Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Typiskt Växjöbratsson skrev:Malmö, Oskarshamn, 2 lag som vi sällan klarar av att spela av enkelt.
Oskarshamn med sin konstiga offensiv som ställer till det, Malmö med sina tunga spelare.
Jag tror vi har enklare mot ett skadedrabbat Färjestad faktiskt.
Känns som vårat lag är mer på tårna mot "svårare" motstånd.
Ingen driver ju klackverksamheten. Det finns några gedigna själar i klackledare, trummis och tifo som gör sitt bästa men det finns inga som driver läktarkulturen. Man tappade en stor skara med personer födda från cirka 90-00 när man valde att kollektivt ta avstånd och utfrysa PCT. Men Putte sitter väl säkert nöjd på medialäktaren och njuter av vad han åstadkommit.Aleks skrev:Gött med en vinst innan lita paus och möjlighet till ett djupt andetag för att köra mot slutspel.
MEN, ska vi börja prata klack i Växjö igen? Om 5 år kommer VIDA vara helt tyst. Eller redan nästa år om man inte är ett topplag. Så tråkigt att se och höra utvecklingen. I allsvenskan var klacken ett monster i ladan och de första åren i SHL var VIDA känt för sin fina stämning. Men vart är vi på väg nu? Stämningen är en stor anledning till att gå på hockey live, publiken och laget/klubben är någonstans beroende av den.
Vad JAG åstadkommit??? Utveckla gärna det. Verkar få kred för nått jag inte har med att göra över huvudtaget???mollers skrev:Ingen driver ju klackverksamheten. Det finns några gedigna själar i klackledare, trummis och tifo som gör sitt bästa men det finns inga som driver läktarkulturen. Man tappade en stor skara med personer födda från cirka 90-00 när man valde att kollektivt ta avstånd och utfrysa PCT. Men Putte sitter väl säkert nöjd på medialäktaren och njuter av vad han åstadkommit.Aleks skrev:Gött med en vinst innan lita paus och möjlighet till ett djupt andetag för att köra mot slutspel.
MEN, ska vi börja prata klack i Växjö igen? Om 5 år kommer VIDA vara helt tyst. Eller redan nästa år om man inte är ett topplag. Så tråkigt att se och höra utvecklingen. I allsvenskan var klacken ett monster i ladan och de första åren i SHL var VIDA känt för sin fina stämning. Men vart är vi på väg nu? Stämningen är en stor anledning till att gå på hockey live, publiken och laget/klubben är någonstans beroende av den.
mollers skrev:Ingen driver ju klackverksamheten. Det finns några gedigna själar i klackledare, trummis och tifo som gör sitt bästa men det finns inga som driver läktarkulturen. Man tappade en stor skara med personer födda från cirka 90-00 när man valde att kollektivt ta avstånd och utfrysa PCT. Men Putte sitter väl säkert nöjd på medialäktaren och njuter av vad han åstadkommit.Aleks skrev:Gött med en vinst innan lita paus och möjlighet till ett djupt andetag för att köra mot slutspel.
Jag känner faktiskt inte igen detta över huvudtaget. Skulle jag ha sagt att ”PCT har ingen aning om vilken knipa dom sitter i”??? Och att jag skulle suttit och hånlett. Jag måste säga att jag är helt borta här? Jag är kassör och ekonomiskt ansvarig i styrelsen och har egentligen inte varit operativ i LL sedan vi gick upp i SHL. Ekonomin tar tillräckligt med tid. Det enda jag yppade internt gällande PCT var att jag tyckte det var jäkligt synd att dom inte kunde lägga allt fokus på stämningen på läktaren istället för allt runt omkring som ledde till en storm från LL:s medlemmar. Och oavsett vad du tycker om LL och styrelsen så är det medlemmarna som äger en ideell förening och sätter dess stadgar. Reagerar medlemmar måste styrelsen agera oavsett vad klubben heter. Så jag tror att du av någon outgrundlig anledning har misstolkat mig totalt, vilket jag finner enormt märkligt, eftersom mitt engagemang rent operativt var ganska svalt då jag hade annat att göra. Skulle nog säga att din vrede egentligen i så fall borde ligga på LL:s medlemmar.mollers skrev:Ja vi blev ju inte riktigt heller informerade om hur beslutet tagits fram utan det las bara fram. Anledningen att jag kanske felaktigt antydde att du var delaktig och drivande i detta har att göra med att du innan skrev något i stil med "PCT har ingen aning om vilken knipa dom sitter i" samt att du under hela mötet satt med ett sådant jävla hånleende och såg ut att njuta av situationen. Och det är väl det som bränts fast i min näthinna. Det och när Hallam på parkering skämdes och bad om ursäkt över att behöva stå bakom beslutet i rollen som VLH representant. Så ja du får gärna beskriva vad du vet om hur det gick till.
PutteA skrev:Jag känner faktiskt inte igen detta över huvudtaget. Skulle jag ha sagt att ”PCT har ingen aning om vilken knipa dom sitter i”??? Och att jag skulle suttit och hånlett. Jag måste säga att jag är helt borta här? Jag är kassör och ekonomiskt ansvarig i styrelsen och har egentligen inte varit operativ i LL sedan vi gick upp i SHL. Ekonomin tar tillräckligt med tid. Det enda jag yppade internt gällande PCT var att jag tyckte det var jäkligt synd att dom inte kunde läggamollers skrev:Ja vi blev ju inte riktigt heller informerade om hur beslutet tagits fram utan det las bara fram. Anledningen att jag kanske felaktigt antydde att du var delaktig och drivande i detta har att göra med att du innan skrev något i stil med "PCT har ingen aning om vilken knipa dom sitter i" samt att du under hela mötet satt med ett sådant jävla hånleende och såg ut att njuta av situationen. Och det är väl det som bränts fast i min näthinna. Det och när Hallam på parkering skämdes och bad om ursäkt över att behöva stå bakom beslutet i rollen som VLH representant. Så ja du får gärna beskriva vad du vet om hur det gick till.
allt fokus på stämningen på läktaren istället för allt runt omkring som ledde till en storm från LL:s medlemmar. Och oavsett vad du tycker om LL och styrelsen så är det medlemmarna som äger en ideell förening och sätter dess stadgar. Reagerar medlemmar måste styrelsen agera oavsett vad klubben heter. Så jag tror att du av någon outgrundlig anledning har misstolkat mig totalt, vilket jag finner enormt märkligt, eftersom mitt engagemang rent operativt var ganska svalt då jag hade annat att göra. Skulle nog säga att din vrede egentligen i så fall borde ligga på LL:s medlemmar.
I grunden kan jag säga att LL:s styrelse var besvikna på att det blev som det blev, då stämningen på läktaren utgjordes till största delen av PCT. Det som PCT missade och kanske aldrig förstått är att LL och Växjö Lakers är samarbetspartners och att LL är officiell supporter klubb till VLH sedan 2001. Och detta genererar en hel del ansvar, vilket gör att båda klubbarna måste agera i vissa lägen gentemot både de egna medlemmarna och media. Så
utan att ha fullständigt facit så satte PCT LL i en situation där dom tvingades välja sida. Jag tror det är så enkelt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster