Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Synd inte ALLA får den chansen då. KIK har ingen borta. Däremot ställer man över 2 spelare som ska spela nästa match.Svartvadet skrev:Tycker det är bra vi möter lag från HA! Blir helt annan typ av match, då de vill tävla till max. Synnerligen nyttigt.
Svartvadet skrev:Tycker det är bra vi möter lag från HA! Blir helt annan typ av match, då de vill tävla till max. Synnerligen nyttigt.
Sluta vara så skitnödig över vad folk, inkl mig själv, vräker ur sig på nätet. Ta inte allt på så stort allvar. Gör inte allt till blodigt allvar. Såvida något inte handlar om fula personangrepp eller riktig rasism. Du ska alla säga ifrån rejält. Ett tips i all välmening.Person skrev:Men det handlar om två huvud/axelskador från dagens match. Hade verkligen diskussionen varit Evertssons värvningar om detta inte hänt? För Larmi värvades inte skadad, inte Koivisto heller. Och Rosén verkar stannat hemma pga en ”situation i hemmet”. Samt att Stjernborg är på JVM. Så kvar återstår Bengtsson, Blichfeld och Kossila som dras med skador/skavanker som är av mindre slaget.
Vi har idag fem juniorer som får ta ett ansvar som de inte kommer göra framöver. Lakers måste vara en av de mest otacksamma föreningar att spela i när fans kallar första försäsongsmatchen för haveri, vill ha folks avgång om några matcher osv och lägger enorm vikt vid dagens prestation (trots att Jönsson själv pratar utåt i motsatta termer). Nej, det såg inte bra ut men vem fan kommer ihåg denna match i april?
Med det sagt så ska inte skadeläget förringas. Då tänker jag främst på dagens skador som plockar bort två centeralternativ. De andra spelarna, minus Koivisto, är antagligen tillbaka om någon vecka. Men eftersom Evertsson tidigare pratat om att en spetsspelare ska in till men sedermera valde att avvakta kan det vara dags att leta efter den spelaren och att han kan gå center.
Det är upp till dig att se mig som skitnödig. Jag tycker dock bara att detta forum blir mer och mer negativt för varje säsong som går. Den stämning som var här tidigare känner jag inte alls igen, min upplevelse är att många inte vill se saker ur flera perspektiv.vlk skrev:Sluta vara så skitnödig över vad folk, inkl mig själv, vräker ur sig på nätet. Ta inte allt på så stort allvar. Gör inte allt till blodigt allvar. Såvida något inte handlar om fula personangrepp eller riktig rasism. Du ska alla säga ifrån rejält. Ett tips i all välmening.Person skrev:Men det handlar om två huvud/axelskador från dagens match. Hade verkligen diskussionen varit Evertssons värvningar om detta inte hänt? För Larmi värvades inte skadad, inte Koivisto heller. Och Rosén verkar stannat hemma pga en ”situation i hemmet”. Samt att Stjernborg är på JVM. Så kvar återstår Bengtsson, Blichfeld och Kossila som dras med skador/skavanker som är av mindre slaget.
Vi har idag fem juniorer som får ta ett ansvar som de inte kommer göra framöver. Lakers måste vara en av de mest otacksamma föreningar att spela i när fans kallar första försäsongsmatchen för haveri, vill ha folks avgång om några matcher osv och lägger enorm vikt vid dagens prestation (trots att Jönsson själv pratar utåt i motsatta termer). Nej, det såg inte bra ut men vem fan kommer ihåg denna match i april?
Med det sagt så ska inte skadeläget förringas. Då tänker jag främst på dagens skador som plockar bort två centeralternativ. De andra spelarna, minus Koivisto, är antagligen tillbaka om någon vecka. Men eftersom Evertsson tidigare pratat om att en spetsspelare ska in till men sedermera valde att avvakta kan det vara dags att leta efter den spelaren och att han kan gå center.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Person skrev:Men det handlar om två huvud/axelskador från dagens match. Hade verkligen diskussionen varit Evertssons värvningar om detta inte hänt? För Larmi värvades inte skadad, inte Koivisto heller. Och Rosén verkar stannat hemma pga en ”situation i hemmet”. Samt att Stjernborg är på JVM. Så kvar återstår Bengtsson, Blichfeld och Kossila som dras med skador/skavanker som är av mindre slaget.
Hockey är känslor och dom kanaliseras på olika sätt. Jag tror man ska se saker som ”lev och låt leva”, man skriver och uttrycker sig som man själv vill och andra uttrycker sig som de vill. Det brukar bli jobbigt då man ska förändra andra människor och stöpa dem så dom ska passa en själv. Men, det är ju bara min inställning, till livet och även till forumet.Person skrev:Det är upp till dig att se mig som skitnödig. Jag tycker dock bara att detta forum blir mer och mer negativt för varje säsong som går. Den stämning som var här tidigare känner jag inte alls igen, min upplevelse är att många inte vill se saker ur flera perspektiv.vlk skrev:Sluta vara så skitnödig över vad folk, inkl mig själv, vräker ur sig på nätet. Ta inte allt på så stort allvar. Gör inte allt till blodigt allvar. Såvida något inte handlar om fula personangrepp eller riktig rasism. Du ska alla säga ifrån rejält. Ett tips i all välmening.Person skrev:Men det handlar om två huvud/axelskador från dagens match. Hade verkligen diskussionen varit Evertssons värvningar om detta inte hänt? För Larmi värvades inte skadad, inte Koivisto heller. Och Rosén verkar stannat hemma pga en ”situation i hemmet”. Samt att Stjernborg är på JVM. Så kvar återstår Bengtsson, Blichfeld och Kossila som dras med skador/skavanker som är av mindre slaget.
Detta är det stora dilemmat. Lakers munkaveltaktik. Hade Lakers informerat mer om skador och status på spelare så hade alla vetat, och vi hade sluppit rykten och spekulationer. Att i inledningen av en säsong dra igång mörknandet direkt skapar bara irritation från fans och sponsorer. Jävla trams är vad det är.steve_saviano_theking skrev:Person skrev:Men det handlar om två huvud/axelskador från dagens match. Hade verkligen diskussionen varit Evertssons värvningar om detta inte hänt? För Larmi värvades inte skadad, inte Koivisto heller. Och Rosén verkar stannat hemma pga en ”situation i hemmet”. Samt att Stjernborg är på JVM. Så kvar återstår Bengtsson, Blichfeld och Kossila som dras med skador/skavanker som är av mindre slaget.
Det jag tycker man kan kritisera är att samtliga som fattades inför matchen igår pga skada har en historia av att missa en hel del matcher om man kollar upp dom på eliteprospects. Det är en ganska enkel scouting. Men jag tror tyvärr att det är lite av våran affärsidé att värva spelare som har en historia av att missa 25-30 % av matcherna varje säsong. Då får vi förmodligen spelarna till en billigare peng, men vi får också de här problemen, att vi alltid har minst en femma frånvarande och aldrig kan spela ihop laget. Jag hade hellre tagit hit lite sämre spelare som faktiskt kan spela.
Att Kellman och Gustafsson skadade sig igår är ju dock bara otur. Men ha i åtanke att Ågren troligtvis kommer behöva vila från ganska många matcher, speciellt nu i början. Vi kan alltså ha 10-12 ordinarie spelare borta mot Malmö, är det ens lönt att åka till Halmstad och spela den träningsmatchen då?
Och hur vi vet vi att de som var borta igår snart är tillbaka? Var har den nyheten kommit ut? Om de inte ens kunde vara med på skills och skjuta lite puckar eller lägga en straff så tror inte jag att de är speciellt nära spel. Det är väl möjligtvis Bengtsson, då vi vet att han har en handskada han rehabar. Men de andra kan ju vara långtidsskadade. Det ryktas ju exempelvis om att Larmi har dragit upp någon gammal skada och kommer vara borta ganska länge.
Detta håller jag verkligen med om. Lakers har under alla år i SHL varit dåliga på kommunikation, både att vara kommunikativa samt att den som sker är undermålig. Både Evertsson och Hallam har haft en aura av att hålla det intern, hoppas Jönssons intåg kan förändra något gällande det.vlk skrev:Detta är det stora dilemmat. Lakers munkaveltaktik. Hade Lakers informerat mer om skador och status på spelare så hade alla vetat, och vi hade sluppit rykten och spekulationer. Att i inledningen av en säsong dra igång mörknandet direkt skapar bara irritation från fans och sponsorer. Jävla trams är vad det är.steve_saviano_theking skrev:Person skrev:Men det handlar om två huvud/axelskador från dagens match. Hade verkligen diskussionen varit Evertssons värvningar om detta inte hänt? För Larmi värvades inte skadad, inte Koivisto heller. Och Rosén verkar stannat hemma pga en ”situation i hemmet”. Samt att Stjernborg är på JVM. Så kvar återstår Bengtsson, Blichfeld och Kossila som dras med skador/skavanker som är av mindre slaget.
Det jag tycker man kan kritisera är att samtliga som fattades inför matchen igår pga skada har en historia av att missa en hel del matcher om man kollar upp dom på eliteprospects. Det är en ganska enkel scouting. Men jag tror tyvärr att det är lite av våran affärsidé att värva spelare som har en historia av att missa 25-30 % av matcherna varje säsong. Då får vi förmodligen spelarna till en billigare peng, men vi får också de här problemen, att vi alltid har minst en femma frånvarande och aldrig kan spela ihop laget. Jag hade hellre tagit hit lite sämre spelare som faktiskt kan spela.
Att Kellman och Gustafsson skadade sig igår är ju dock bara otur. Men ha i åtanke att Ågren troligtvis kommer behöva vila från ganska många matcher, speciellt nu i början. Vi kan alltså ha 10-12 ordinarie spelare borta mot Malmö, är det ens lönt att åka till Halmstad och spela den träningsmatchen då?
Och hur vi vet vi att de som var borta igår snart är tillbaka? Var har den nyheten kommit ut? Om de inte ens kunde vara med på skills och skjuta lite puckar eller lägga en straff så tror inte jag att de är speciellt nära spel. Det är väl möjligtvis Bengtsson, då vi vet att han har en handskada han rehabar. Men de andra kan ju vara långtidsskadade. Det ryktas ju exempelvis om att Larmi har dragit upp någon gammal skada och kommer vara borta ganska länge.
Det är väl ingen som är tillfreds med en massa skador.Stupet skrev:Men ärligt talat? Är ni nöjda med att ha en sportchef som värvar ihop redan skadade spelare fast säsongen bara har kommit EN vecka in? Man börjar förstå varför vissa spelare inte gick till andra klubbar. Troligen så har dom en skadeproblematik som gör att många andra klubbar drar sig för att värva dom. Kan mycket väl vara så att Luleå drog tillbaka sitt bud på Kossila när de fick reda på att han är en risk rent skademässigt. Samtidigt som Evertsson tänker att vad gör det om Kossila kanske är borta 15-25 matcher denna säsongen om han ändå är bra när han är med och för en billig peng.
Detta låter inte ens som ett påstående eller gissning utan som ren fakta i hur du framför det. Vad baserar du det på? För jag tror verkligen inte han resonerar på detta sätt.Stupet skrev:Nej han letar inte aktivt efter skadade spelare. Men han letar aktivt på marknaden där spelarna har en skadeproblematik. Och där Evertsson kan komma undan billigare än han hade gjort på den vanliga marknaden. Men han tar samtidigt en hög risk med att spelare kan vara skadade 15-25 matcher eller kanske hela säsongen.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot], noneedforaname och 5 gäster