Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Vem är Supet?StenhårtSlagskott skrev:Supet. Jag förbjuder dig här med att kritisera Evertsson
Kloker skrev:Gamla meriter må så vara. Absolut bra sådana. Men på senaste tiden så värvas det halvkalaibriga träben som inget annat lag i SHL vill ha. Ökad spelarbudget med 10 miljoner? VAR SYNS DET? Värvningsspiralen går snarare nedåt än uppåt. Däroch attraktionskraften att få FRISKA och HELA spelare att vilja representera Växjö Lakers.
OM Växjö Lakers har en styrelse så måste det vara en bunt med icke ifrågasättande nickedockor som bara håller med när Överhönset äntrar rummet.
Rent konkret, vad kan man få för dom pengarna runt jul?Svartvadet skrev:Det finns ungefär 5mkr kvar att värva för, inte på kronan men i runda slänger.
Skulle gissa att Evert helst vill nyttja dessa efter nyår, för att kunna skriva artistkontrakt. Men krisar det så finns det flis och alla pengar är inte spenderade. Det är bara Sexton och Bengtsson som varit DYRA bland nytillskotten. Vet ej vad Kossila kostat, för där har jag ingen info.
Jo jag håller med om att det är intressant att få se lite yngre spelare få chansen i dessa träningsmatcher. Samtidigt tycker jag det är ytterst märkligt att du med flera inte ser problematiken och vad det här gör med säsongen. Antalet träningsmatcher minskar med snabb hastighet och JJ får inte möjlighet att sätta laget, testa systemet med alla tillhands. 7-8 ordinarie spelare som inte finns där att tillgå. Vilket inte ger honom chansen att se hur dom interagerar med varandra. Att sedan gå från en match till en annan med full trupp och kunna laborera för att hitta kombinationer och möjligheter. Att hitta spelare som uppenbart fungerar ihop. Har han tur så kommer han att få denna möjlighet först när allvaret är igång.StenhårtSlagskott skrev:Oklart men perfekt läge att rulla på lite fler juniorer och se hur de hanterar det.
Intressant att se Theodor Johannson och MIF har alla redo för spel.
Ja det här är inte optimalt alls.PutteA skrev:Jo jag håller med om att det är intressant att få se lite yngre spelare få chansen i dessa träningsmatcher. Samtidigt tycker jag det är ytterst märkligt att du med flera inte ser problematiken och vad det här gör med säsongen. Antalet träningsmatcher minskar med snabb hastighet och JJ får inte möjlighet att sätta laget, testa systemet med alla tillhands. 7-8 ordinarie spelare som inte finns där att tillgå. Vilket inte ger honom chansen att se hur dom interagerar med varandra. Att sedan gå från en match till en annan med full trupp och kunna laborera för att hitta kombinationer och möjligheter. Att hitta spelare som uppenbart fungerar ihop. Har han tur så kommer han att få denna möjlighet först när allvaret är igång.StenhårtSlagskott skrev:Oklart men perfekt läge att rulla på lite fler juniorer och se hur de hanterar det.
Detta är faktorer som gör det helt omöjligt för JJ att skapa en trupp och ett lag som kan gå hela vägen. Han får inte förutsättningarna då hans ordinarie spelare inte finns tillgängliga från start under en kritisk del av säsongen där viktiga delar ska sättas och testas av. Jag ger det här laget 10% chans att nå topp 6, 50% möjlighet att fixa en 7-10 placering. Resten går lätt att räkna ut. Jag kräver inte idel segrar på försäsongen för i en sådan process hamnar man fel och förlorar ibland, men med fullt lag har man hela tiden möjlighet att förändra och förbättra.
Med dom förutsättningar man har nu är det lite som Brasse Brännström sa, som att kasta pärlor för svin. Spelare lägre ner i hierarkin får spela mer, vilket är bra för dom givetvis. Men dom är längre ner av en orsak.
