Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
PutteA skrev:Härmapan skrev:Fast så jävla nattsvart är det väl inte ikväll?
Hittills är vi ju spelmässigt minst lika bra som dif (som lyckas med en styrning som studsar på ett ben och in...)
Fortsätter denna matchbild så kan vi definitivt ta poäng!
Ja, dom ser rappa ut. Men du kan aldrig vinna hockeymatcher på den här nivån om du inte kan skapa längre sekvenser med puck i offensiv zon.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Härmapan skrev:PutteA skrev:Härmapan skrev:Fast så jävla nattsvart är det väl inte ikväll?
Hittills är vi ju spelmässigt minst lika bra som dif (som lyckas med en styrning som studsar på ett ben och in...)
Fortsätter denna matchbild så kan vi definitivt ta poäng!
Ja, dom ser rappa ut. Men du kan aldrig vinna hockeymatcher på den här nivån om du inte kan skapa längre sekvenser med puck i offensiv zon.
Jag tycker kanske inte att vi ser speciellt rappa ut (vilket kanske inte är så konstigt med tanke på tabelläge och självförtroende) men jag tycker att vi skapar betydligt mer både långa anfall och chanser än dif!
Person skrev:Det som nästan är det deppigaste med detta laget är att de hittar nya sätt, match efter match, att sätta sig i dåliga situationer och därmed ta onödiga utvisningar.
Stupet skrev:PutteA?
Håller du med Rönnqvist och Wikegård i studion om att Evertsson helt enkelt har värvat ihop ett för dåligt och för tunt lag och att det är han som bär ansvaret?
Härmapan skrev:Stupet skrev:PutteA?
Håller du med Rönnqvist och Wikegård i studion om att Evertsson helt enkelt har värvat ihop ett för dåligt och för tunt lag och att det är han som bär ansvaret?
Med facit i hand är det såklart så - men INGEN hade tackat nej till det lag vi har nu inför säsongen!
Nåt är jävligt fel - ingen tvekan om det - men frågan är vad...?
Jag blir inte klok på någonting... det känns otroligt frustrerande...
Härmapan skrev:Stupet skrev:PutteA?
Med facit i hand är det såklart så - men INGEN hade tackat nej till det lag vi har nu inför säsongen!
Nåt är jävligt fel - ingen tvekan om det - men frågan är vad...?
Jag blir inte klok på någonting... det känns otroligt frustrerande...
PutteA skrev:Japp, då var vi omkörda av Brynäs. Nu är det bara att hoppas och hålla tummarna att vi kan ta poäng av IKO på lördag.
Jag vet inte om jag vill in i ett slutspel med det här laget. Bättre att bara se till nu att hålla IKO och LIF bakom oss. 12 omgångar kvar och IKO måste upp poängsnitt för att komma ifatt oss och jag är tveksam till att dom skulle lyckas med nått de sista 12 omgångarna som dom inte lyckats med de första 40. Det känns som att vi är på väg mot får i särklass sämsta säsong i SHL. Vi har 50p efter 40 omgångar vilket ger ett snitt på 1.25 poäng/match. Behåller vi snittet sista 12 omgångarna så kommer vi landa på 62p. Säsongen 12/13 är vår andra säsong i SHL och vår sämsta med 64p. Den gången räckte det till en 10:e plats med totalt 12 lag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster