Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
vlk skrev:Helt borta hittills , någon som ser linjer i vårt spel?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi ser oroväckande klena ut i närkamperna , och ska vi vara ärliga så är vi överkörda idag av en bulldozerStenhårtSlagskott skrev:vlk skrev:Helt borta hittills , någon som ser linjer i vårt spel?
Perssons långa pass. Alla åker rint och vpntar pp att 87 ska stura upp PP.
vlk skrev:Vi ser oroväckande klena ut i närkampernaStenhårtSlagskott skrev:vlk skrev:Helt borta hittills , någon som ser linjer i vårt spel?
StenhårtSlagskott skrev:Vi ser oroväckande klena ut i närkampernavlk skrev:StenhårtSlagskott skrev:[quote="vlk"]Helt borta hittills , någon som ser linjer i vårt spel?
Holmberg har varit bra idag frånsett första perioden . 22 tillför ingenting i spelet. Han kan dom skeppa till Alvesta. Tyvärr viker vi ner oss i tredje perioden. Mycket trist.StenhårtSlagskott skrev:Hoppas och tror att Holmberg kommer igång. Tycker 14 pettersson varit riktigt bra också. 22an däremot ser inte så taggad ut. Händer inte mycket där men han krigar på. Känns inte som det blir så mycket mer där.
Vi är inte tillräckligt bra för att gå på halvfart i en lunk och vinna ändå. Ska vi vinna måste vi gå 100 % hela matchen. Tyvärr saknar jag linjer i spelet 5-5. Saknar uppspel med fart. Det ser trögt ut spelmässigt.PutteA skrev:Vi är ju inte riktigt där idag. IKO spelar ju fortfarande som ett typiskt HA lag. Tuta och kör och ett naivt presspel i alla lägen. Dessutom så spelar man en enorm chanshockey i egen zon där man idag har en lika enorm tur och hela tiden lyckas reda ut sina bedrifter. En kombo givetvis med ett icke påkopplat Lakers. Hade Lakers varit lite hungrigare bara hade vi straffat dom flera gånger om idag. IKOs hockey är publikvänlig men inte hållbar över 52 omg i SHL. Det är min uppfattning.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
PutteA skrev: IKOs hockey är publikvänlig men inte hållbar över 52 omg i SHL. Det är min uppfattning.
Jag såg inte mycket i lakers spel som gör att man kan göra en motsatt analys av deras spel, att det spel de visar upp skulle duga i 52 omgångar. Vi håller till för mycket i egen zon för att det ska hålla. Anfallen blir ofta för korta, och uppspelen haltar.PutteA skrev:När jag säger hållbart över 52 omgångar så menar jag att man vinner mer än man förlorar över 52 omg i SHL. Då är man topp 10. Men att bara hota i enstaka matcher och kanske mest bara på hemmaplan håller inte i SHL. Du måste ha ett spel som alltid kan hota. Jag tycker tex IKOs spel i egen zon är otroligt naivt. Dom kommer bjuda på mål i var och varannan match. Det är inget hållbart spel. Dom kommer säkert överraska inledningsvis som vanligt.
vlk skrev:Jag såg inte mycket i lakers spel som gör att man kan göra en motsatt analys av deras spel, att det spel de visar upp skulle duga i 52 omgångar. Vi håller till för mycket i egen zon för att det ska hålla. Anfallen blir ofta för korta, och uppspelen haltar.PutteA skrev:När jag säger hållbart över 52 omgångar så menar jag att man vinner mer än man förlorar över 52 omg i SHL. Då är man topp 10. Men att bara hota i enstaka matcher och kanske mest bara på hemmaplan håller inte i SHL. Du måste ha ett spel som alltid kan hota. Jag tycker tex IKOs spel i egen zon är otroligt naivt. Dom kommer bjuda på mål i var och varannan match. Det är inget hållbart spel. Dom kommer säkert överraska inledningsvis som vanligt.
Ingen hindrar någon från att prata hockey. Även om någon ordagrant skulle påtala att jag inte skulle prata om andra lag skulle jag skita fullständigt i det.PutteA skrev:Måste väl för fasen kunna prata hockey generellt och om andra lag och motståndare. Jag tror inte heller på årets lag, tyvärr. Däremot tror jag vi är bättre än IKO över 52.
Användare som besöker denna kategori: ratscore och 5 gäster