Jacobsson...

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Jacobsson...

Inläggav Per Carlsson » ons okt 20, 2004 7:25 am

....har enligt SMP problem med ljumskarna och är inte tillgänglig för spel ikväll. Verkligen synd eftersom hans formkurva pekar spikrakt uppåt :cry:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » ons okt 20, 2004 8:16 am

Ljumskproblem kan ju vara långvarigt, men förhoppningsvis kan han vara med mot Hammarby. Hela den kedjan är ju superhet.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Lobo » ons okt 20, 2004 1:46 pm

blev väldigt förundrad när jag inte hittade chrille i uppställningen.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Ambassador » ons okt 20, 2004 1:54 pm

Synd...nu när han var på G...
Typiskt!
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav Varanen » ons okt 20, 2004 4:09 pm

Verkligen trist.

Första linen har jag redan haussat i en annan tråd.

Omarks kedja med Männikkö och Henke tycker jag verkar för svag defensivt. Den har speed, men saknar kraften. Jag vet att Fagervall tycker om Henkes defensiva kvaliteter men han räcker inte riktig till som ren balansspelare. Jocke måste ha aningar om matchbilden i kväll som inte jag ser. Kedja gjord för kontringar kanske?

Lundströms line är MYCKET intressant. Einarsson kan sin roll, måste dock börja vinna mer runt sargerna. Jarno kan allt och får nu en producerande roll igen. Hittills inte mäktat med en enda poäng. Dags nu! Lundström är vår kraftfullaste center och har visat god form på sistone. En framtida checkingline som säkert kan ta bort de flesta motståndarlines i serien.

Perssons (!?!?!) line är en skräll helt enkelt. Persson har inte spelat center tidigare. Han har dock mycket hockey i sig och klarar säkert rollen. Tekningarna kanske Dalle tar hand om. Dalle har visat god form som ytterforward och det kan vara klokt att låta honom fortsätta i sin nuvarande roll. Arup, ja han har mycket att bevisa. Trycket är enormt på hans axlar. Få tillfällen att visa upp sig och mycket på spel, då kan det låsa sig. Kör järnet! Det kan också vara så att Dalle är center mellan Andreé och Arup och då är skrällfaktorn inte lika hög givetvis. Så är nog fallet. En jobbig kedja att möta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakerdome » ons okt 20, 2004 5:58 pm

Fick iallafall dom två första femmorna rätt när det här var uppe för diskussion på försäsongen :D

Lakerdome skrev:Miikka Männikkö - Urban Omark - Henke Andersson
Vindsnabba, men glöm inte defensiven boys :wink:

Shjon Podein - Torsten Yngvesson - Brad DeFauw
Transatlanterna skapar ytor åt Torsten, DeFauw gör målen, Podeins roll behöver ingen presentation :headbang:
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Återgå till Matchsnack