Modo - VLH 10/10 2024

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Modo - VLH 10/10 2024

Inläggav vlk » fre okt 11, 2024 10:21 am

Varanen skrev:Jag gillade kedjorna igår. Tyckte det var bättre harmoni och att det kuggade i tajtare. De luckor jag tyckt mig se både offensivt och defensivt fanns inte där på samma sätt (om vi bortser från 0-1 målet). Det har sett ut som att det saknats en spelare tidigare i många sekvenser. Typ var är LW? Vem spelar RB osv. Nu var det mer enheter som var ute på isen.

Strandberg var bättre än tidigare, men jag är inte nöjd förrän vlk ger honom tummen upp. Rasmussen är fortfarande rätt trög och seg i det mesta. Dessutom är han fortsatt svag och det är lätt att få ner honom på isen. Dåligt tränad? Eller vad?

Vår nya trans-lina (Koivula, Robert, McLol) hade bra intentioner offensivt, men Modo var för dåliga för att ge någon enhet en rejäl defensiv utmaning. Så deras defensiva kapacitet återstår att se.

Svenne-kedjan (Strandberg, Ågren, Sylvegård) var rejäl som en kebab-pizza med bea.

De två övriga skötte sig också bra. Hoppas vi kan behålla de här enheterna några matcher nu så att de kan spela sig samman.
Visst medhåll, i övrigt no comments [emoji38]

Skämt åsido, jag tror ett par spelare helt enkelt är för svaga för sin roll i Lakers.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Re: Modo - VLH 10/10 2024

Inläggav StenhårtSlagskott » fre okt 11, 2024 10:29 am

Samtidigt är VLH bara en seger från den absolut toppen av tabellen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » fre okt 11, 2024 11:08 am

StenhårtSlagskott skrev:Samtidigt är VLH bara en seger från den absolut toppen av tabellen.
Poängutdelningen är jag rätt nöjd med. Men trubbigheten framåt lyser igenom, inte minst i PP. Jag hade hoppats att ett par tre spelare skulle vara lite vassare än de verkar vara.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » fre okt 11, 2024 12:51 pm

Precis så vlk!

Det är som i golf - jag tar nästan hellre en runda med 80 slag där jag spelar bra och attackerar än en runda med 75 slag där jag spelar tråkigt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Dysterqvist » fre okt 11, 2024 1:27 pm

Modo, och HV, är dom klart sämsta lagen man mött hittills, därför svårt att utvärdera gårdagens insats. Jag tycker det långa stunder såg bra ut, solid defensiv och en hel del schyssta aktioner offensivt. 91 och 12 kändes mer delaktiga, inte minst finnen. Han kan nog bli grym framåt vårkanten.
Åhman har jag varit tveksam till, tycker han utstrålar ett helt annat lugn i år!
Men pp måste förbättras, det håller aldrig att vara toksämst i den kanske viktigaste spelformen.
Dysterqvist
Forumdemon

Inläggav Towen » fre okt 11, 2024 2:49 pm

Nummer 13 pigg också. Men vi behöver två stjärnforwards in i det här laget om vi skall gå hela vägen. Det kräver pung och timing. Som supporter känns det som at ta en trisslott - plötsligt händer det :)
Towen
Forumdemon

Föregående

Återgå till Matchsnack