Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Rothen skrev:Anledningen till att det döms mål är inte att det blev fel i war-room, det är för att dommaren blåste mål redan på isen, gör de det och sen inte kan bevisa att beslutet var fel på replays så är det mål. Det går inte se om det är mål eller ej, och hade de dömt ej mål och kollat replay och fått se samma video hade det inte varit mål. Dåligt dömt men rätt beslut efter.
Laget är alldeles för osynkade med varandra för att kunna hålla uppe ett styrande spel. Lever just nu på defensiven och målvaktsspelet. Innan levde vi på Melart.PutteA skrev:När det gäller matchen och spelet finns det ju egentligen ingenting att vara nöjd över mer än tre poäng. Är detta medveten strategi att spela helt utan kontrollerat anfallsspel eller tappar man allt pga den defensiva inriktningen?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
bratsson skrev:Laget är alldeles för osynkade med varandra för att kunna hålla uppe ett styrande spel. Lever just nu på defensiven och målvaktsspelet. Innan levde vi på Melart.PutteA skrev:När det gäller matchen och spelet finns det ju egentligen ingenting att vara nöjd över mer än tre poäng. Är detta medveten strategi att spela helt utan kontrollerat anfallsspel eller tappar man allt pga den defensiva inriktningen?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Tänk när laget kan börja leva på Gynge, Pettersson, JFK(dom är finurlig idag iofs), Davidsson.
Vill lyfta Ludvig Nilsson som varit riktigt bra några matcher nu.
Varanen skrev:Nej, det gör vi inte. Men så som säsongen varit kanske det inte är att vänta. Tycker faktiskt laget gör det bra. Ingen bajsnödighet (frustrerade mig till vansinne) längre och vi tar tre pinnar. Man kan alltid resonera som att laget vinner bara för att x, y, z fungerar men vänta bara tills det inte gör det. Vad är det som säger att inte Riku Gyngiläinen kliver fram när försvaret fungerar sämre?
Laget vinner och då är jag nöjd. Den sprakande underhållningen får vänta tills nästa säsong.
Dannedd skrev:Kolla senaste 10 matcherna, där ligger vlh i topp, kolla senaste 5matcherna och även där ligger vlh i topp.
Hockey går ut på att vinna, inte att det ska se snyggt ut. Det känns som man hittat ett sätt att vinna istället för att det ska se snyggt ut. Det stavas defensiv och det verkade som att man i början av säsongen mer satsade på att det skulle se snyggt ut och glömde det defensiva.
Nu tror jag inte att vi kommer att gå hela vägen iår (om inte spetsen helt plötsligt börjar leverera, läs jfk, gynge, ep mfl) men jag tror ändå vi kan vara med och utmana absolut.
Tror fortfarande vi har en chans till topp 6 som vi nog måste om vi ska kunna gå till semi och då tror jag inte vi ska stirra oss blinda på Rögle utan det blir nog Örebro som rasar, 11p upp just nu. Senaste 5 matcherna har vi tagit in 7p på dem, just saying att det finns en chans att nå topp 6.
Nästa match bli alltså extra viktig, som nästa och nästa...
vlk skrev:Dannedd skrev:Kolla senaste 10 matcherna, där ligger vlh i topp, kolla senaste 5matcherna och även där ligger vlh i topp.
Hockey går ut på att vinna, inte att det ska se snyggt ut. Det känns som man hittat ett sätt att vinna istället för att det ska se snyggt ut. Det stavas defensiv och det verkade som att man i början av säsongen mer satsade på att det skulle se snyggt ut och glömde det defensiva.
Nu tror jag inte att vi kommer att gå hela vägen iår (om inte spetsen helt plötsligt börjar leverera, läs jfk, gynge, ep mfl) men jag tror ändå vi kan vara med och utmana absolut.
Tror fortfarande vi har en chans till topp 6 som vi nog måste om vi ska kunna gå till semi och då tror jag inte vi ska stirra oss blinda på Rögle utan det blir nog Örebro som rasar, 11p upp just nu. Senaste 5 matcherna har vi tagit in 7p på dem, just saying att det finns en chans att nå topp 6.
Nästa match bli alltså extra viktig, som nästa och nästa...
Även lagen i playin som är före oss måste gå dåligt, tex saik
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person skrev:Vi hade 6p efter 10 omgångar. Därefter har vi plockat 37p på 20 matcher vilket ger ett snitt på 1,85p/match. Hade vi hållit det snittet från start hade vi landat en 2-3 plats. Visst, 8p med 22 matcher är mycket att ta in men fortsätter vi på samma snitt landar vi på 83 pinnar vilket faktiskt hade gett en topp 6-plats förra säsongen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster