Lakers - Knätofsar/Komunens IF/Knäckebröds IF/Lyxfällans IF

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Lakers - Knätofsar/Komunens IF/Knäckebröds IF/Lyxfällans

Inläggav vlk » tor okt 23, 2014 8:51 pm

Allt började med att någon jubelidiot lade ut en tabell med lakers i topp på jumbotronen mitt i matchen mot fbk. Det blev hybrisens ansikte.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » tor okt 23, 2014 8:52 pm

Jag hoppas dom spelar Steen nu....

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » tor okt 23, 2014 8:58 pm

Hahaha, det blir bara värre och värre , Welch och Martinsson i samarbete , milde tid

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tor okt 23, 2014 9:01 pm

Var är de tuffa spelarna i det här laget som kan ta bort sin kille? Tycker de mest är på symöte..

Torpet har inte ens imponerat när han hållit nollan den här säsongen..flopp flopp flopp

Lika pinsamt att se varje gång ett lag som först börjar sätta fart när man hamnar i underläge. Lakers i ett "nötskal"..
Senast redigerad av Lakershjärta71 tor okt 23, 2014 9:13 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » tor okt 23, 2014 9:08 pm

Trodde aldrig att 38 betydde så mycket för laget....helt otroligt att det blivit så karaktärslöst

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Lillen » tor okt 23, 2014 9:10 pm

Liiiiam Reddox :clap: :clap: :clap:
Lillen
Forumamatör

Inläggav Daste » tor okt 23, 2014 9:11 pm

Ja, jösses.
Daste
Forumdemon

Inläggav vlk » tor okt 23, 2014 9:12 pm

Att spelarna vågar titta varandra i ögonen .

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Mike Modano » tor okt 23, 2014 9:13 pm

Mot den moderna hockeyn! Mer ut i hörnen, mindre skridskoåkning...
Höj biljettpriset för detta lag av Gudar, det är en ynnest att få se dessa kämpargrabbar!
1000kr/match är rimligt eftersom det är så fullpackat i Vida. Vi som älskar hockey vill gärna offra lite mer av hushållskassan på detta goa gäng...

Mot den moderna hockeyn! Fart är tråkigt & gå på mål är inte melodin! Lakers vet hur man spelar inte "de andra".
Titta på SAIK, HV & Frölunda dom gör fel! Man ska inte åka så mycket skridsko eller gå så mycket på mål! Modern hockey, blää...
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast

Inläggav Lillen » tor okt 23, 2014 9:14 pm

Åh så ska dom givetvis ha en turstuds me...
Tack å hej!
Lillen
Forumamatör

Inläggav vlk » tor okt 23, 2014 9:17 pm

De ryggradslösas förbund

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav #41 » tor okt 23, 2014 9:35 pm

ja de va ju en duktig målvakt
Forumamatör

Inläggav vlk » tor okt 23, 2014 9:40 pm

Fast nu är det ju snart lön, säkert många spelare som är nöjda då pengarna ramlar in

Då kvittar det hur det gick mot Leksand ........

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Kenny jönsson » tor okt 23, 2014 9:41 pm

Ja Växjös stolthet har gjort det igen :bash: :oops:
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Användarvisningsbild
Kenny jönsson
Forumamatör

Inläggav Kloker » tor okt 23, 2014 9:52 pm

Forumets nickedockor lyser med sin frånvaro. Jag förstår inte det...

:lol: :oops:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav Niles » tor okt 23, 2014 10:17 pm

Fast det beror nog mer på kvaliten på forumet och forumbesökarna än resultaten att folket hellre knypplar än tillbringar tid här. Att Växjö suger fisk senaste 3 matcherna är bonus för en del.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Aleks » tor okt 23, 2014 10:29 pm

Ojojoj vad jobbigt det blir för en del när det går lite motigt. Fina lösningar verkar en del av er ha också. Tror t ex att leksingarna haft det lite jobbigare i år eller varför inte nämna förra säsongens SM-finalist.

Lite statistik från säsongen
Nuvarande tabellplacering 5:a (fast egentligen är vi sämst)
Utvisningsliga toppar vi (det gör ont att möta Lakers)
SHL:s mest lättstötta fans toppar vi

Vi ses på Västra stå, där stöttar 5 % laget i med och motgång :lol:
Aleks
Forumdemon

Inläggav Läktarexperten » tor okt 23, 2014 10:33 pm

Lyssnar på "experterna", vikegård och grabbarna i Hockeykväll. Alla är överens om att Malte gör en ful tackling i blindside, och ett givet matchstraff. Jag tycker annorlunda.

Jämtin får utvisning då han åker mot en spelare där han lyfter armbågen och träffar motståndaren i huvudet vid tackling. Det tycker samma killar är skandalöst dåligt, helt okej tydligen.....

Uppenbarligen kan jag inte hockey......
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast

Inläggav Härmapan » tor okt 23, 2014 10:51 pm

Blir det blindside om man blundar eller vänder bort huvudet när man får en klockren tackling axel mot axel?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » tor okt 23, 2014 10:54 pm

Aleks skrev:Ojojoj vad jobbigt det blir för en del när det går lite motigt. Fina lösningar verkar en del av er ha också. Tror t ex att leksingarna haft det lite jobbigare i år eller varför inte nämna förra säsongens SM-finalist.

Jag vill inte ens jämföra oss med skitlaget från fuskland. Vi har helt andra ambitioner, bättre lag och bättre förutsättningar. Men, Leksand har agerat och kanske lyckas vända skutan.

Det är helt klart många delar som haltar i lakers än så länge, trots en hyfsad tabellplacering. Jag hoppas dom lyckas täppa till de hål som läcker in vatten för många matcher är ganska lika varandra, hålen fortsätter att läcka in vatten. Fylls båten, då sjunker den.

Klart man är orolig när det är som en skiva som upprepar sig. Men det hår ju bra att tillämpa struttaktik eller som Bagdad-Bob; förneka och åter förneka, för vissa känns detta bättre. Eller så tar man till tramset "jag håller på lakers mycket mer än dig, så det då". Det får en del att känna sig bra, och den bjuder jag iallafall på en förlustdag som denna.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Aleks » tor okt 23, 2014 11:51 pm

vlk skrev:
Aleks skrev:Ojojoj vad jobbigt det blir för en del när det går lite motigt. Fina lösningar verkar en del av er ha också. Tror t ex att leksingarna haft det lite jobbigare i år eller varför inte nämna förra säsongens SM-finalist.

Jag vill inte ens jämföra oss med skitlaget från fuskland. Vi har helt andra ambitioner, bättre lag och bättre förutsättningar. Men, Leksand har agerat och kanske lyckas vända skutan.

Det är helt klart många delar som haltar i lakers än så länge, trots en hyfsad tabellplacering. Jag hoppas dom lyckas täppa till de hål som läcker in vatten för många matcher är ganska lika varandra, hålen fortsätter att läcka in vatten. Fylls båten, då sjunker den.

Klart man är orolig när det är som en skiva som upprepar sig. Men det hår ju bra att tillämpa struttaktik eller som Bagdad-Bob; förneka och åter förneka, för vissa känns detta bättre. Eller så tar man till tramset "jag håller på lakers mycket mer än dig, så det då". Det får en del att känna sig bra, och den bjuder jag iallafall på en förlustdag som denna.

Menar inte att jag håller på lakers mer än någon annan. Jag ser samma matcher som alla andra och blundar inte för alla de brister laget visat. Det som stör mig något oerhört är hur snacket bland supportrar går redan tidigt denna säsongen. Spelartruppen kan ganska snabbt fånga upp om det blir dålig stämning på läktaren och missnöje riktas mot dem. Klart att supportrar ska agera om laget inte visar hjärta men så här tidigt på säsongen finns det ingen anledning att från supporterhåll ösa i mer vatten i den "sjunkande båten" som du talar om. Tror fortfarande på att den här truppen kan göra jobbet riktigt bra i år och vända den negativa trenden från de senaste omgångarna.

