Lakers-Färjestad 1/4 Semifinal #1

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Lakers-Färjestad 1/4 Semifinal #1

Inläggav Talismanen » lör mar 29, 2014 11:34 pm

Du hänger upp dig lite väl mycket på vissa ord. Världens bästa kanske va mer ett uttryck i just det läget då jag tyckte det va roligt att bilden togs upp i sitt sammanhang. Men du verkar inte ha alltför mycket annat att göra så sitt du här på vårt forum och analysera ord och meningar. :clap:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Daste » sön mar 30, 2014 1:35 am

Äh. Börja inte trolla nu. :)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk
Daste
Forumdemon

Inläggav Talismanen » sön mar 30, 2014 9:08 am

Jo nu jävlar kör vi :)
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav steve_saviano_theking » sön mar 30, 2014 9:54 am

Ja, vi kunde ju annars lagt upp en bild på när "tuffe Tollefsen" blir ägd av 170 cm Ryan Lasch... Det är ju så med Tollefsen han ger sig på de små spelarna. Han skulle aldrig "spela tuff" mot exempelvis Armstrong eller Welch.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs

Inläggav erst91 » sön mar 30, 2014 10:58 am

steve_saviano_theking skrev:Ja, vi kunde ju annars lagt upp en bild på när "tuffe Tollefsen" blir ägd av 170 cm Ryan Lasch... Det är ju så med Tollefsen han ger sig på de små spelarna. Han skulle aldrig "spela tuff" mot exempelvis Armstrong eller Welch.

Men herregud, lite verklighetsförankring får du väl allt ha. Nog för att man inte gillar Tollefsen men ta en titt på hans "fight card" i NHL så ser du att han gör slarvsylta av alla i Lakers. ( Skulle vara Welch som skulle kunna stå upp)
erst91
Forumamatör

Inläggav alfax » sön mar 30, 2014 11:17 am

Thelemakos skrev:
Niles skrev:
Thelemakos skrev:16 semifinaler på de 20 senaste säsongerna :roll:

Ja, då blir jag ännu mer skrämd. Hur ska vi kunna tackla ett sånt lag? Enda fördelen är väl att medelåldern måste vara runt 45 :lol:

Ja Loob, Rundqvist, Granqvist, Carlsson, Clabbe, Wallin och company har för många guld och finaler för att jag ska kunna hålla räkningen är jag rädd.

Och dessa spelar fortfarande ,nu blir jag riktigt rädd.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Thelemakos » sön mar 30, 2014 2:12 pm

Förlåt, glömde bort att man har avskaffat tränare, målvaktscoacher, sportchefer samt GM's numera. Klubbar har nuförtiden bara 22st anställda som gör allt på egen hand. Tack för påminnelsen! :clap:

Det är Wallin på egen hand som värvar spelare, tränar målvakterna, tar hand om skador och slipar allas skridskor under matcherna samtidigt som han spelar. Och alla säger att han är överskattad.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav Härmapan » sön mar 30, 2014 2:29 pm

Som spelare är han extremt överskattad ja!
Som självgod gnällspik är han däremot oöverträffad!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » sön mar 30, 2014 3:44 pm

Wallin överskattad? Han har haft en dålig säsong. Annars håller jag han som en utav de bästa SHL-spelarna i historien. Har varit makalöst bra i så många år och är en fanbärare för hela ligan.

Att det aldrig blev något av honom i NHL är förståeligt. Hans spel passar inte för liten rink, han behöver ha stora ytor att arbeta med. Detsamma gäller Johan Davidsson.

Och då ska du veta att jag fullkomligt avskyr både FBK och HV. Två översittarklubbar, som behandlat mig riktigt dåligt när jag varit på besök.

