Analys -6p mot Rögle och Mörrum och vi är ändå åskådare ...

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Analys -6p mot Rögle och Mörrum och vi är ändå åskådare ...

Inläggav LakerstoEs » fre dec 10, 2004 12:36 pm

Ikväll blir det kanske sista hemmamatchen som gäller något på mycket länge ... en lakersvinst är given, Rögle är redan klara och har inte samma motivation.

MEN, förutsatt att lakers tar 6p och troja vinner mot hammarby behöver nyköping bara ta 1p och hammarby 2p i sista matchen. Vinner hammarby är de klara och kan lägga sig mot nyköping -eller? ... hmm undrar om hammarby önskar nyköping eller lakers i SA, de verkar ju starka nu så teoretiskt borde de vinna hemma mot både troja och nyköping?
Som sagt allt under förutsättning att lakers tar 6p, vilket är givet på förhand ;-) hmm
LakerstoEs
Forumamatör

Inläggav Kiddan » fre dec 10, 2004 12:42 pm

Tror inte att Rögle på något sätt kommer att lägga sig. Det är inget som deras supportrar kommer att acceptera. De kommer att göra allt för 3 poäng tror jag. Blir nog hårt skulle jag tro. Möjligt att de sparar vissa spelare ifall de skulle ha känningar för att inte riskera skador men de kommer att spela för 3 poäng helt klart. Det är vad jag tror i alla fall. Rätta mig om jag har fel.
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin

Inläggav Ambassador » fre dec 10, 2004 12:46 pm

Hammarby vill hellre ha med sig Lakers än Nyköping till Superallsvenskan...OM man nu kan resonera så.

Men det är inte därför som Växjö går till Superallsvenskan på Nylöpings bekostnad...Nyköping kommer helt enkelt att förlora mot Hammarby på Söndag.

Så det så!
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav Varanen » fre dec 10, 2004 12:59 pm

Jag är övertygad om att inget lag tänker i de banorna. Spelarna är drillade till att vinna varje match.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Tobias » fre dec 10, 2004 1:27 pm

Asså jag har läst många inlägg nu som spekulerar i diverse konspirationer för att gynna andra lag. Det låter i mina öron helt absurt att man på denna nivån skulle 'lägga sig' eller spela på ett resultat som kan gynna ett annat lag.
Tror ni verkligen att spelarna går in och tänker så framför alla sina sponsorer, supportrar och vänner: Idag ska vi förlora så XXX går upp till SA och inte YYY.

Dock håller jag med varanen att de kanske inte vill offra spelare som är lite halvkrasliga men jag tvivlar ju inte på att alla lag kämpar för 3p i alla matcher.
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Användarvisningsbild
Tobias
Site Admin

Inläggav Abbelabbe » fre dec 10, 2004 1:36 pm

Nope, du har rätt i det stora hela, men på min näthinna finns de sista minuterna av matchen mellan Sverige och Danmark i EM i somras... Det var ju inte precis så att Sverige försökte krossa de danska under slutet. :oops:

Bara Bajen kan ta sig samman och leda med ett par mål så är det nog ok, men om det är lika i tredje kan vi nog säga hejdå! :wallbang:
Det finns mer hockeykultur i Växjö än i Stockholm, byt huvudstad nu!
Användarvisningsbild
Abbelabbe
Forumamatör

Inläggav Ambassador » fre dec 10, 2004 1:38 pm

Som säkert alla förstår är det skillnad på att spela mot ett klart lag och ett som inte är det...
Mao skillnad att slå Oskarshamn i Onsdags och att göra det under vanliga serielunken,, likaså är det samma sak med Rögle...
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav Varanen » fre dec 10, 2004 2:12 pm

Hockey handlar egentligen bara om vilja. Det är klart att ett lag som har allt att spela för oftast kämpar mer än ett lag som bara har äran att spela för, men det finns inget lag som innan match i omklädningsrummet sitter och resonerar om vilka lag man vill ha med sig till nästa serie:
"- Gubbar! Lyssna upp! Som ni vet har Lakers ett stort bortafölje och därför skall vi kämpa lagom mycket så vi får större publikintäkter i SA."

eller

"-Gubbar! Lyssna upp! Som ni vet är Varanen så dj-a dryg att vi helst ser att ni förlorar denna match så vi slipper honom och hans pack i SA." :lol:

Spelarna är dresserade till att vinna. De har genom hela sitt liv blivit upplärda till det. Annars hade de inte spelat på den här nivån.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Lakers-Rögle

Inläggav Röglefans » fre dec 10, 2004 3:07 pm

Växjö klarar inte av att ta 6 poäng på dom två matcher som återstår.Pressen på spelarna är för stor.Måstematcher är mycket svåra att vinna.Hammarby har råd att förlora en av sina två hemmamatcher och ändå ligga före Lakers i tabellen.Nyköping behöver bara ta en poäng på söndag för att säkra sin plats i Superallsvenskan och då är det kört för Växjö.Dessutom vinner Rögle i kväll och då är det tidigt godnatt för Lakers. 8) :clap:
Röglefans
Forumamatör

Inläggav Varanen » fre dec 10, 2004 3:15 pm

Om man bara skulle se till hur Lakers klarat sina "måste-matcher" nu på slutet så kan man knappast säga att de inte pallar pressen. Snarare har man spelat otroligt skärpt ju närmare kniveggen kommit halspulsådern. Moralen i laget är det inte fel på. De andra lagens prestationer kan vi inte påverka men vi skall avsluta grundserien med två segrar. Chaaaarrrggee!!!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav bävern » fre dec 10, 2004 3:32 pm

Tror hellre att Bajern åker elva mil i superallsvenskan en ända ner till Växjö ekonomi
bävern
Forumamatör

Inläggav erok » fre dec 10, 2004 3:47 pm

Klarar vi inte det så kommer Lakers bakvägen och vips så spelar malmö i ettan :lol: Detta på grund av att publiken sviker än mer och Rögle, Lakers går upp :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav NiGy » fre dec 10, 2004 4:03 pm

Jag tror personligen att dom andra lagen skiter i om Lakers spelar i SA eller inte. Huvudsaken för dom är att dom själva är med!
Konspirationsteorier ger jag inte mycket för, alla lagen tar en match i taget. Förlora med flit, nja skulle inte tro det.
Att sedan Rögle är klara och det inte spelar någon roll för dom gör väl att motivationen minskar för att göra sitt yttersta. Å andra sidan så brukar dessa lag spela fruktansvärt bra just för att dom vågar spela ut. Hur kvällensmatch slutar törs jag inte sia om det kan gå hur som helst!
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs

Inläggav alfax » fre dec 10, 2004 4:41 pm

erok skrev:Klarar vi inte det så kommer Lakers bakvägen och vips så spelar malmö i ettan :lol: Detta på grund av att publiken sviker än mer och Rögle, Lakers går upp :wink:

Och LAkers går upp,nej det vore inte alls bra ,vi behöver några år att etablera oss i kommande allsvenska för att när den dagen laget är moget för Elitserien då ska vi ta steget, inte förr.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre dec 10, 2004 4:48 pm

Tror jag också och nästa års As blir avsevärt tuffare än årets, så den blir väldigt hög kvalité på och sevärd blir den också.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav H:et » fre dec 10, 2004 4:54 pm

Skulle Lakers förlora ikväll så tar vi bara en annan väg till play off.....eller hur!
Det är bra att ni i klacken aldrig slutar sjunga VLH.....
Användarvisningsbild
H:et
Forumamatör

Inläggav kaabe » fre dec 10, 2004 5:03 pm

jag tror att våra gamla kamrater Troja-Ljungby kommer att skrälla lite ikväll. nya spelare som gärna vill visa upp sig + bonuspoäng att spela om + revansch efter deras sista match..

tror att våra SA-planer kommer att å vägen. bajen är kass!!! å nyköping ska vi bara inte tala om :twisted:
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs

Re: Analys -6p mot Rögle och Mörrum och vi är ändå åskådare

Inläggav #7 » fre dec 10, 2004 7:38 pm

LakerstoEs skrev:en lakersvinst är given, Rögle är redan klara och har inte samma motivation.

........teoretiskt borde de (bajen) vinna hemma mot både troja och nyköping?
Som sagt allt under förutsättning att lakers tar 6p, vilket är givet på förhand ;-) hmm

Vilken logik! Rögle lägger sig mot Växjö eftersom "dom redan är klara" medan Hammarby "vinner hemma mot både troja och Nyköping"

Mästerlig analys!!!

Inläggav Måsen » fre dec 10, 2004 7:50 pm

Ambassador skrev:Som säkert alla förstår är det skillnad på att spela mot ett klart lag och ett som inte är det...
Mao skillnad att slå Oskarshamn i Onsdags och att göra det under vanliga serielunken,, likaså är det samma sak med Rögle...

Helt riktigt, att inbilla sig något annat är naivt.

Det går ett annat rykte i Oskarshamn nu. Att Leinonen skulle ha blivit erbjuden pengar för att "sjukskriva" sig i matchen mot Växjö. Det var visserligen 1:a matchen på flera år som han inte ens var ombytt, men det får man väl hoppas och tro att det inte ligger någon som helst sanning i...
Måsen
Forumamatör

Återgå till Matchsnack