Min stora poäng är att det är väldigt få supportrar som väljer att skapa positiv energi både på läktaren och här på forumet. Tror på riktigt att det gör skillnad om fler tänker på att stötta laget istället för att sänka det. Några som talade om begravningsstämning i Vida i torsdags och själv upplevde jag mycket negativt tjafs på läktaren, detta trots att Lakers vann.
Aleks
Forumdemon

Inläggav Härmapan » fre okt 24, 2014 9:38 am

Tror också stenhårt på laget!

Det finns absolut en hel del att jobba på i laget både vad det gäller taktik men framför allt inställning, men anser inte att någon spelare förtjänar avsked

Dock behöver vi göra något åt förstacenterdebacket!

I år har vi byggt ett slutspelslag, det är då vi ska vara som bäst!
Det är ytterst sällan det ser ut som i fjol när saik lekte hem både serie och sm-guld!

Tror som sagt ff att vi är att räkna med men domarna får fan kamma sig! Tredje matchen på de fyra senaste som de avgör/förstör!!!

Tror för övrigt att vi får se ett annat fokus mot Örebro
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Anfall » fre okt 24, 2014 9:54 am

Tänkte på en sekvens i matchen då Frögren åkte ut för tripping på Johnson. Det såg för mig ut som en klockren slew footing eller va fan det heter. Det borde vara 5 matchers avstängning på den enligt praxis denna säsong.
Någon annan som såg situationen??
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs

Inläggav AN » fre okt 24, 2014 10:03 am

Ja till och med tydligare än Rydahls
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast

Inläggav Jocke86 » fre okt 24, 2014 11:49 am

Tacklingen tycker jag inte ens är en tvåa. Fattar inte hur vi ska kunna bedriva denna Kontaktsport om sådant avgör matcherna. Lika bra att sluta med fysiken och åk en meter ifrån motståndarna så vi inte åker ut eller nuddar en av dem. Riktigt irriterande att det åter igen är randigt som betyder så mycket för en match i SHL.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav Härmapan » fre okt 24, 2014 5:34 pm

Nä, helt tröstlöst!
Frågan är om inte Morgan hittar någon ny regel för att förstöra våra matcher även om vi helt slutar att tacklas...?

Nu känns det ju som en sinnessjuk tombola varje gång spelare kör ihop...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » fre okt 24, 2014 6:52 pm

Man kan göra det lätt för sig genom att utse en syndabock här. Maltes utvisning avgjorde säger ni, men vad uträttade Lakers under de andra 55min!??? Vad gjorde vi i BP!??? Spelarna är anställda av Växjö Lakers, de är proffs, och du måste i princip behärska BP lika bra som i spel 5 mot 5. De tränar på heltid, dagligen, då ska dom fan inte vika ner sig och släppa in 3 mål på 5 min! Skyll ni allt på domarna men jag lägger 60min av min skuld på spelarna.
Visst alla kan ha en dålig dag på jobbet, men det här var inte ens en hedersam förlust.

Utvisningar kommer mer eller mindre att jämna ut sig över en säsong, men jag anser att spelare är minst lika skyldiga som domare att känna till reglerna i den sporten och spela mer med marginaler dels jobba på det mentala dvs att jobba med sig själv och pränta in ett tänk även i stridens hetta där man kan hejda sig själv att ta det lugnt i närkampspelet.

Malte tog en risk i hans satsning..
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör okt 25, 2014 12:23 am

Det sista jag vill är att vi präntar in ett tänk där man kan hejda sig själv och ta det lugnt i närkampspelet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Härmapan » lör okt 25, 2014 1:07 am

Tja, nu får vi en obegriplig avstängning var tredje match...?
Antar att domarkåren/hockeysverige vill visa "uppstickaren" att man inte ska komma här och komma..?
Domarinsatserna i år saknar ju motstycke i modern historia!
Hoppas att våra krigare tar 3-4 handikappmål i röven varje match som en utmaning och ökar tempot...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Ettan » lör okt 25, 2014 1:43 am

Vi har varit i princip överlägsna i alla matcher utom 3 men missat massor av poäng ändå :(.
Domare(mest Morgan) jävlar med oss(vet inte riktigt varför,vi är ju ändå bäst vare sig dom vill eller inte).
Torpet måste komma i form.
Stolpe in vore inte fel några gånger(både mot HV och Fusklaget var det nog 2-3 träffar vardera).
Dags att sluta vara fina i kanten nu(fy för svärmorsdrömmar,fast vi är elakste laget?).
Kötta på rätt sätt för farao.
Gäller att jobba 60min i alla matcher, gör vi det tar vi massa poäng...
:bash:
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör

Inläggav Lakershjärta71 » lör okt 25, 2014 2:20 pm

Varanen skrev:Det sista jag vill är att vi präntar in ett tänk där man kan hejda sig själv och ta det lugnt i närkampspelet.
Nu har du nog missuppfattat mig. Jag säger inget om att man inte får gå in med full kraft i en närkampssituation men det blir inte bra om du kommer in sent eller du får upp armbågen i ansiktet. Du kan stoppa en spelare utan att behöva överagera eller gå in till 100%. Säg så här då, om du inte vet hur man tacklas, ge fanns i det då eller skaffa dig ett annat jobb! Vi kan inte ha halva laget sittandes i utvisningsbåset i varje match.
Varje spelare måste gå till sig själv och skärpa till sig med hur de agerar och hur de tänker. Du måste ha förmåga att på några sekunder tänka att: "Nu har jag chans att trycka dit han, men måste bara hålla ner armbågen". Om du försvarar Strömwalls agerande och du vill att spelare ska gå in med full kraft och riskera 5 min varje gång då ska du inte skylla på domaren utan på Lakers BP.

Eller gör det lätt för domarna, dvs gör som i boxning där du har ansvar för allt..om du inte ser dig om får du skylla dig själv om du blir knockad och får en hjärnskakning eller en crosschecking i ryggen så du flyger in i sargen, men ska du slåss och skapar slagsmål då ska det ges stränga straff.

Hur ska vi ha det?

Ishockey ska vara en hård och tuff lagsport men när det inte tillåts några armbågstacklingar så måste man anpassa sig. Åk mer skridskor istället och sno pucken med klubban om du inte kan försäkra dig om din tackling kommer att bli just eller ej.
Senast redigerad av Lakershjärta71 lör okt 25, 2014 3:41 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör okt 25, 2014 3:33 pm

Hockey handlar om instinkt och energi. Eller så borde det vara. Du sätter fingret på själva problemet när du jämför ett fall där en spelare inte är uppmärksam, med ett fall där någon får en crosschecking i ryggen. Och tro mig när jag säger att du inte är ensam om det. Särskilt om konsekvenserna i båda fallen blir liknande.

Ja, jag är så gammaldags att jag anser att en spelare som har pucken eller precis släppt ifrån sig den måste räkna med att kunna bli tacklad. Jag tycker dessutom att det ska vara straffbart att stå en bit utanför sargen, puta på häcken, om man råkar vara extraordinärt svag i kropp och ben.

Så ska vi ha det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » lör okt 25, 2014 3:49 pm

Jag pratar om armbågstacklingen på Strömwall. Det var det väl?
Du kan spela med så mycket instinkt du vill men regler måste man ha och du kan då inte spela hur omdömeslöst som helst. Jag tror att människor är klokare och smartare än så. Sedan finns det spelare som knappt är utvisade eller gör liknande överträdelser på en hel säsong. Är inte de människor också? Spelar inte de med instinkt, menar du?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör okt 25, 2014 4:18 pm

Det var ingen armbågstackling. Han åkte ut för en charging. Enligt domarna för att han hoppade in tacklingen.

Det stämmer att det finns spelare som aldrig fullföljer en närkamp eller riskerar avstängning för hårt spel. Det är ofta samma spelare som, kanske just därför, är offren out there.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Härmapan » lör okt 25, 2014 7:06 pm

Nä, de ändrade ju sig och sa att han INTE hoppade...
Däremot påstods det vara blindside (trots axel mot axel) men det beror ju enbart på att leksingen inte är beredd utan står och drömmer!

Ska inte ens vara en tvåa!

Har hittat 6 likadana situationer på 5 minuter mot Örebro som ingen ens funderat på att blåsa av!
Anledning: mottagaren var beredd och skadades inte!

Morgan är en jävla pajas!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Matchsnack