Men säg inte att Wallin är överskattad, för då yrar du i mössan så det står härliga till.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav bratsson » sön mar 30, 2014 3:53 pm

Han vinner alltid omröstningen bland spelarna som den mest överskattade spelaren. Varje år.
Sen kanske han retat upp ett x antal ocj därför får rösterna, vad vet jag :-)
bratsson
c/o LL´s Forum

Inläggav JAL » sön mar 30, 2014 4:48 pm

Talismanen skrev:Du hänger upp dig lite väl mycket på vissa ord. Världens bästa kanske va mer ett uttryck i just det läget då jag tyckte det va roligt att bilden togs upp i sitt sammanhang. Men du verkar inte ha alltför mycket annat att göra så sitt du här på vårt forum och analysera ord och meningar. :clap:

Nu är det väl inte vissa ord jag hänger upp mig på i detta fall utan hela grejen med den bilden till den texten... Men skit samma, jag ska inte älta detta. Jag gillar hockey, både att se på och att diskutera ämnet, så ja, jag lägger en del tid på det :)

bratsson skrev:Han vinner alltid omröstningen bland spelarna som den mest överskattade spelaren. Varje år.
Sen kanske han retat upp ett x antal ocj därför får rösterna, vad vet jag :-)

Jag tror att det alltid varit en färjestadspelare som "vunnit" den utmärkelsen ända sedan Cmore (Canal+) började med den. Till och med Jörgen Jönsson har hamnat där, som jag tycker var en helt ok spelare...

Men vi är väldigt vana. FBK prenumererar ju även på titeln "vem vill du INTE ska vinna guld" och en hel del andra utmärkelser. Det blir gärna så med den historik vi har.
JAL
Forumamatör

Inläggav alfax » sön mar 30, 2014 5:01 pm

Jaja ni är så duktiga och självgoda...........ingen mening att ställa upp mot ett sånt fantastiskt lag. :zzz:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Härmapan » sön mar 30, 2014 5:06 pm

Tycker det finns rätt många som varit bättre än Wallin!

Men mitt problem är kanske främst att jag tycker instinktivt illa om honom!
Det finns många spelare med multipla bokstavskombinationer man ogillar när man möter dom (Tollefsen, Ledin, Jämtin mfl) men som man ändå skulle kunna tänka sig att ha i sitt eget lag!
Wallin skulle jag inte vilja ha i Lakers ens om vi fick betalt för det!
Hans patetiskt självgoda, gnälliga och osympatiska personlighet är helt bedrövlig!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » sön mar 30, 2014 8:56 pm

Att man tycker illa om en spelare eller om spelaren irriterar publiken och supportrar så är det enligt mig ett bevis på att han är rätt bra och betydelsefull för det egna laget. Om han inte hade varit det så hade inte vi supportrar brytt honom en tanke. Jag gillar inte heller babyface men måste nog tillstå att det samtidigt beror på att han kan göra avgörande instser, både mål och skapa utvisningr och frustration hos motståndarna. Det finns gott om sådana hår spelare. Jag minns också hur förbannade vi var på Mikael rehnberg då habn spelade i skellefteå. Han kommenterade vare domslut efter avblåsning.
Jag hoppas att Lakers går vidare men är samtidigt rädd för att det blir helt andra matcher än i grundserien.
Avslutningsvis så tycker jag det är upplyfande med lite nya skribenter på forumet.
puff
Forumdemon

Inläggav puff » sön mar 30, 2014 8:58 pm

Tyvärr kan jag inte gå på matchen på tisdag eftersom jag jobbar men på lördag blir det match för mej
puff
Forumdemon

Inläggav alfax » sön mar 30, 2014 9:23 pm

puff skrev:Att man tycker illa om en spelare eller om spelaren irriterar publiken och supportrar så är det enligt mig ett bevis på att han är rätt bra och betydelsefull för det egna laget. Om han inte hade varit det så hade inte vi supportrar brytt honom en tanke. Jag gillar inte heller babyface men måste nog tillstå att det samtidigt beror på att han kan göra avgörande instser, både mål och skapa utvisningr och frustration hos motståndarna. Det finns gott om sådana hår spelare. Jag minns också hur förbannade vi var på Mikael rehnberg då habn spelade i skellefteå. Han kommenterade vare domslut efter avblåsning.
Jag hoppas att Lakers går vidare men är samtidigt rädd för att det blir helt andra matcher än i grundserien.
Avslutningsvis så tycker jag det är upplyfande med lite nya skribenter på forumet.

Tror inte det är Rhenberg du menar utan Magnus Wernblom,han var duktig på sånt.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » sön mar 30, 2014 10:00 pm

Tack Alfax. givetvis var det wernblom jag menade. Fick kortslutning i huvudet och ber Rehnberg om ursäkt
puff
Forumdemon

Inläggav Härmapan » sön mar 30, 2014 10:57 pm

Jo fast Wernblom var ju en kämpe som slet o rev, skitjobbig att möta!
Wallin glider mest omkring och filmar o gnäller!
Han må ha kvalitéer som spelare men jag kan inte med fanskapet!

Tycker inte att teorin stämmer helt heller. Har exempelvis inget emot Hilding i fbk eller Lindström eller Möller i Saik bara för att de är bra!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Kloker » mån mar 31, 2014 1:57 pm

Det är ju en skymf gentemot Magnus Wernblom att bli jämförd med Über-gnällspike-fjollan Rickard Wallin. Det skiljer milvis mellan dessa båda. Typ man eller mus?

Wernblom var ett irritationsmoment på isen. Var på domarna, spelade på gränsen och stod upp för sitt lag. En spelare som varje lag vill ha. Det sägs att han under sin aktiva karriär borstade tänderna med taggtråd och torkade sig i röven med sandpapper.

Fröken Wallin är också ett irritationsmoment på isen. Inte för att han är speciellt bra utan för att han är så förbannat vek, gnällig och rädd. Det sägs att han tvättar händerna och filar naglarna innan han ska skita och att han spelar utan suspensoar - det finns ingen så liten.

Jag hoppas att Welch dänger till den överskattade Lill-Fallosen i morgon så att hela Vida Arena gungar!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav alfax » mån mar 31, 2014 2:35 pm

Jag jämnför absolut inte Wernblom med Wallin bara påpekade att Puff tänkte fel om vilken spelare det var fråga om .Wernblom har jag alltid tänkt högt om och gillat till skillnad mot gnällspiken Wallin..
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav JAL » mån mar 31, 2014 4:31 pm

Ja jösses. Wallin verkar onekligen väcka känslor här. Verkar nästan vara något personligt eftersom ingen direkt kommenterar hans egenskaper som hockeyspelare, utan det är mest snack om gnäll, nagelfilar och suspensoarer. Det märkliga är att när Wernblom snackar med domarna och spelar på gränsen så handlar det om att påverka domaren och stå upp för sitt lag, men när Wallin gör det är det gnäll och feghet...

Wallin tar grymt mycket skit och ger en del också givetvis. Han snackar absolut inte mer med domarna än någon annan kapten. I år när han inte längre är kapten har jag inte sett honom göra det alls. Det går ju inte att jämföra med en sådan som t ex petrasek som kan stå kvar halva periodpausen och snacka med domarna.

Som hockeyspelare är han väldigt kompetent. En av de bästa i ligan på att stå framför mål i PP och skymma och styra. Han är en fantastisk ledare och det märks ju inte minst på hans och lagets resultat. På de åtta säsonger han har spelat i A-laget har han tagit fyra guld. Under de fem säsonger han varit utomlands har inte klubben tagit något guld. Det är knappast en slump...

Nu bortser jag från denna säsong när jag pratar om Rikard då han varit (är?) skadad och inte märkts alls, varken på eller utanför isen.
JAL
Forumamatör

Inläggav rawspont » mån mar 31, 2014 5:00 pm

Hmm...

wallin.png
(181.01 KiB) Nerladdad 600 gånger
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast

Inläggav Härmapan » mån mar 31, 2014 5:21 pm

Handlar mycket om ödmjukhet, något som Wallin inte ens kan stava till! Han är den, utan konkurrens, gnälligaste spelaren i SHL!

