Käfta tillbaka och ge gliringar - men skippa de fysiska onödigheterna.

Nu hoppas jag att VLH tar vara på hemmaisfördelen i morgon. Jag hoppas också att någon suger Tollefsen rejält om han börjar dumma sig.

Kör så det ryker! :ok:

(Nygren är inte bitter!)

:lol: :lol: :lol: :asshole:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav Läktarexperten » tis apr 08, 2014 6:25 pm

Det är ju helt uppenbart att Tollefsen döms med en annan måttstock av domarna. Han tycks får göra lite som han vill, med marginell bestraffning. Vad beror det på? Är det så enkelt att genidraget är att ge lagets bråkstake en kaptensbindel? Är det då man får hålla på och snacka och bete sig ohederligt utan konsekvenser?
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast

Inläggav Talismanen » ons apr 09, 2014 9:18 am

Nu jävlar är det snart dags. Nu är det fan krig. Hoppas alla i Vida tar sitt ansvar idag. Särskilt vi på stå. Kolla Kraft Arena igår. Snacka om att ta ansvar. Alla i hela arenan stod upp och hoppade, klappade och sjöng för sitt lag. Hoppas stela Växjöfolket kan släppa fram lite känslor idag.
Nu vill vi ha med hela stå i ramsorna. Detta är ett krig vi ska vinna till varje pris. Det ska fan buas vid minsta lilla läge som kan led till vår fördel. Ikväll är vi mest enögda fansen i Sverige. För vårt lag.

Sjung. Skrik. Klappa. Hoppa. Bua. Gör allt för VLH!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav ON THE WAY UP » ons apr 09, 2014 9:50 am

Ja nu jäklar ska hemmatrenden brytas!
En liten undran, kan man inte någon klackledare på den "tysta sidan" också? När trumslagarepojken innan match drar igång hela västra sidan, då är det mäktigt!!
Jag står själv på den sidan, men det är för min sons skull. Jag upplever att många där gärna sjunger och skriker med, bara någon leder dom på rätt väg :)
Som det är nu får inte den sidan någon kontakt med den.skäggiga mannen som viftar med armarna under växelramsorna. Se det inte som kritik, utan som ett förslag att få med fler i den härliga atmosfären på västra stå. Helst av allt skulle jag ha trummisen på räcket i 3x20 minuter :)
Nu kör vi!!
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs

Inläggav Räven » ons apr 09, 2014 11:48 am

Jag hoppas att Varakas ger vissa FBK-spelare sådana bröstvärmare så de inte hittar luften denna sidan jul.
Förövrigt verkar inte FBK kunna hantera psykningar speciellt bra.
Jag säger som L-G Jansson, Jag hoppas att Växjö tar nästa finalplats, de är ett "light" SAIK och då blir det hockey på hög nivå. Vi slipper Färjestads bushockey, som inte är något att se.
Sant, så jävla tråkig hockey som FBK spelar. Det är nästan Tyringes ryggspelshockey som de presterar. :roll:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » ons apr 09, 2014 1:26 pm

Men kom igen nu för fan. Tagga till nu!!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Dacke78 » ons apr 09, 2014 2:49 pm

Nu vänder vi hemmatrenden och visar att vi är starkast hemma precis som i grundserien.
http://www.oxybet.se/v196xjo-lakers-vs- ... e/4505758/
Dacke78
Forumamatör

Inläggav serra » ons apr 09, 2014 3:18 pm

jävla vad det ska buas när kaffebönorna åker in på isen ikväll...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav DeLarge » ons apr 09, 2014 6:32 pm

Historia skrivs av dem stora!!!!! :hbang:
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav vlk » ons apr 09, 2014 9:10 pm

Helt och hållet hallams fel att målen kommer i tredje. En blind kunde ju se långt innan att det skulle ske. Varför i helvete tar han inte timeout när det är total hönsgård i egen zon

Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Läktarexperten » ons apr 09, 2014 9:30 pm

vlk skrev:Helt och hållet hallams fel att målen kommer i tredje. En blind kunde ju se långt innan att det skulle ske. Varför i helvete tar han inte timeout när det är total hönsgård i egen zon

Satt och skrek exakt samma sak i tv-soffan. Det borde kommit en timeout.
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast

Inläggav vlk » ons apr 09, 2014 9:37 pm

Jag skrek timeout 10 gånger 2 meter från hallams huvud innan målen kom. Fan vad frustrerande när man får rätt.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » ons apr 09, 2014 10:04 pm

Bästa spelare rosen och strömvall. Spelare som nyligen kommit i spel efter att inte ansetts platsa. Håller energin på att ta slut i övriga laget ? Nu blir det nya som får nöta bänk, in med både Kallio och Micke J till nästa match, ny energi måste in. Och de spelare som varit utanför verkar ha den.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Återgå till Matchsnack