Jörgen Jönsson svarar ganska ärligt att både Bengtsson och Kossila hade problem som dom visste om inför säsongen. Larmi har en skadehistorik sedan innan. Blichfeld hade problem redan under VM om jag inte missminner.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
PutteA skrev:Jo jag håller med om att det är intressant att få se lite yngre spelare få chansen i dessa träningsmatcher. Samtidigt tycker jag det är ytterst märkligt att du med flera inte ser problematiken och vad det här gör med säsongen. Antalet träningsmatcher minskar med snabb hastighet och JJ får inte möjlighet att sätta laget, testa systemet med alla tillhands. 7-8 ordinarie spelare som inte finns där att tillgå. Vilket inte ger honom chansen att se hur dom interagerar med varandra. Att sedan gå från en match till en annan med full trupp och kunna laborera för att hitta kombinationer och möjligheter. Att hitta spelare som uppenbart fungerar ihop. Har han tur så kommer han att få denna möjlighet först när allvaret är igång.StenhårtSlagskott skrev:Oklart men perfekt läge att rulla på lite fler juniorer och se hur de hanterar det.
Detta är faktorer som gör det helt omöjligt för JJ att skapa en trupp och ett lag som kan gå hela vägen. Han får inte förutsättningarna då hans ordinarie spelare inte finns tillgängliga från start under en kritisk del av säsongen där viktiga delar ska sättas och testas av. Jag ger det här laget 10% chans att nå topp 6, 50% möjlighet att fixa en 7-10 placering. Resten går lätt att räkna ut. Jag kräver inte idel segrar på försäsongen för i en sådan process hamnar man fel och förlorar ibland, men med fullt lag har man hela tiden möjlighet att förändra och förbättra.
Med dom förutsättningar man har nu är det lite som Brasse Brännström sa, som att kasta pärlor för svin. Spelare lägre ner i hierarkin får spela mer, vilket är bra för dom givetvis. Men dom är längre ner av en orsak.
Jörgen Jönsson svarar ganska ärligt att både Bengtsson och Kossila hade problem som dom visste om inför säsongen. Larmi har en skadehistorik sedan innan. Blichfeld hade problem redan under VM om jag inte missminner.
StenhårtSlagskott skrev:Ser det mer som ett problem hur vi hamnade här med så många skador som att vi faktiskt har än att vi faktiskt har så många skador just nu...
Kloker skrev:StenhårtSlagskott skrev:Ser det mer som ett problem hur vi hamnade här med så många skador som att vi faktiskt har än att vi faktiskt har så många skador just nu...
Vad är det för gallimatias du skriver? Du frångår ju kärnan-/poängen. Det är väl för fan inte bra att ordinarie spelare stånkar käpp under merparten av försäsongen när konstellationer och linjer ska sättas inför seriestarten där man INTE vill hamna efter i början. Lufta juniorer istället (iofs inget val), det är ju kanon!
Jisses...
StenhårtSlagskott skrev:Kloker skrev:StenhårtSlagskott skrev:Ser det mer som ett problem hur vi hamnade här med så många skador som att vi faktiskt har än att vi faktiskt har så många skador just nu...
Vad är det för gallimatias du skriver? Du frångår ju kärnan-/poängen. Det är väl för fan inte bra att ordinarie spelare stånkar käpp under merparten av försäsongen när konstellationer och linjer ska sättas inför seriestarten där man INTE vill hamna efter i början. Lufta juniorer istället (iofs inget val), det är ju kanon!
Jisses...
Att jag tycker det är ett större problem att det värvas "halvskade" spelare som kanske kör rehab än att 2-3 spelare kommer vara borta ett tag till. Vet inte om det började med Melart som blev en succe och nu försöker han återupprepa den succén med mycket hockey per krona. Men om det var rätt får tiden utvisa.
De flesta är ju dag för dag om vi läser smp och rimligen kommer vara tillbaka kommande träningsmatcher.
Ja, det är något som varit genomgående alla Lakers säsonger. Just denna säsong har jag kanske inte lika stor önskan till fler forwards, men då vi spelar CHL många säsonger hade det verkligen varit nödvändigt.vlk skrev:Vet inte hur länge jag slagits för att vi ska ha en bredare trupp men det verkar som förgjort. Aldrig mer än EN extraforward. Verkar som denna regel är helig. Bara att bita i det sura äpplet igen.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 13 gäster