Wernblom kämpade och grisade till sig fördelar! Wallin filmar och lipar istället!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Jimpan » mån mar 31, 2014 8:28 pm

Härligt med match igen. 2 snabba sen kör vi Grishockeyramsan resten av matchen och maler ner kaffebönorna. Välkomna till Hockeystaden :twisted:
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Användarvisningsbild
Jimpan
Forumproffs

Inläggav vlk » mån mar 31, 2014 8:58 pm

Vi vinner detta med 4-0 i matcher.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Thelemakos » mån mar 31, 2014 10:14 pm

Jimpan skrev:Härligt med match igen. 2 snabba sen kör vi Grishockeyramsan resten av matchen och maler ner kaffebönorna. Välkomna till Hockeystaden :twisted:

Du menar SLUTSPELSSTADEN med STORT HJÄRTA? haha....Jasså det var inget skämt?............ 8O
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav puff » mån mar 31, 2014 11:22 pm

Som vanligt så läses alla inlägg som faan läser bibeln. Jag har aldrig jämfört Wallin med wernblom som spelare. Jag sa att bägge irriterade publiken, supportrarna dvs bortafansen. Klart som tusan att de är olika som spelare. Sen tycker jag att du kloker skall ta bort dina skygglappar. Det är många lag som hade tackat ja till Wallin tjänster som ishockeyspelare. För tydligheten skall jag också tillägga att jag inte gillar honom och inte vill ha honom i lakers
puff
Forumdemon

Inläggav sampan » tis apr 01, 2014 1:25 am

Kul med match igen.. Kommer bli grymt tufft detta, FBK´s kurva pekar bra uppåt.

Inget emot FBK men denna där Wallin har jag inte mkt för.
sampan
Forumentusiast

Inläggav Daste » tis apr 01, 2014 1:39 am

Fan, är så in i helvetes taggad nu. Jag tror det kommer bli ett galet drag på läktaren imorgon!
Daste
Forumdemon

Inläggav PutteA » tis apr 01, 2014 9:21 am

Wallin är en jäkligt bra hockeyspelare, har rutin och är grymt viktig för FBK. Men samtidigt är han en spelare som utnyttjar både sin egna och klubbens status när det gäller att bl.a få fördelar hos tex domarna. Jag gillar honom inte heller, men just den biten bevisar just hur bra och viktig han är. Precis som vi ogillar Ledin som är viktig för Lulä! Kliver jag däremot ur min orangea box så gillar jag hockeyspelarna i både Ledin och Wallin m.fl. Viktiga individer för ett lag!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav DeLarge » tis apr 01, 2014 9:32 am

Ikväll kör vi!!!! :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav Anfall » tis apr 01, 2014 9:57 am

För fasen, kör Grishockey-ramsan. Den är saknad av många och den är lätt att sjunga med i samt enkel att klappa till. Bra tryck blir det. Men börja med Kom-igen-Lakers växelramsa och pumpa på med den så länge som möjligt, då får våra krigare extra råg i ryggen. Fbk:arna kommer att "bajsa byxan brun" för att citera lite från Bara B:n av galenskaparna.

Kom igen Lakers!
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs

Inläggav Anders83 » tis apr 01, 2014 10:05 am

Tycker den spelade sin roll i kvalserien i och med tidningsartiklarna där man beskyllde Lakers för att spela grishockey och igelkottsförsvar osv .

Vad har den för charm nu ? Vi spelar ju en helt annan hockey idag om man säger så !

Hoppas det blir vansinnigt obekväm stämning för FBK i VIDA . De ska inte vara välkommna en sekund ikväll :twisted:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav KalleB » tis apr 01, 2014 11:34 am

Den ramsan passar bättre till FBK isf...
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav Klonis » tis apr 01, 2014 11:34 am

ORANGE!!!!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

FöregåendeNästa