Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hade Leesund koncentrerat sig på pucken, vilket han aldrig gör, så hade aldrig armbågen varit där uppe som den är, och Hugos huvud hade inte tryckts in i plexit. Vilket i sin tur hade gjort den fysiska kontakten helt okej. Leesund är en yvig spelare när det kommer till det fysiska spelet och spelar generellt jävligt orent. Vore skönt om någon kunde proppa honom rejält nån gång så han får smaka sin egna medicin. Han är en risk där ute.venomizer skrev:Eftersom shl är vad det är så är väl det en given avstängning?
Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att vår spelare är jävligt naiv som jagar pucken så hårt med huvudet lågt när hockey är en kontaktsport.
Med det sagt så är ju reglerna i shl ganska tydliga, men visst är det delvis detta som skapar problem för oss internationellt? Helt annan bedömning då ju.
PutteA skrev:Hade Leesund koncentrerat sig på pucken, vilket han aldrig gör, så hade aldrig armbågen varit där uppe som den är, och Hugos huvud hade inte tryckts in i plexit. Vilket i sin tur hade gjort den fysiska kontakten helt okej. Leesund är en yvig spelare när det kommer till det fysiska spelet och spelar generellt jävligt orent. Vore skönt om någon kunde proppa honom rejält nån gång så han får smaka sin egna medicin. Han är en risk där ute.venomizer skrev:Eftersom shl är vad det är så är väl det en given avstängning?
Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att vår spelare är jävligt naiv som jagar pucken så hårt med huvudet lågt när hockey är en kontaktsport.
Med det sagt så är ju reglerna i shl ganska tydliga, men visst är det delvis detta som skapar problem för oss internationellt? Helt annan bedömning då ju.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja men oavsett så kan du tackla med armarna nere, och inte armbågarna uppe i huvudhöjd.venomizer skrev:PutteA skrev:Hade Leesund koncentrerat sig på pucken, vilket han aldrig gör, så hade aldrig armbågen varit där uppe som den är, och Hugos huvud hade inte tryckts in i plexit. Vilket i sin tur hade gjort den fysiska kontakten helt okej. Leesund är en yvig spelare när det kommer till det fysiska spelet och spelar generellt jävligt orent. Vore skönt om någon kunde proppa honom rejält nån gång så han får smaka sin egna medicin. Han är en risk där ute.venomizer skrev:Eftersom shl är vad det är så är väl det en given avstängning?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Fast pucken ligger ju där, den åker ju in med snigelfart och Lesund kan koncentrera sig på det fysiska spelet. Jag gillar inte heller honom. Men jag hade blivit vansinnig om Melart blev avstängd för den när han spelade hos oss t ex. Hugo respekterar ju inte alls vem som är på isen utan offrar sig själv med för stor risk.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster