Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Det jag är bekväm med är grundspelet (hur diffust det än låter) men det jävlar bara sitter där. Alla känns trygga i det vilket varit synonymt med Lakers. Vi har aldrig varit det flashigaste laget med mest speed osv utan en lagmaskin. Och detta lag ser mer ut som en maskin än fyra olika enheter.Kloker skrev:Källgren är bra. Riktigt bra. Han kommer att gå långt.
Man börjar känna igen VLH från fornstora dagar. Mycket positivt intryck efter tre matcher. Superkedjan ger jag inte mycket för. Den måste korrigeras.
Bra inledning!
Person skrev:Kollade igenom highlights än en gång nu på morgonen, och Häman-Aktells benparad med 40 sek kvar är så jävla vacker! Förra säsongen hade det läget garanterat resulterat i mål men inte 20/21!
Mig veterligen har inget blivit magiskt som haft 22 med sig.Varanen skrev:Det handlar inte bara om pengar vilket Holmbergs lina är ett bevis på. Utan mer om det jag tjatar om, nämligen enhetsbildning. Summan av en kedja, ett backpar, en femma bör vara mer än om man bara adderar de enskilda spelarnas skicklighet.
Men med det sagt så håller jag med om att Drurys lina fortfarande är tre individuella spelare som åker omkring som atomer. Någon gör en bra grej här, en annan forecheckar bra i nästa sekvens men de gör det inte TILLSAMMANS.
Lagledningen måste se till att det skapas magi redan nu. Antingen tror de på Lex Tok-Janne som säger att det är spelarnas ansvar helt och hållet och genom tålamod kommer magi att skapas förr eller senare. Eller så vidtar man någon form av åtgärd för att nå den önskade ENHETEN.
bratsson skrev:Vi alla vet ju att så länge det går bra för laget så kommer inte Sam ändra på något alls, däribland JFK.
Davidsson fick 0 minuter sist så enda chansen för honom är nog att prestationen rasar i laget eller någon skadar sig....
Om JFK hade gått att lösa utan att förlora pesetas så gärna - men att kicka honom och fortsätta betala lön för ingenting känns ju mer tveksamt...Kloker skrev:Någonting är fel med JFK. Det funkar helt enkelt inte och det kan inte endast bero på otur eller en dålig dag. Uppenbarligen så har det någon gång funnits magiska handleder och fötter men dom är borta. Jag tycker att VLH i samråd med JFK ska avsluta kontraktet. Win-win. Miljöombyte för JFK och en nytändning om lågan finns där och ett sätt för VLH att lösa pengar till någon ny spelare som förtjänar det. VLH är inte någon social verksamhet på ideell basis.
Detta får inte bli en Lex Netterberg. Gynnar ingendera av parterna. Peter Andersson kan ingå i skeppningen.
Både JFK och Erixson är floppvärvningar. Pengarna spelar mindre roll avseende JFK. En spelare som inte förmår hota mer än han gör kan inte uppta en plats i en offensiv lina.Härmapan skrev:Om JFK hade gått att lösa utan att förlora pesetas så gärna - men att kicka honom och fortsätta betala lön för ingenting känns ju mer tveksamt...Kloker skrev:Någonting är fel med JFK. Det funkar helt enkelt inte och det kan inte endast bero på otur eller en dålig dag. Uppenbarligen så har det någon gång funnits magiska handleder och fötter men dom är borta. Jag tycker att VLH i samråd med JFK ska avsluta kontraktet. Win-win. Miljöombyte för JFK och en nytändning om lågan finns där och ett sätt för VLH att lösa pengar till någon ny spelare som förtjänar det. VLH är inte någon social verksamhet på ideell basis.
Detta får inte bli en Lex Netterberg. Gynnar ingendera av parterna. Peter Andersson kan ingå i skeppningen.
Om någon back ska skeppas så skickar jag nog hellre Tim Erixon än PA...
Tycker att han känns väldigt blek och loj...
Han kostar nog tre gånger så mycket dessutom...
Ja vad ska han lära sig?Svartvadet skrev:Kloker, du är helt rätt på det (sjukt nog för att vara mig!!)
JFK håller inte ens i Allsvenskan idag. Något hände, som vi aldrig lär få veta, som förstörde hans karriär. Samma gäller Erixon som inte varit i närheten av sin lön.
Lärdom för Evert.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster