DERBYDAGS Växjö Lakers - Ik Oskarshamn

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

DERBYDAGS Växjö Lakers - Ik Oskarshamn

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 27, 2007 1:49 am

Första derbyt den här säsongen och det börjar i lakerdome. såg inte matchen mot västerås men 4-2 mot obesegrade västerås är mycket bra och lakejerna hördes väl i radion idag.
nu på fredag finns det bara 3 poäng , idag visade vlh framförallt att man inte behöver dominera en match för att vinna utan att det funkar lika bra med j*vla kämpande.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor sep 27, 2007 7:43 am

Tror det blir en tuff match, derbyna mot IKO är ju alltid jämna. IKO verkar dock inte särskillt vassa framåt denna säsongen så kan vi bara hålla tätt så behöver vi förhoppningsvis inte göra så många framåt. Frågan är bara när det ska vända för IKO, nån gång gör det ju det och jag hoppas verkligen inte det gör det på fredag. För att inte sända fel signaler till laget hoppas jag att Karlsson låter Karjalainen återigen stå denna match.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » tor sep 27, 2007 11:11 am

Nu kommer det återigen en sån där match som man är livrädd för. stor varning för underskattning och att samtidigt O-hamn kommer att kämpa som djur. Nu får Jan Karlsson upp till bevis om han kan tända sina spelare för uppgiften
puff
Forumdemon

Inläggav Malul » tor sep 27, 2007 12:05 pm

vi vinner med 15-1;)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor sep 27, 2007 12:44 pm

Vet inte om det hade med underskattning att göra mot Hammarby, men nånting var det ju för det spelades inte hockey på den nivån som Lakers bör göra. Mot Huddinge verkar det som att det inte fanns en tanke på underskattning och jag hoppas verkligen det blir likadant nu på fredag. Därför vill jag som sagt se Karjalainen i mål så det inte sänder fel signaler. (även om det vore skoj att få se Fasth)

IKO som fått så dålig start börjar väl snart känna kviven mot strupen! Dom måste snart vinna.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » tor sep 27, 2007 12:47 pm

Malul verkar ju säker så då får man väl vara lugn. Men det är ju det man inte skall vara.
puff
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 27, 2007 1:29 pm

Jag underskattar inte IK , jag blir riktigt glad med 3 poäng imorgon. Oskarshamn vill nog helst av allt ta poäng mot oss av alla lag och det kommer märkas imorgon.
Spelar man som de 2 sista matcherna så tror jag det ska gå vägen , hoppas på en publiksiffra runt 3000 imorgon det förtjänar lakers
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor sep 27, 2007 1:42 pm

Nån gång borde det väl vända för IKO, för oss också för den delen. Tror det kommer bli tufft att ens få poäng imorgon. Ser man till hur lagen spelat hittills borde vi kunna vinna med typ 4-1....men så logisk är ju inte hockeyn. Oavgjort är jag inte helt missnöjd med. Karjalainen kan stå imorgon också, NH med Taif-inslag borta omgången efter borde vara en match i Fasth´s smak :wink:

I dagens Barometern säger IKO´s tränare Challe Franzén:
Men vi måste titta framåt och mot Växjö MÅSTE vi bara vinna.

Länk till hela artikeln
http://barometern.se/article/1347389_107-0-0-0
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor sep 27, 2007 5:17 pm

Jag ser ett problem med att jag känner mig nöjd med lagets insatser så här långt. Eller mer korrekt; jag är oroad över att stab och spelare kanske har samma känsla. Jag har aldrig varit så här belåten med laget och dess spel tidigare. Det har alltid funnits uppenbara brister med än det ena än det andra. Klart att allting går att förbättra, men just nu fungerar alla lagdelar, en imponerande bredd, en målvakt som vinner, en aktiv coach, vi klarar spel i 60 minuter, helt ok specialteams osv.

Har spelare och ledare förmågan att bibehålla fokus, orkar vi ladda om inför varje match? Jag hoppas och tror att vi klarar det. Laget har visat en styrka som kännetecknar alla framgångsrika lag, nämligen att vi kan vinna även då det går lite grus i maskineriet. Jag tror på seger imorgon och att vi befäster positionen som Smålands näst bästa lag.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor sep 27, 2007 6:11 pm

Delar inte Varanens känsla, Jag är inte imponerad av Lakers spel än så länge(jämfört med förra året), trots detta så vinns poängen 8O , detta är dock imponerande :)

Spännande scenario detta, jag håller dock med Varanen om att Coachningen spelar stor roll, Spelarna fås att göra det som krävs i olika typer av lägen, Malmö,Hammarby,Huddinge,Västerås, Poängen i dessa matcher vinns på olika sätt :ok:

Kan bli RUGGIGT intressant när Markusson och Lauritzen knackar på dörren också.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Niles » tor sep 27, 2007 7:43 pm

Delar Varanens känsla på flera punkter, mer nöjd med försvaret i år och det finns också en väldigt kraftig uppåtsida på många av killarna. Tycker speeden och rivigheten i laget är snäppet bättre också. När laget är helt skadefritt kan det nog bli ännu mer kul, mer än nöjd så här långt. Full fokus så tar vi IKO också :twisted:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tor sep 27, 2007 9:05 pm

Är oxå mycket nöjd med vad Lakers har presterat hittills, men det finns mycket mer att ta ut av det här laget. Marsh kan mkt bättre, Rosén kan mkt bättre..

Matchen mot Hammarby tror jag inte berodde på underskattning. Jag tror som Karlsson, att laget var "kvaddat" eller "sänkt" efter matchen mot Malmö. Jag misstänker att spelarna hade behövt två dagar till för återhämtning både fysiskt som psykiskt. Trots det är det ju en styrka att ändå kunna slå in sju baljor på ett vilt kämpande Hammarby och vinna matchen.
Komodoödlan

Inläggav Lakersfan_03 » fre sep 28, 2007 1:16 am

imorgon ger vi järnet på läktaren. tror det kan bli en mycket bra publiksiffra dessutom.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav ZAP » fre sep 28, 2007 10:06 am

Kommer det någon supporterbuss från Oskarshamn idag? Vore trevligt med en bra fight på läktaren med :)
Användarvisningsbild
ZAP
Forumamatör

Inläggav Niles » fre sep 28, 2007 10:45 am

Viktor i målet då, duktig målvakt som säkert är fruktansvärt spelsugen. Kommer säkert göra en kanonmatch.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » fre sep 28, 2007 11:03 am

Haha, gillar slutcitatet från Lakers inför-artikel på svenskafans, "heja fram vårat lag när DOM ska visa att VI är smålands bästa lag".

Ska bli spännande att se Viktor i målet ikväll, han gjorde ju ett bra inhopp mot Hammarby.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Komodoödlan » fre sep 28, 2007 11:25 am

ZAP skrev:Kommer det någon supporterbuss från Oskarshamn idag? Vore trevligt med en bra fight på läktaren med :)
De kommer säkert att ha med sin mastodont-trumma som vanligt. Den hörs väl ändå till Guatemala.
Komodoödlan

Inläggav Lakersfan_03 » fre sep 28, 2007 11:51 am

ZAP skrev:Kommer det någon supporterbuss från Oskarshamn idag? Vore trevligt med en bra fight på läktaren med :)

en supporterbuss vet dock ej om den är helt fylld
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » fre sep 28, 2007 11:52 am

Bara 5 timmar tills "folk" börjar dricka öl hemma hos mig..:)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre sep 28, 2007 12:01 pm

Trots att jag är stort imponerad av Viktor Fasth och det jag sett utav honom den här säsongen så är jag ändå nervös med honom i mål ikväll. Lite mer trygghet med karjalainen men som sagt ikväll får fasth bevisa att han är en bra målvakt.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre sep 28, 2007 12:05 pm

När vi hade andremålvakten Pär Åkerström kunde han vara rena "väggen" trots att det dröjde länge innan han fick förtroendet mellan stolparna. Får bara hoppas att Fasth är "iskall" och gör en kanonmatch ikväll.
Komodoödlan

Inläggav Lakersfan_03 » fre sep 28, 2007 12:08 pm

Ja så är det , det vi gjorde lite fel förra säsongen var att vi inte hade en uttalad första målvakt utan det byttes hela tiden vilket också var anledningen till att Karjalainen kom igång så sent. Jag tycker att det är skitbra att Fasth står ikväll och lite då och då men låt karjalainen stå mycket och låt honom också vila ibland som idag.
Viktor Fasth var riktigt bra i träningsmatchen mot Fredrikshamn.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » fre sep 28, 2007 12:43 pm

Fasth har varit VÄLDIGT bra på träningarna och lär vara väldigt sugen på match. Tror att detta blir jättebra.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav LaKaj » fre sep 28, 2007 1:40 pm

Tycker det är helt rätt att matcha Fasth varsamt. Han är grymt duktig, men det tar tid att växa in i den allsvenska kostymen. Erfarenheter får han även i båset och på träningar. Låt Karjalainen vara 1:e-keeper, men håll Fasth varm.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Dragkampslakej » fre sep 28, 2007 2:06 pm

Samma känsla som Varanen. Det har gått för bra i början och är nöjd med poängen hitills. Dock inte spelet det slås en och annan indianare ännu. IK i stort poängbehov och hungriga vargar jagar bäst. Det gäller nog vara på tårna ikväll och inte ge bort något. Är Valdix och Jadeland tillbaka i IK så blir det ännu farligare. Rätt inställning ikväll fodras allt.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav serra » fre sep 28, 2007 2:12 pm

Men va fan..."det har gått för bra i början" 8O 8O 8O
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre sep 28, 2007 2:16 pm

Något som jag gillar med Karlsson är av intervjun att döma, att han är så ödmjuk.
Komodoödlan

Inläggav Lakersfan_03 » fre sep 28, 2007 2:27 pm

Har inte hört intervjun vad säger han ?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » fre sep 28, 2007 2:30 pm

Han tyckte det var en stabil övertygande seger. VIK var sämre än väntat och hade tur vid sitt 2-1-mål. Han tyckte likaså att domaren var helt värdelös och att Thornberg har grymt mkt att jobba på för att kunna ta oss nästa gång vi möts. :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre sep 28, 2007 2:40 pm

serra skrev:Men va fan..."det har gått för bra i början" 8O 8O 8O

Vad jag tror Dragkamparn menar är att poängutdelningen varit maximal i förhållande till spelet vi presterat och att det är viktigt att vi behåller ödmjukheten. Vi får absolut inte börja ta genvägar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » fre sep 28, 2007 3:27 pm

Ska bli kul att se Fasth ikväll i seriesammanhang.

Matchen tror jag blir jämn och tuff. :)
Gissar dock på en rättvis hemmaseger.

ALLA TILL LAKERDOME!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » fre sep 28, 2007 5:39 pm

mindre än 1,5 timme kvar å taggad som satan .tror fasth kommer göra det fin fint ikväll
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre sep 28, 2007 6:00 pm

Lakersfan_03 skrev:Har inte hört intervjun vad säger han ?
Tycker Karlsson har varit mycket ödmjuk i sina svar i Smp, men i intervjun utan att citera honom sa han bl.a, att rätt som det är kan det bli grus i maskineriet i PP. Han tar inget för givet utan är ärlig och öppen och säger som det är.
Komodoödlan

Inläggav tche » fre sep 28, 2007 9:08 pm

Går de bra?
Användarvisningsbild
tche
Forumamatör

Inläggav Loseddos » fre sep 28, 2007 9:15 pm

Lika bra som för Troja mot Gois är jag rädd för...
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Nästa

Återgå till Matchsnack