Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Svartvadet skrev:Enheten med Karlström - Holmberg - Sylvegård spelar briljant idag! Härligt driv, bra balans - me like.
StenhårtSlagskott skrev:14 är lika given i min trupp som före säsongen. Att resterande spelare skulle peta honom ser jag inte som möjligt. Frågan jag ställer mig varför de envisas att gå med Gynge och Pettersson.
Dags att split på dem.
Jag tror stenhårt med 14 i laget
MinHockey skrev:Vad tänker du om den här andraperioden som ni gjorde?
– Man hamnade i någon slags andning. Fick flow och det gick bra. Det var roligt och man bara längtade till nästa byte.
vlk skrev:StenhårtSlagskott skrev:14 är lika given i min trupp som före säsongen. Att resterande spelare skulle peta honom ser jag inte som möjligt. Frågan jag ställer mig varför de envisas att gå med Gynge och Pettersson.
Dags att split på dem.
Vad vill du speciellt lyfta fram i hans spel såväl offensivt som defensivt ? Jag hittar då inte mycket.,möjligen att han lider mer än var han ger sken av att han plågas med Gynge bredvid sig
Skickat från min iPhone med Tapatalk
StenhårtSlagskott skrev:vlk skrev:StenhårtSlagskott skrev:14 är lika given i min trupp som före säsongen. Att resterande spelare skulle peta honom ser jag inte som möjligt. Frågan jag ställer mig varför de envisas att gå med Gynge och Pettersson.
Dags att split på dem.
Vad vill du speciellt lyfta fram i hans spel såväl offensivt som defensivt ? Jag hittar då inte mycket.,möjligen att han lider mer än var han ger sken av att han plågas med Gynge bredvid sig
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Han är bra med pucken. Fina framspelningar till Gynge, Helt okej skott och del av ett av seriens bästa PP. Tro det eller ej...
1. LHC: 26,09%
2. FBK: 26,04%
3. VLH: 24,72%
4. RBK: 23,77%
5. FHC: 23,14%
6. BIF: 21,26%
7. MIF: 20,66%
8. DIF: 20,59%
9. SKE: 19,51%
10. ÖHK 16,19%
11. IKO: 15,00%
12. HV71: 14,41%
13. LIF: 13,21%
14: LHF: 12,90%
StenhårtSlagskott skrev:Han kan bättre. 21 poäng på 36 match i ett lag utan målskyttar som underpresterar halva säsongrn. Är ingen supersäsongen men inte underkänt heller.
Du stirrar dig blind på spelare. Varför?
StenhårtSlagskott skrev:Han kan bättre. 21 poäng på 36 match i ett lag utan målskyttar som underpresterar halva säsongrn. Är ingen supersäsongen men inte underkänt heller.
Aleks skrev:StenhårtSlagskott skrev:Han kan bättre. 21 poäng på 36 match i ett lag utan målskyttar som underpresterar halva säsongrn. Är ingen supersäsongen men inte underkänt heller.
I det här fallet får vi nog konstatera att om de presterat som förväntat och vad de får betalt för hade vi varit ett stabilt topp sex-lag. Tredje- och fjärdelinorna har faktiskt gjort det riktigt bra det är EP, Gynge, JFK och kanske någon till som har dippat alldeles för mycket och det är hela skillnaden. Jag tror fortfarande de kan vända och bli producerande spelare men det går inte att hymla med vilkas "fel" det är.
StenhårtSlagskott skrev:Vad jag menar är att det är få spelare som är så bra att de ensamma kan gå in och dra igång ett lag i SHL på beställning oavsett hur spelet ser ut. Kan räkna spelarna på två händer och alla spelar uteslutande i NHL.
Utan understöd, uppspel och målskytte är det svårt. Låt säga att Gynge haft normal utdelning och gjort 10-15 mål nu då skulle Emil kunnat ligga på 30 poäng utan problem.
Är ni ute efter poäng - kolla vad rosen snittar. Inte så mycket bättre trots att han lirat i riktigt bra upplagor av växjölag.
Visst kan man förvänta sig mer av Pettersson, men att han ensam är problemet känns bara som att man ignorerar helheten. Någon några behöver målflyt över tid. Räcker inte med melart.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster