Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Person skrev:Backpar: Miika Koivisto, Juuso Vainio
Joel Persson, Peter Andersson
Ilari Melart, Hardy Häman-Aktell
Tim Erixon, Linus Nässén.
Kedjor: Richard Gynge, Robert Rosén, Emil Pettersson
Jakob Forsbacka Karlsson, Jack Drury, Martin Lundberg
Fredrik Karlström, Pontus Holmberg, Marcus Sylvegård
Emil Forslund, Erik Josefsson, Ludwig Nilsson
Victor Stjernborg.
Powerplay 1: Joel Persson, Richard Gynge, Robert Rosén, Emil Pettersson, Martin Lundberg.
Powerplay 2: Miika Koivisto, Juuso Vainio, Jakob Forsbacka Karlsson, Pontus Holmberg, Jack Drury.
Uppställningen på dagens träning. Inga överraskningar, snarare exakt vad alla här inne gissat på. PP1 har en skyhög potential, men sen så ska det klicka också.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Håller med. Melart borde användas mer offensivt. Men det kommer att ändras detta under säsongen i takt med utebliven produktion eller formsvackor. Melarts tid och chans kommer.Per Carlsson skrev:Jag hade gärna sett Melart i någon av PP-formationerna med tanke på hans slagskott. Tycker inte att Kovisto är i närheten av samma hot från blå. Blicken för spelet och passningarna är antagligen bättre från hans sida men jag tycker inte det väger upp mot Melarts skott som är ett fruktat hot hos motståndarna.
Varanen skrev:Om vi utgår från att EP kör LW i första så är min spekulation att det kommer se ut så här:
EP - RR - Gynge
Lundberg - Drury - JFK
Karlström - Holmberg - Sylvegård
Nilsson - Josefsson - Forslund
Davidsson rehabbar. Laget känns bättre än säsongen som aldrig var. Särskilt med tanke på att backsidan är mycket bättre och jag tror på Källgren. RR får förhoppningsvis igång sina yttrar. Åtminstone axlar han det psykologiska ansvaret vilket kan vara nog så viktigt.
Drury - JFK förstår varandra med sin transatlantiska bakgrund och kan hjälpa varandra att "försvenska" sitt spel. Lundberg klok gubbe och ytskapare.
Trean var vår enda enhet förra säsongen. Hoppas på ännu bättre synergi effekter kommande.
4:an tuggar på som vanligt. Vet för lite om Forslund, men hoppas han kan bidra i forechecken med aggressiv skridskoåkning. Heavy Metal äger sargerna och Galärslaven styr upp hela skutan tillsammans med Alvestas stolthet.
Jag kör med appen Sportstats till Androidbnils skrev:Finns det nån resultatservicesajt för träningsmatcherna?
Förstår inte sarkasmen här eftersom jag skrev i den andra tråden att jag tippade Rögle i mittenskiktet. Annars stämmer det att man inte värvat färdigt (Curran+C1). Palola spelar ej.Svartvadet skrev:Kan vi utmana Rögle imorgon? Vore rent av en skräll med hemmavinst.
Rögle har ju värvat för guldet och är inte ens klara... Allt bättre än 0-5 på tavlan är en vinst
Ja det är väl ett friskhetstecken att något göres efter 2 sämre säsonger....Person skrev:Någon mer som minns Evertssons utläggning efter säsongen? Tror det var sista avstämningen. Oavsett vad, jag har för mig att han pratade om att det skulle bli ett helt nytt spelsätt och att publiken skulle uppleva det som mer underhållande. Undra om man får se vissa tendenser till detta redan ikväll? Även Hallam pratar om nytt ”mindset” och att de starkt ifrågasatt olika saker.
Hoppas inte detta bara är tomma ord, för en sak jag inte pallar ytterligare en säsong är vårt extremt passiva spel i boxplay och försvarsspel. När det inte funkar ser det horribelt ut då alla står som statyer.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst